معرفی گروه F جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

بلژیک، کانادا، مراکش و کرواسی در گروه F جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رقابت خواهند کرد.

معرفی گروه F جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بیستم نوامبر (۲۹ آبان) آغاز می شود. ۳۲ تیم در هشت گروه چهار تیمی در بزرگترین رویداد جهان فوتبال رقابت می کنند. از هر گروه دو تیم نخست صعود می کنند و به همین خاطر هر بازی سرنوشت ساز خواهد بود. بلژیک، کانادا، مراکش و کرواسی گروه F جام جهانی ۲۰۲۲ را تشکیل می دهند. نخستین دیدار گروه را مراکش و کرواسی برگزار می کنند (۲۳ نوامبر). 

بلژیک

 

گروه F جام جهانی ۲۰۲۲تیم ملی بلژیک نوامبر ۲۰۲۱ پس از پیروزی مقابل استونی به جام جهانی قطر صعود کرد. این تیم پیش از این ۱۳ بار به جام جهانی راه یافته بود که بهترین نتیجه را در دور گذشته گرفت و توانست در جایگاه سوم قرار بگیرد. بلژیک برای سه سال پیاپی رتبه نخست رنکینگ فیفا را به خود اختصاص داده بود و اخیرا جای خود را به برزیل داد. روبرتو مارتینس هدایت تیم را از سال ۲۰۱۵ بر عهده دارد و دومین جام جهانی اش را تجربه می کند. سرمربی اسپانیایی پس از حضور در نیمه نهایی ۲۰۱۸ روسیه به دنبال کسب نتیجه بهتر در قطر است. او از مهره های خوبی برخوردار است. درون دروازه تیبو کورتوا قرار دارد که در دوران اوج خود به سر می برد و در خط میانی کوین دی بروین حضور دارد. او بازیکن کلیدی بلژیک در بازی سازی و خط حمله است. روملو لوکاکو بهترین گلزن تیم ملی کشورش مصدوم است و در صورت صعود بلژیک به یک هشتم نهایی می تواند تیمش را همراهی کند. 

کانادا

گروه F جام جهانی ۲۰۲۲تیم ملی کانادا با پیروزی مقابل جامائیکا پس از ۳۶ سال به جام جهانی صعود کرد. پیش از این تنها در ۱۹۸۶ مکزیک حضور داشت که در مرحله نخست حذف شد. جان هردمن از سال ۲۰۱۸ هدایت کانادا را بر عهده گرفت. او پیش از آن شش سال سرمربی تیم زنان این کشور بود. سرمربی انگلیسی نخستین جام جهانی خود را تجربه می کند‌. سایل لارین بهترین گلزن کانادا و جاناتان دیوید مهره های کلیدی تیم در خط حمله هستند. آن ها می توانند نخستین گل کانادا را در تاریخ جام جهانی به ثمر برسانند. قلب تیم آلفونسو دیویس است. مدافع بایرن مونیخ اخیرا مصدوم شد اما در قطر حضور خواهد داشت. او یکی از سریع ترین بازیکنان جهان است و حرکت های سریع او از کناره ها به حملات تیم کمک زیادی می کند. 

مراکش 

 

گروه F جام جهانی ۲۰۲۲تیم ملی مراکش پس از پیروزی برابر کنگو توانست حضورش را در قطر قطعی کند. تیم آفریقایی تاکنون پنج بار به جام جهانی راه یافته است و بهترین نتیجه را در ۱۹۸۶ مکزیک کسب کرد که توانست به یک هشتم نهایی صعود کند. ولید الکراکی سه ماه پیش از آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ هدایت مراکش را بر عهده گرفت‌. او نخستین تجربه مربیگری اش است و به همین خاطر کار سختی را پیش رو دارد. اشرف حکیمی ستاره مراکش است. مدافع پاری‌سن ژرمن به راحتی اجازه کار به بازیکنان حریف را نمی دهد و هم با نفوذهایش خط دفاع حریف را آزار می دهد. اشرف با وجود اینکه مدافع است اما می تواند گلزنی کند. او در ۱۲ بازی انتخابی جام جهانی و جام ملت های آفریقا چهار گل به ثمر رساند. 

کرواسی

گروه F جام جهانی ۲۰۲۲نایب قهرمان جهان با یک گل به خودی در دقایق پایانی بازی با روسیه حضورش را در جام جهانی قطر قطعی کرد. کرواسی پیش از این پنج بار به جام جهانی صعود کرده بود که بهترین نتیجه را در دوره گذشته کسب کرد و به فینال صعود کرد. زلاتکو دالیچ که از سال ۲۰۱۷ سرمربی کرواسی است در روسیه شگفتی ساز شد و تنها نتوانست بر فرانسه غلبه کند و مدال نقره را بر گردن آویخت. کرواسی مانند دوره گذشته قدرتمند نیست اما باز هم می تواند نتایج درخشانی کسب کند. نقطه قوت این تیم خط میانی است که لوکا موردریچ، متئو کواچیچ و مارسلو بروزویچ آن را تشکیل می دهند. کرواسی دروازه‌بان سطح بالا ندارد. ستاره تیم مودریچ ۳۷ ساله است که تمام ویژگی های یک هافبک خوب را دارا است. او دوباره رهبر کرواسی در جام جهانی خواهد بود‌. 

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها