معرفی گروه E جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

اسپانیا، آلمان، ژاپن و کاستاریکا در گروه E جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رقابت می کنند.

معرفی گروه E جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

 جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بیستم نوامبر (۲۹ آبان) آغاز می شود. ۳۲ تیم در هشت گروه چهار تیمی در بزرگترین رویداد جهان فوتبال رقابت می کنند. از هر گروه دو تیم نخست صعود می کنند و به همین خاطر هر بازی سرنوشت ساز خواهد بود. اسپانیا، آلمان، ژاپن و کاستاریکا گروه E جام جهانی ۲۰۲۲ را تشکیل می دهند. در نخستین دیدار گروه آلمان به مصاف ژاپن می رود (۲۳ نوامبر). 

اسپانیا

 

گروه E جام جهانی ۲۰۲۲لاروخا نوامبر ۲۰۲۱ پس از پیروزی مقابل سوئد حضورش را در قطر قطعی کرد‌. اسپانیا از جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین در همه دوره ها حضور داشته است و بهترین نتیجه را در ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی کسب کرد که جام قهرمانی را بالای سر برد. تیم لوییس انریکه به دنبال تکرار این قهرمانی است البته کار سختی پیش رو دارد. سرمربی اسپانیایی تیم جوانی  دارد اما در تمام پست ها بازیکنان برجسته ای حضور دارند. گاوی، مارکوس یورنته، فران تورس، رودری، آسنسیو از جمله آن ها هستند اما مهره کلیدی تیم پدری است. هافبک بارسلونا که در جام جهانی ۲۰ ساله می شود با وجود سن کم توانایی بالایی دارد، او خوب جایگیری می کند، پاس های میلیمتری فوق العاده ای می دهد و می تواند با هر شرایطی در بازی خود را وفق دهد.

آلمان

گروه E جام جهانی ۲۰۲۲ژرمن ها نخستین تیم اروپایی بودند که به جام جهانی صعود کردند. آن ها تنها در دو دوره حضور نداشتند و مانند ایتالیا چهار بار قهرمان جهان شدند (۱۹۵۴، ۱۹۷۴، ۱۹۹۰ و ۲۰۱۴). آلمان با وجود اینکه در ۲۰۱۸ روسیه نتیجه ضعیفی کسب کرد و در مرحله گروهی حذف شد در این دوره یکی از شانس های قهرمانی به حساب می آید. هانسی فلیک از سال ۲۰۲۱ هدایت تیم ملی کشورش را بر عهده گرفت و نخستین جام جهانی اش را تجربه می کند. تیم فلیک از بازیکنان جوان و با تجربه تشکیل شده است. رهبر این تیم در زمین مانوئل نویر است. ژرمن ها خط میانی خوبی دارند اما در دفاع مشکل دارند و یک گلزن قهار ندارند. آلمان پیش از جام جهانی تیمو ورنر (مهاجم) را از دست داد. سرژ گنبری، لروی زانه و جمال موسیالا که اکنون در روزهای خوب خود به سر می برند شاید بتوانند این مشکل بزرگ ژرمن ها را حل کنند. 

ژاپن

 

گروه E جام جهانی ۲۰۲۲سامورایی ها مارس ۲۰۲۲ پس از پیروزی مقابل استرالیا به جام جهانی راه یافت. ژاپن هفتمین حضورش را در این رقابت ها تجربه می کند. بهترین عملکرد این تیم صعود به یک هشتم نهایی است. با توجه به گروه سختی که دارد بعید است بتواند دوباره به مرحله حذفی راه پیدا کند. سرمربی سامورایی ها هاجیمه موریاسو است که از سال ۲۰۱۸ هدایت این تیم را بر عهده گرفت. او نخستین جام جهانی اش را تجربه می کند. ژاپن حریف آسانی برای هم گروهی هایش نخواهد بود. تاکهیرو توماسیو، دایچی کامادا و واتارو اندو بازیکنان برجسته تیم هستند. ستاره ژاپن تاکومی مینامینو است. مهاجم موناکو سریع است، خوب دریبل می زند و با پای راست شوت های خوبی می زند. او در ۴۱ بازی ملی ۱۷ گل به ثمر رسانده است. 

کاستاریکا

گروه E جام جهانی ۲۰۲۲ تیم ملی کاستاریکا پس از قرار گرفتن در رتبه چهارم انتخابی جام جهانی منطقه کونکاکاف به پلی اف راه یافت و توانست با پیروزی برابر نیوزلند در قطر حضور پیدا کند. این تیم پیش از این پنج جام جهانی را تجربه کرده بود و در ۲۰۱۴ شگفتی ساز شد و تا یک چهارم نهایی پیش رفت. لوییس فرناندس سوارس در سال ۲۰۲۱ هدایت کاستاریکا را بر عهده گرفت‌. سرمربی کلمبیایی سومین جام جهانی اش را تجربه می کند. کیلور ناواس ستاره و رهبر این تیم است. او مهارهای عالی دارد و در لحظات حساس عملکردش بهتر می شود. اگر کاستاریکا در قطر نتیجه خوبی کسب کند قطعا به خاطر عملکرد ناواس بوده است. 

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها