برگزاری جام‌جهانی در قطر، شانس ما را افزایش می‌دهد

اولین صحبت‌های دستیار کی‌روش برای حضور در ایران

دستیار کی روش می گوید که در شرایط عادی، آنها باید از یک سال قبل هدایت تیم ملی ایران را برعهده می گرفتند اما کارلوس با بازیکنان آشنا است.

اولین صحبت‌های دستیار کی‌روش برای حضور در ایران

راجر دسا که خود سابقه سالها مربیگری در تیم های مختلف قاره آفریقا و کشور کیپ تاون را در کارنامه دارد، به عنوان دستیار کارلوس کی روش روی نیمکت تیم ملی ایران خواهد نشست. قرار است او امروز وارد تهران شود و کار خود را آغاز کند.

دسا طی گفتگویی که با سایت آفریقایی Times Live داشت، درباره مسائل مختلف به صحبت پرداخت. متن این مصاحبه را در زیر می خوانیم:

راجر دسا به عنوان بخشی از کادر مربیگری ایران راهی جام جهانی فوتبال شد. دسا که اخیراً در تیم ملی مصر حضور داشت، به عنوان کمک مربی به تیم کارلوس کی روش خواهد پیوست.

دسا که به طور گسترده در آفریقای جنوبی مربیگری کرده است، چهارمین نقش مربیگری خود را در ترکیب یک تیم ملی بر عهده می گیرد و این دومین بار است که به جام جهانی می رود.

کی‌روش و دسا چند روزی را در تهران و همراه با این تیم در آستانه بازی‌های دوستانه در اتریش سپری می‌کنند تا مراحل انتخاب ترکیب نهایی ایران برای بازی افتتاحیه گروه B جام جهانی مقابل انگلیس در ماه نوامبر و در دوحه آغاز شود.

دسا از رفتن به یک جام جهانی دیگر خوشحال است و در مورد چشم انداز حضور در ایران می گوید: وقتی به جام جهانی راه یابید، به خودتان شانس واقعی می دهید و با برگزاری مسابقات در قطر، این شانس بیشتر هم می شود. شما در اروپا بازی نمی کنید، در آمریکای جنوبی بازی نمی کنید، بنابراین آنجا تقریباً یک مکان بی طرف [بین قاره های بزرگ] است.

او ادامه داد: گرما و رطوبت برای بسیاری از بازیکنان یک چالش خواهد بود. زمان کوتاهی برای آماده شدن داریم. در حالت ایده‌آل، ما باید یک سال در آنجا [به عنوان مربیان ایران] می‌بودیم، اما کارلوس تیم را می‌شناسد و بازیکنان هم او را می‌شناسند، همانطور که در دو جام جهانی گذشته مربی آنها بود.

کی روش تنها چند روز پیش به عنوان سرمربی تیم ملی ایران منصوب شد و پس از انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران در ماه گذشته، جایگزین دراگان اسکوچیچ کروات شد و به سمتی که از سال 2011 تا 2019 در اختیار داشت، بازگشت.

برنامه طاقت فرسا ایران از روز سه شنبه با گردهمایی آنها در تهران آغاز می شود.

دسا در ادامه گفت: چهارشنبه و پنجشنبه تمرینات خود را با تیم آغاز خواهیم کرد. شنبه به اتریش پرواز می کنیم که در آنجا با اروگوئه و سنگال بازی خواهیم داشت. ما به ایران برمی گردیم و در آنجا به روند تمرینات با تیم ادامه می دهیم.

وی اظهار داشت: این دو بازی به ما ایده خوبی می دهد. من ممکن است برای تماشای برخی از بازیکنان با باشگاه هایشان به اروپا پرواز کنم و احتمالا یک هفته قبل از رفتن به قطر در دبی تمرین خواهیم کرد.

مربی سابق اورلاندو پیراتز، پس از دوران بازی موفقی که باعث شد او به عنوان دروازه بانی تیم های بافانا، ماملودی سانداونز، مورکا پرستوها و ویتس برسد، کار مربیگری خود را با بیدوست ویتس آغاز کرد.

دسا و کی روش پیش از این طی سال های 2000 تا 2002 در تیم ملی آفریقای جنوبی نیز همکار بودند جایی که دسا مربی گلرهای بافانا بود. آنها در تیم ملی مصر نیز با یکدیگر همکاری داشتند.

دستیار کی روش در این خصوص می گوید: ما 9 ماه عجیب را در مصر سپری کردیم. زمانی که ما برای همکاری با مصر دعوت شدیم، آنها خارج از 20 تیم برتر آفریقا بودند، که برای کشوری مانند مصر غیرعادی است.

او اظهار داشت: آنها در حال مبارزه بودند و ما در همان ابتدا توانستیم نتایج خوبی کسب کنیم. ما به فینال جام ملت‌ها رسیدیم و تیم‌های برتر زیادی را شکست دادیم تا به بازی پایانی رسیدیم و در ضربات پنالتی به سنگال باختیم.

دسا صحبت هایش را اینگونه ادامه داد: ما در جام ملت ها چیزی بیش از حد انتظار به دست آوردیم. وقتی کار را تمام کردیم، در آفریقا چهارم یا پنجم شدیم. ما مراکش، ساحل عاج و کامرون تیم میزبان مسابقات را شکست دادیم.

دستیار کی روش در پایان گفت: متأسفانه ما بازی مقدماتی جام جهانی را دوباره در ضربات پنالتی به سنگال باختیم. هدف ما صعود به جام جهانی بود که به آن نرسیدیم. ما حال و هوای خوبی در مصر ایجاد کرده‌ایم، اما نمی‌توانم متعهد به ماندن طولانی‌مدت در مصر باشم.

منبع: ورزش3
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها