رییس فراکسیون ورزش مجلس:

تمرکز همه باید موفقیت تیم ملی در جام‌جهانی باشد / دولت، برگزاری بازی‌های تدارکاتی را در اولویت قرار دهد

با پایان بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی، حالا همه نگران نتیجه بازی‌های ایران در این رقابتها هستند. یک نماینده مجلس در گفتگو با خبرفوری به بررسی ضرورتهای موفقیت تیم ملی فوتبال کشورمان پرداخته است.

تمرکز همه باید موفقیت تیم ملی در جام‌جهانی باشد / دولت، برگزاری بازی‌های تدارکاتی را در اولویت قرار دهد

محمدمهدی فروردین، رییس فراکسیون ورزش مجلس در گفتگو با خبر فوری در خصوص لزوم حمایت از تیم ملی فوتبال کشور و آماده سازی آن برای حضوری موفق در مقابل رقبایش در مسابقات جام جهانی، گفت: طبیعتا مجلس براساس وظیفه ای که قانون در خصوص لزوم حمایت از ورزش کشور بر عهده اش گذاشته است در اعتبارات بودجه ای آن را لحاظ کرده است و در ضمن کمک های بین بودجه ای نیز به فدراسیون های ورزشی و به ویژه فدراسیون فوتبال داشته که حدودا مبلغی بالغ بر ۵۰-۶۰ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: برای اینکه تیم ملی بتواند با آماده‌ترین شکل ممکن در جام جهانی حضور پیدا کند باید برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود‌‌‌.

فروردین افزود: قطعا دولت نیز با فراهم آوردن اسپانسرهای مورد نیاز در جهت برگزاری اردوهای خارجی برای تیم ملی و برگزاری مسابقات تدارکاتی با تیم های سرشناس جهانی می‌تواند در جهت آمادگی بیشتر تیم ملی برای حضوری موفق در مسابقات جام جهانی اقدام کند.

فروردین با بیان اینکه در صورت فراهم شدن شرایط طبیعتا بعنوان فراکسیون ورزش و وکیل مردم در خانه ملت با اعضای تیم ملی دیدار خواهیم داشت، در عین حال گفت معتقدم مهمتر از حضور فیزیکی در کنار تیم ملی؛ حمایت های مادی و معنوی و ایجاد انگیزه های لازم برای این تیم اهمیت بیشتری دارد.

رییس فراکسیون ورزش مجلس گفت: طبیعتا پاداش های ویژه ای نیز برای تیم‌ ملی در مسابقات جام جهانی در نظر خواهیم گرفت و میتوانم این وعده را بدهم که مجلس نگاه ویژه ای به این موضوع و سربلندی فوتبال کشورمان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت های فوتبال کشور استفاده شود، گفت: در این راستا حضور چهره های شاخص در کنار تیم ملی میتواند روحیه اعضای تیم را مضاعف کند.

وی ادامه داد: حضور چهره هایی مانند علی دایی که در مراسم قرعه کشی مسابقات باعث غرور و افتخارمان شد؛ در کنار تیم ملی نه صرفا بعنوان مربی؛ بلکه بعنوان مشاور و مدیر فنی و یا حضور در شورای مشورتی میتواند موجب انتقال تجربیات و استفاده تیم ملی از آن تجربیات شود.

IMG_20220410_170515_378

رییس فراکسیون ورزش مجلس همچنین در خصوص تغییر و تحولات اخیر فدراسیون فوتبال و تاثیر آن بر عملکرد تیم ملی گفت: تغییرات در فدراسیون ها طبیعی است و در صورت لزوم باید چنین تحولاتی صورت گیرد اما در عین حال معتقدم باید برنامه بلند مدت تعریف شود تا حتی در صورت تغییر رییس فدراسیون، خللی در آن ایجاد نشده و فدراسیون به کار خود ادامه دهد.

وی تصریح کرد: به عبارت دیگر باید فدراسیون ها برنامه محور بوده و متکی به شخص نباشند در این صورت طبیعتا با تغییر روسای فدراسیون ها خللی در عملکرد آنها ایجاد نخواهد شد، به خصوص در شرایط فعلی که باید مسئولان مربوطه بر موفقیت تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام جهانی تمرکز داشته باشند.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • وحید
    0

    اینست جوان امروز ایرانی :
    دین ما زرتشت پاک
    پرچم ما شیر خورشید
    ارتش ما گارد جاویدان
    پایتخت ما پاسارگاد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها