یک کارشناس فوتبال ایران:

تساوی تیم ملی فوتبال مقابل انگلیس برای ما بُرد است/ اگر از «اسکوچیچ» حمایت شود می‌تواند موفق شود

کارشناس فوتبال ایران با اشاره به آینده تیم ملی ایران برای حضور در قطر گفت: زمان زیادی تا شروع جام جهانی قطر باقی نمانده است و یک مقدار برای تغییر سرمربی تیم ملی دیر است.

تساوی تیم ملی فوتبال مقابل انگلیس برای ما بُرد است/ اگر از «اسکوچیچ» حمایت شود می‌تواند موفق شود

مرتضی محصص  درباره قرعه تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: بارها گفته‌ام که فوتبال بازی عقاید است و هر ایده‌ای قابل احترام. در گروه ایران، انگلیس تیم متفاوتی است اما به نظر من تیم ملی توانایی شکست دادن آمریکا یا هر یک از سه تیم پلی آف اروپا (ولز، اوکراین و اسکاتلند) را دارد. بازی اول ما با انگلیس است که اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: در جام جهانی روسیه، دیدار نخست با مراکش و برد برابر این تیم کمک کرد تا مقابل اسپانیا و پرتغال هم نتایج نسبتاً خوبی بگیریم. نتیجه بازی اول همه چیز نیست اما اهمیت زیادی دارد. شخصاً اعتقاد دارم تساوی برابر انگلیس برای ما برد است. انگلیس در حال حاضر جزو بهترین تیم‌های فوتبال جهان بوده و در هر سه خط صاحب بازیکنان تاکتیک پذیر و توانمندی است.

رئیس سابق کمیته فنی فدراسیون فوتبال یادآور شد: شکست دادن انگلیس یک مقدار سخت است. امیدوارم در این بازی برنده شویم چون فوتبال قابل پیش بینی نیست. آمریکا هم تیم بسیار خوبی است. به صورت اتفاقی آخرین بازی این تیم برابر کاستاریکا را تماشا کردم. باوجود اینکه چند بازیکن اصلی خود را در اختیار نداشتند، بازی خوبی به نمایش گذاشتند.

محصص همچنین با اشاره به گمانه زنی‌هایی که از احتمال تغییر دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران مطرح شده است، گفت: کمتر از هفت ماه تا شروع جام جهانی وقت داریم. زمان زیادی برای ایجاد تغییرات نیست. اسکوچیچ از خیلی جهات با فرهنگ، فکر و ذهنیت بازیکنان ایران آشنا شده است. درست است مقابل کره جنوبی نتیجه خوبی نگرفتیم اما در مجموع اسکوچیچ عملکرد قابل قبولی داشته و با این مربی به جام جهانی رسیده‌ایم. باید از گذشته درس بگیریم. برای ایجاد تغییر در تیم ملی یک مقدار دیر است.

این کارشناس فوتبال تصریح کرد: مهمترین نیاز تیم ملی بازی تدارکاتی است. بدون بازی تدارکاتی، ضرر می‌کنیم. لازم است که تیم ملی بازی‌های دوستانه خوب و خارج از ایران برگزار کند. باید خودمان را از هر نظر آماده کنیم. مربی‌ای موفق می‌شود که برای لحظات غیر منتظره مسابقه برنامه داشته باشد. هیچکدام از مربیان جهان بدون تاکتیک و یا بدون آمادگی وارد یک مسابقه نمی‌شوند. تفاوت‌ها در واکنش به لحظات غیر منتظره، آنالیز حریفان و اطلاعات است. به نظرم تیم ملی ایران به یک دپارتمان و گروه قوی برای آنالیز حریفان و داشتن اطلاعات دقیق نیازمند است.

محصص در پاسخ به سئوالی مبنی بر احتمال تکرار سناریو «ایویچ» مربی سابق تیم ملی (برکناری قبل از جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه) برای اسکوچیچ اظهار کرد: ایویچ تنها یک مربی نبود بلکه استاد و معلم هم بود. اطلاعات او متفاوت بود. جزئیات برکناری ایویچ را نمی دانم ولی دلیل کنار گذاشتن او فقط نتیجه بازی دوستانه با آاس رم نبود. به هر حال نباید این‌قدرها هم بدبین باشیم. نباید از الان به فکر شکست برابر حریفان یا اخراج شدن بازیکنان باشیم. چرا به پیروزی فکر نکنیم؟ با ذهنیت منفی هیچ شانسی در جام جهانی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: من به تیم ملی در جام جهانی قطر خوشبین هستم. اسکوچیچ کادر فنی خوبی دارد. اگر او حمایت شود می‌تواند موفق باشد. همه تیم‌های جهان هم مربی طراز اول و شاخصی ندارند. مربیان زیادی هستند که تجربه آنها کمتر از اسکوچیچ است.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها