عضو کمیته اجرایی فیفا: هیچ صحبتی درباره حذف ایران از جام جهانی نشد/ حضور ایتالیا خیال‌پردازی است

عضو کمیته اجرایی فدراسیون جهانی فوتبال گفت که در کنگره فیفا، هیچ بحثی درباره حذف تیم ملی ایران از جام جهانی ۲۰۲۲ مطرح نشد.

عضو کمیته اجرایی فیفا: هیچ صحبتی درباره حذف ایران از جام جهانی نشد/ حضور ایتالیا خیال‌پردازی است

در پی اتفاقات تلخی که روز سه‌شنبه در حاشیه دیدار تیم‌‌های ملی ایران و لبنان رخ داد و از ورود بانوان به ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد جلوگیری شد، برخی رسانه‌های ایتالیایی تلاش کردند از این نمد، کلاهی برای خود ببافند تا با حذف شاگردان دراگان اسکوچیچ از جام جهانی 2022، تیم ملی ایتالیا راهی قطر شود.

در صورتی که این رسانه‌ها انتظار داشتند فیفا در کنگره امروز (پنجشنبه) خود به حذف تیم ملی ایران از معتبرترین تورنمنت ورزشی جهان حکم دهد، چنین اتفاقی رخ نداد و عضو کمیته اجرایی فیفا نیز این موضوع را تأیید کرد.

اولینا کریستیلین، عضو اجرایی فدراسیون جهانی فوتبال در گفت‌وگو با «Radio Uno» ایتالیا اظهار داشت: جلسه اجرایی فیفا روز چهارشنبه و  کنگره فیفا امروز در قطر برگزار شد. همه فدراسیون‌ها، از جمله ایران در این نشست حضور داشتند و ما هرگز درباره کنار گذاشتن آنها از جام جهانی بحث نکردیم. اگر هم چنین اتفاقی رخ دهد، تیم آسیایی دیگری به‌جای ایران در جام جهانی حاضر می‌شود.

وی در ادامه، جایگزینی ایتالیا به‌جای ایران را غیرممکن خواند و گفت: باید این تفکر را که ایتالیا می‌تواند به جام جهانی صعود کند، از ذهن بیرون کنیم. این اتفاق غیرممکن و یک خیال‌پردازی است.

تیم ملی ایران با کسب 25 امتیاز، مرحله انتخابی جام جهانی 2022 در قاره آسیا را با صدرنشینی به پایان رساند.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها