کمک مالی و ارسال تجهیزات پزشکی به اوکراین از سوی فیفا

فیفا از کمک مالی و ارسال تجهیزات پزشکی به اوکراین خبر داد.

کمک مالی و ارسال تجهیزات پزشکی به اوکراین از سوی فیفا

هیئت حاکمه جهانی فوتبال اعلام کرد فیفا تجهیزات پزشکی به اتحادیه فوتبال اوکراین (UAF) ارسال کرده و یک میلیون دلار به بنیاد فیفا برای کمک‌های بشردوستانه در اوکراین اختصاص داده است. بیش از ۳.۳ میلیون پناهجو از اوکراین از طریق مرزهای غربی این کشور گریخته‌اند و حدود ۲ میلیون نفر دیگر در داخل کشور  آواره شده‌اند.  

سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه اعلام کرد که ۴۳ حمله به مراکز درمانی در اوکراین ثبت شده است که منجر به کشته شدن ۱۲ نفر و زخمی شدن ده ها نفر از جمله کارکنان بهداشتی شد. فیفا در بیانیه‌ای اعلام کرد: به دنبال درخواست اتحادیه فوتبال اوکراین، یک محموله اولیه از کیت‌های پزشکی از طریق جاده به اوکراین برای رفع فوری‌ترین نیازها منتقل شده است. در مجموع یک میلیون دلار در اختیار بنیاد فیفا قرار گرفته است تا بتواند به وضعیت بشردوستانه در اوکراین و منطقه پاسخ دهد. این کار با همکاری جامعه فوتبال انجام می شود.

در اوایل این هفته، فیفا مقررات خود را در مورد وضعیت و نقل و انتقال بازیکنان اصلاح کرد تا به بازیکنان فوتبال اوکراین اجازه دهد خارج از پنجره نقل و انتقالات قراردادهای خود را ثبت کنند.

فیفا همچنین اعلام کرد که پنجره نقل و انتقالات ویژه ای را برای بازیکنان خارجی سرگردان در روسیه باز خواهد کرد. فیفا تیم های ملی و باشگاه های روسیه را از حضور در فوتبال بین المللی محروم کرده است.

منبع: رویتز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها