مهاجرت شطرنج باز ایرانی برای ادامه تحصیل

آرین غلامی در مسابقات ریلتون سوئد از رقابت با ورزشکار رژیم صهیونیستی خودداری کرد که این اقدام او بازتاب‌های داخلی و خارجی گسترده‌ای داشت.

مهاجرت شطرنج باز ایرانی برای ادامه تحصیل

آرین غلامی استاد بزرگ ۲۰ ساله شطرنج که با ریتینگ ۲۵۲۲ نفر پنجم ایران است، راهی ترکیه شده تا تحصیلاتش را ادامه دهد. غلامی یکی از اعضای تیم ملی در المپیاد‌ها و رقابت‌های مختلف بوده است و حالا قصد دارد تا در رشته سخت و دشوار پزشکی تحصیل کند.

آرین غلامی در مسابقات ریلتون سوئد از رقابت با ورزشکار رژیم صهیونیستی خودداری کرد که این اقدام او بازتاب‌های داخلی و خارجی گسترده‌ای داشت.

وی در سال ۹۸ در رقابت‌های قهرمانی کشور که بدون حضور فیروزجا، مقصودلو، طباطبایی، ایدنی و مصدق پور برگزار شد به مقام نایب قهرمانی دست یافت. او یکی از پرافتخارترین شطرنج بازان ایران در رده‌های سنی است و مدل‌های آسیایی و جهانی فراوانی در رده نوجوانان دارد.

مهاجرت غلامی به ترکیه صرفا جنبه تحصیلی دارد و او همچنان با پرچم ایران در رقابت‌های شطرنج شرکت خواهد کرد. البته با توجه به سنگینی و دشواری دروس رشته پزشکی و دوره‌های فشرده کارآموزی و کارورزی که با کشیک‌های طولانی مدت همراه است، مشخص نیست که غلامی شطرنج حرفه‌ای را تا چه اندازه ادامه دهد.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    4

    باید برای همیشه از این رشته محروم شود ،خود فلسطینی ها دارند در اسراییل کار و زندگی می کنند و با انها مسابقه می دهند ۳۰ درصد پارلمان اسراییل عرب مسلمان هستند،ان وقت حکومت ما ازنوجوانان و جوانان میهن بخاطر توهمات خودش سو استفاده می کند و با وعده های سر خرمن که در آینده پست و مقام خواهید گرفت و ... انها را تشویق می کند تا ورزش را به لجن سیاست آلوده کنند.لطفا بیدار شوید ملت و ورزشکاران عزیز دیگه بسه این بچه بازی ها.قدس اینطور هرکز ازاد نخواهد شد.قدس با صلح ودوستی بین ملت ها و ادیان ازاد خواهد شد نه با جنگ و قهر و دشمنی

    نظرات شما -
    • .
      4

      بیا پایین بابا سرمون درد گرفت

    • به ناشناس
      0

      حق گفتی

  • ناشناس
    0

    به هر بهانه ای که میروی برو ولی خالی نبند

  • داریوش
    1

    باز یه مطلب از اسرائیل و بر و بچه های مزدور
    سایبری یهودی ریختن تو سایت لجن وجودشان را
    به کامنت ها ریختن
    اسرائیل همین چند وقت پیش میخواست اعراب مسلمان محله شیخ
    جراح را از خونه و زندگی ساقط کنه
    میگن تو طرح صلح همه اعراب فلسطینی باید به
    یه منطقه دیگه خارج از فلسطین منتقل بشن اون وقت
    یه عده.... میان ... میگن !!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها