کار در کانادا و اخذ اقامت دائم این کشور

بسیاری از افراد هستند که از سابقه و رزومه کاری خوبی برخوردارند اما، به دلیل شرایط اقتصادی موجود با کاهش درآمد مواجه شده‌اند. کار در کانادا و کسب درآمد ارزی می‌تواند به عنوان یکی از بهترین راه‌های پیش روی این افراد مطرح باشد.

کار در کانادا و اخذ اقامت دائم این کشور

در ضمن پس از یک سال کار در این کشور می‌توانند برای دریافت اقامت دائم کانادا نیز اقدام کنند.

کشور کانادا یکی از اقتصادهای برتر دنیا و همسایه بزرگترین اقتصاد جهان یعنی ایالات متحده آمریکا است و بیشترین تبادلات تجاری را با آن دارد. همین دو نکته برای پی بردن به شرایط اقتصادی و فرصت‌های شغلی موجود در این کشور کافی است. همچنین کشور کانادا در رتبه دوم پهناورترین کشورهای جهان و دارای منابع فراوان آب شیرین و مواد معدنی است. کانادا عضو گروه 8 (هشت کشور برتر اقتصادی) نیز می باشد.

با دانستن این اطلاعات، کار پیش‌بینی شرایط اقتصادی و بازار کار کانادا در سال‌های آینده بسیار ساده خواهد بود و کاملا مشخص است که کشور کانادا یکی از بهترین و ایده‌آل‌ترین مقاصد برای مهاجرت و کار است.

 

میانگین دستمزد ماهیانه به ازای هر فرد در کانادا

بررسی‌ها نشان می‌دهد که به طور میانگین هر فرد شاغل در کشور کانادا در سال 2021 چیزی در حدود 5 هزار دلار کانادا بصورت ماهیانه دریافت کرده است. البته در بسیاری از شرکت‌ها و کسب و کارهای کانادایی حقوق کارمندان و کارگران را بصورت 2 هفته یکبار پرداخت می‌کنند که این هم از مزیت‌های کار کردن در کشور کاناداست. یعنی بطور متوسط یک کانادایی هر دو هفته 2500 دلار کانادا حقوق می‌گیرد.

 

گرفتن جاب آفر و ویزای کار کانادا

شما برای ورود به خاک کانادا و شروع به کار برای یک کارفرمای کانادایی نیاز به ویزای کار دارید و برای گرفتن ویزای کار نیز باید یک پیشنهاد کاری (جاب آفر) از یک کارفرما و یا شرکت کانادایی داشته باشید.

البته این امکان وجود دارد که با وجود داشتن جاب آفر باز هم به شما ویزای کار داده نشود که این امر معمولا به دلایل زیر رخ می‌دهد:

 

  • نقص مدارک ارسالی برای ویزا
  • معتبر نبودن جاب آفر از دید افسر سازمان "سرویس کانادا" یا اداره مهاجرت
  • درست و کافی نبودن تمکن مالی یا عدم تطبیق شرایط متقاضی با شغل مورد نظر
  • اشتباه افسر اداره مهاجرت کانادا

 

البته اگر کارتان را به موسسات و مشاورین معتبر مهاجرتی مورد تایید اداره مهاجرت کانادا سپرده باشید خیلی بعید است که 3 مورد اول برایتان اتفاق بیوفتد اما، مورد چهارم از دست همه خارج است. فراموش نکنید که افسر اداره مهاجرت کانادا هم انسان است و ممکن است اشتباها درخواست ویزای کار شما را رد کند.

 

اعتبارسنجی جاب آفر توسط اداره مهاجرت کانادا  و سازمان "سرویس کانادا"

سازمان "سرویس کانادا " ((Service Canada تمامی جاب آفرها را بررسی می‌کند. در این بررسی باید مشخص شود که این شرکت‌های کانادایی جاب آفر دهنده (متقاضی استخدام نیروی کار غیر کانادایی) صلاحیت استخدام یک نیروی کار خارجی را دارند یا خیر؟

در این بررسی باید مشخص شود که آیا اصلا چنین شرکت و کسب و کاری وجود دارد؟ اگر وجود دارد آیا یک شرکت معتبر، سودده و باسابقه است؟ چه تعداد کارمند دارد؟ آیا واقعا چنین موقعیت شغلی در آن شرکت وجود دارد؟ و آیا آن شرکت واقعا نیازمند استخدام نیروی کار غیر کانادایی است؟ همچنین سایر مواردی از این قبیل را در مورد آن شرکت بررسی می‌کنند و در نهایت اگر تشخیص دهند که حضور شما در خاک کانادا تاثیر منفی روی بازار کار این کشور ندارد، اعتبار جاب آفر شما تایید خواهد شد و مجوز جذب نیروی خارجی توسط "سرویس کانادا"صادر خواهد شد.

پس از دریافت مجوز از "سرویس کانادا"، شرایط شما نیز به عنوان متقاضی آن موقعیت شغلی بررسی می‌شود. در این بررسی اداره مهاجرت مواردی از قبیل سابقه شغلی، مدرک دانشگاهی، مدارک فنی و حرفه‌ای مرتبط با شغل مورد نظر (در صورت وجود)، سطح زبان مورد نیاز برای آن شغل و ... را بررسی می‌کند. و در نهایت اگر تشخیص دهند که همه موارد فوق صحیح است به متقاضی ویزای کار خواهند داد.

شما در این مطلب ضمن آشنایی مختصری با کشور کانادا، با پروسه مهاجرت کاری به این کشور نیز آشنا شدید.  موسسات و مشاورین مهاجرتی مورد تایید اداره مهاجرت کانادا همچون موسسه مهاجرتی حلوی می‌توانند برای شما جاب آفر تضمینی بگیرند و با تجربه‌ای که در زمینه مهاجرت کاری کانادا دارند شانس شما را در اخذ ویزای کار کانادا به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

این موسسه در شهرهای تهران و ونکوور کانادا دفتر فعال دارد و شما می‌توانید با شماره 02191300022 تماس بگیرید و پرسش‌های خود را با مشاوران دفتر تهران مطرح کنید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها