استاندار مرکزی:

رانندگان تاکسی بی اعتنا به موازین بهداشتی به تعزیرات معرفی شوند

استاندار مرکزی گفت: فرمانداری و شهرداری اراک و ساوه باید بر تعداد مسافران مجاز تاکسی‌ها نظارت جدی داشته باشند و رانندگان متخلف را به تعزیرات ارجاع دهند.

رانندگان تاکسی بی اعتنا به موازین بهداشتی به تعزیرات معرفی شوند

سیدعلی آقازاده در جلسه ستاد مدیریت بیماری در استان مرکزی در خصوص تعطیلی بانک‌ها بیان کرد: مقرر است که بانک‌ها تا پایان مردادماه در روزهای پنجشنبه تعطیل باشند، بر همین اساس استقرار کارمندان در بانک از ساعت هفت صبح هر روز و ارائه خدمات در ساعت ۷:۳۰ دقیقه الزامی است و تا ساعت ۱۳ ارائه خدمات باید ادامه یابد.

وی ادامه داد: همچنین بانک‌ها باید ساعت ۱۳:۳۰ با خاموشی کامل چراغ‌ها و سیستم سرمایشی اقدام به تعطیلی کنند.

استاندار مرکزی در خصوص وضعیت بیماری در استان عنوان کرد: خوشبختانه در استان مرکزی از نظر بستری و فوتی جزو ۱۰ استان آخر هستیم و شرایط نسبت به پیک پنجم که در برخی از استان‌ها آغاز شده است بهتر است و از مردم درخواست می‌شود به مانند گذشته همکاری داشته باشند.

آقازاده ادامه داد: امروز میزان متوسط استفاده از ماسک در استان حدود ۶۷ درصد است که از میزان میانگین کشوری بالاتر است. کسانی که در جامعه تردد دارند حتماً باید ماسک استفاده کنند و افرادی که بدون ماسک تردد می‌کنند نیز حتماً باید موظف به رعایت بهداشت عمومی شوند.

وی گفت: برخی تاکسی داران خلاف قانون عمل می‌کنند و به جای ۲ مسافر در صندلی عقب سه مسافر سوار می‌کنند، فرمانداری و شهرداری اراک و ساوه باید بر این امر نظارت جدی داشته و ضمن شناسایی متخلف، راننده را به تعزیرات ارجاع دهند.

استاندار مرکزی بیان کرد: رستوران‌ها نباید تراکم جمعیتی بالا داشته باشند، جمعیت مراسم‌های عروسی باید طبق دستورالعمل‌ها باشد، سعی بر این است که تا قبل از ماه تالارها تعطیل نشود، اما باید پروتکل‌ها را رعایت کنند و این نظارت را از فرمانداران مطالبه می‌کنیم.

وی ادامه داد: مدیران تالارها در این رابطه باید توجیه شوند در غیر این صورت مدیران تالارها به عنوان فرد متخلف به مراجع ذیصلاح معرفی می‌شود.

آقازاده در خصوص فعال بودن شهربازی اراک عنوان کرد: اگر پروتکل‌ها در شرایط نارنجی رعایت نمی‌شود، باید طبق دستورالعمل‌ها عمل شود، هفته آتی وضعیت شهربازی همراه با مستندات بررسی می‌شود، البته امیدواریم تا شنبه هفته آتی شهرهایی بیشتری در استان به وضعیت قرمز نرسند، اگر وضعیت کنونی ادامه یابد می‌توان با یک سری محدودیت مراسم‌های مذهبی و اعیاد را برگزار کرد.

استاندار مرکزی گفت: در آستانه اعیاد بزرگی هستیم، باید تابع شرایط کرونایی شهر مربوطه باشیم، اگر وضعیت شهر اراک که در حال حاضر نارنجی است، تا هفته آتی و همزمان با عید قربان و عید غدیر به همین شکل ادامه یابد باید براساس شرایط نارنجی تصمیم گیری و اقدام کرد، موارد را هفته آینده در جلسه ستاد مناسبات ویژه اعیاد اعلام می‌کنیم.

وی با اشاره به قطعی برق در استان، ضمن عذرخواهی از مردم اظهار کرد: از روز چهارشنبه هفته قبل تا امروز قطعی برق خانگی نداشتیم.

استاندار مرکزی گفت: طبق اطلاعات کامل دریافتی، شایعات را کاملاً تکذیب می‌کنم. اگر قطع برق استمرار داشته باشد، هیچ مشکلی برای واکسن‌ها بروز نخواهد کرد، هیچ بیمارستانی و هیچ تخت ویژه ای بدون برق نخواهد ماند و خوشبختانه در این ۲ بخش هیچ مشکل و خسارتی به استان وارد نشده است.

آقازاده در پایان بیان کرد: از روز چهارشنبه هفته گذشته نیز قطع برق خانگی کاملاً متوقف شده است، البته در برخی از موارد، در صنایع قطع برق وجود دارد و همکاری لازم در حال انجام است. هر صنعتی که در زمینه صرفه جویی در مصرف همکاری داشته باشد، به میزان صرفه جویی انجام شده، بعد از گذر از پیک، برق رایگان دریافت می‌کند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • تاکسی ران
    0

    بیمه رانندگان چی شد؟

  • سعید
    0

    یا مارو بیمه کنید یا همه رو کرونایی میکنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها