استاندار مرکزی:

برق صنایع پرمصرف استان مرکزی قطع می‌شود

استاندار مرکزی گفت: برق صنایع پرمصرف استان مرکزی قطع می‌شود.

برق صنایع پرمصرف استان مرکزی قطع می‌شود

سید علی آقازاده، در نشست کارگروه گذر از پیک مصرف برق 1400 استان مرکزی با اشاره به مصرف برق در استان اظهار داشت: مصرف روزانه برق شرکت آلومینیوم اراک 340 مگاوات و این حجم مصرف یک سوم برق مصرفی استان است و 30 مگاوات مصرف روزانه انرژی الکتریکی خود را برای کاهش پیک مصرف برق کاهش داده اما باید از روز شنبه هفته آینده30 مگاوات دیگر کاهش دهد و صرفه‌جویی این شرکت به 60 مگاوات در روز برسد.

وی افزود: بعضی از صنایع استان با وجود مصرف بالای برق با شرکت توزیع همکاری لازم ندارند که این موضوع قابل قبولی نیست بنابراین به همین سبب در اعمال برنامه‌های خاموشی آنها نباید تعارف شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: در کشور و استان تا حداقل یک ماه آینده بحران برق وجود دارد به همین سبب همه باید در مصرف برق صرفه‌جویی و همکاری داشته باشند و فعالیت بعضی از صنایع از جمله تولیدکنندگان دارو و موادغذایی از اهمیت بالایی برخوردار است، برای آنها سهمیه درنظرگرفته شده بنابراین نباید انرژی الکتریکی مصرفی آنها قطع شود.

آقازاده تصریح کرد: ادارات و بانک‌ها باید در مدیریت مصرف انرژی الکتریکی برنامه دقیق و هدفمند داشته باشند که عملکرد مشترکان پرمصرف توسط ناظران بررسی می‌شود و در صورت عدم همکاری برق آنها قطع می‌شود.

وی عنوان کرد: اگر برای استان مرکزی کاهش سهمیه برق اعلام شود باتوجه به فعالیت استان در حوزه تولید، صنعت و خدمات پذیرای این موضوع نیست بنابراین با اعلام این موضوع همکاری‌ها قطع می‌شود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته استان مرکزی در راستای کاهش مصرف برق اقدامات خوبی داشته و در هفته آینده هم 100 مگاوات مصرف خود را کاهش می‌دهد به همین سبب نباید دیسپاچینگ ملی سهمیه مصرف استان را با کاهش مصرف کم کند که امیدواریم به این موضوع توجه شود.

آقازاده با اشاره به اینکه ایران پنجمین مصرف‌کننده برق دنیا است به همین سبب باید در زمینه فرهنگ‌سازی اقدام شود و قیمت برق در کشور بهینه شود،گفت: فرمانداران به ویژه در شهرستان‌های پرصنعت باید نظارت ویژه برمصرف برق بانک‌ها، ادارات و صنایع داشته باشند و در کشف ماینرها و مزارع فعال تلاش کنند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها