تولیدات بخش کشاورزی استان مرکزی از مرز سه میلیون تن گذشت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: مجموعه تولیدات بخش کشاورزی در زیرگروه‌های دام و طیور، گوشت قرمز و سفید، محصولات زراعی و باغی از مرز سه میلیون تن گذشت.

تولیدات بخش کشاورزی استان مرکزی از مرز سه میلیون تن گذشت

مجید آنجفی روز یکشنبه نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: گندم و جو با ۱۵ درصد رشد، تولیدات باغی نیم میلیون تن، ۳۸ هزار تن تولید تخم مرغ، ۴۴۰ هزار تن شیرخام، ۶ هزار و ۴۰۰ تن انواع آبزیان در بخش کشاورزی استان در سال زراعی جاری تولید شده است.

وی اظهار داشت: استان مرکزی برای سومین سال پیاپی موفق شد در تولید گندم رشد چشمگیری داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: میانگین افزایش محصول تحویل به سیلوهای گندم در کشور ۶ درصد است اما استان مرکزی با ۱۵ درصد موفق شد این رکورد را به ثبت برساند.

آنجفی افزود: مجموع تولید محصول گندم استان به ۴۵۴ هزار تن در سال جاری رسید که این میزان برداشت بدون افزایش سطح به دلیل استفاده از بذر اصلاح شده، تغذیه گیاهی مناسب و افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی حاصل شد.

وی با بیان اینکه درصد سن زدگی شاخص کیفیت محصول گندم است، اظهار داشت: استان مرکزی جز ۶ استان سن زده است اما با مدیریت مطلوب و سمپاشی به موقع، میزان سن زدگی محصول گندم استان به کمتر از یک رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: مطالبات گندمکاران استان به ارزش ۸۶۱ میلیارد تومان تا اوایل مهرماه امسال پرداخت شد و این درحالی است که هرسال تاخیر در پرداخت وجود داشت.

آنجفی افزود: ۱۷۸ هکتار گلخانه در استان مرکزی ویژه کشت صیفی و سبزی است که ۵۱ هزار تن محصول برداشتی دارد و سطح زیر کشت گل و گیاهان زینتی نیز به یک هزار و ۱۵۰ هکتار سیده است.

وی اظهار داشت: تولید تخم مرغ استاندارد به میزان ۳۲ هزار تن در سال جاری به ثبت رسیده اما در سال ۹۸ این تولید به ۳۸ هزار تن رسید و پیش بینی می‌شود به ۳۹ هزار تن تا پایان سال برسد.

تولیدات بخش کشاورزی استان مرکزی از مرز سه میلیون تن گذشت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: تولید شیر خام استان در سال‌های قبل ۳۳۰ هزار تن بوده و اکنون به ۴۴۰ هزار تن رسیده و پیش بینی می‌شود تولید شیرخام در پایان امسال به مرز ۶۶۰ هزار تن برسد.

آنجفی افزود: استان مرکزی در تولید گوشت قرمز سومین قطب تولید از نظر تعداد واحدهای دامی کشور است که ۴۰ درصد تولید استان یا صادر و یا به خارج استان ارسال می‌شود.

وی اظهار داشت: استان مرکزی در اجرای آبیاری نوین موفقیت‌هایی را کسب کرده و اکنون ۷۰ هزار هکتار از اراضی استان با شیوه نوین آبیاری می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: بخش کشاورزی با شرایط سخت اقتصادی، هشت درصد رشد را به نام خود ثبت کرده است.

وی اظهار داشت: امسال به نام جهش تولید نامگذاری شده و با توجه به محدودیت های سخت اقتصادی، این شعار در بخش کشاورزی محقق شد چرا که تولیدات کمتر به منابع خارج کشور وابسته بوده است.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد و یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها