در مراسم تجدید میثاق نمایندگان مجلس با آرمان‌های امام (ره)

قالیباف: بنیان انقلاب مردم هستند/ تبلور رضایت خداوند در رضایتِ ولیّ ما و مردم است

رئیس مجلس در مراسم تجدید میثاق نمایندگان مجلس با آرمان‌های امام خمینی (ره) گفت: بنیان این انقلاب مردم هستند، اگر می‌خواهیم مسیر امام (ره) را به درستی پیش بریم و از راه شهدا بازنمانیم باید به تعبیر رهبر عزیزمان لحظه‌ای از مردم غفلت نکنیم.

قالیباف: بنیان انقلاب مردم هستند/ تبلور رضایت خداوند در رضایتِ ولیّ ما و مردم است

 محمد باقر قالیباف امروز (یکشنبه 16 بهمن ماه) به همراه جمعی از نمایندگان مجلس به مناسبت ایام دهه فجر در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) حضور یافت و با آرمان‌های بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران و شهدا تجدید میثاق کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خدا را شاکریم که ما خدمتگزاران ملت این توفیق را پیدا کردیم که در ماه رجب و ایام تولد حضرت علی (ع) و ایام عبادت و ذکر و معنویت و پنجمین روز از دهه مبارک فجر در حرم مطهر امام خمینی (ره) حضور یابیم و با امام عزیزمان تجدید بیعت کنیم افزود: بدون شک این بیعت‌ یادآوری و تذکر به ما مسئولان به ویژه مجلس است که در مقابل مردم مسئول هستیم.

قالیباف با بیان اینکه هر چه از بعد مادی و معنوی داریم مدیون شهدا و امام شهدا هستیم و باید راه آنها را تحت رهبری معظم انقلاب به پیش بریم تأکید کرد: این بدان معناست که باید آرمان‌های امام راحل را زنده نگه داریم و به  آن‌ها جامه عمل بپوشانیم؛ همان‌طور که رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد رحلت حضرت امام (ره) فرمودند «امام، امام تحول و محرومان و مستضعفان بود» امروزه رهروان ایشان کسانی هستند که در بیان و عمل راه حمایت از مستضعفان را به ویژه در امت اسلامی و کشورمان در پیش بگیرند.  

وی یادآور شد: مستضعف؛ بالقوه، ظرفیت و استعداد دارد اما استکبار اجازه ظهور و بروز به او نمی‌دهد.

قالیباف با بیان اینکه امام (ره) همواره به محرومان و مستضعفان توجه داشت افزود: امام (ره) با مبانی اسلام و منافع کشور عزیزمان در اوج غربت جز برای خدا کلامی نگفت و گامی برنداشت و با اراده و حمایت و توجه به محرومان و مستضعفان گام برداشت.

رئیس قوه مقننه افزود: ما امام را بعد از 44 سال زنده می‌پنداریم زیرا راه و تفکر ایشان امروز در جامعه ما و امت اسلامی زنده است. رهبری معظم انقلاب نیز در تداوم و تبیین این راه و هدایت این مسیر با تمام قدرت و قوت و با وجود همه مشکلات و کم‌لطفی‌ها پیش می‌روند و امروزه اگر دشمنیِ دشمنان را هر روز خشن‌تر و برنامه‌ریزی‌ شده‌تر نسبت به انقلاب می‌بینیم، نشانه زنده بودن تفکر امام است.

رئیس قوه مقننه کشورمان در تبیین وظیفه مسئولان نسبت به مردم خاطرنشان کرد: ما مسئولان باید توجه داشته باشیم که بنیان این انقلاب مردم هستند و به تعبیر حضرت علی (ع) مردم ستون دین هستند و اگر می‌خواهیم مسیر امام را به درستی پیش ببریم و از راه شهدا و امام شهدا بازنمانیم باید به تعبیر رهبر عزیزمان لحظه‌ای از مردم غفلت نکنیم.

قالیباف با بیان اینکه قدرت ما در مردم خلاصه می‌شود، بیان کرد: دشمن در جنگ اقتصادی و ترکیبی و در  تهدیدات سخت، نرم و هوشمند تلاش دارد بین امام و امت فاصله بیندازد که اگر موفق شود، ما شکست خورده‌ایم.

وی افزود: باید بدانیم که تبلور رضایت خداوند در رضایتِ ولیّ ما و مردم است؛ البته برخی برداشت‌ها، تحلیل‌ها و تقلیل‌هایی دارند که تصور می‌کنند عده معدودی انقلاب کرده‌اند یا می‌توانند از انقلاب دفاع کنند، در حالی که این تحریف انقلاب است زیرا مردم از انقلاب دفاع و آن را حفظ کردند بنابراین نباید این‌گونه کج فهمی‌ کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب باید با مبانی امام (ره) در مسیر ارزش‌ها پیش برویم گفت: امام زنده است زیرا به ما یاد داد ما مسئولان وظیفه داریم به درستی دشمن شناس باشیم و همه وظایفمان را به صورت متوازن در اقتصاد، سیاست، مسائل اجتماعی، محیط زیست، سیاست داخلی و خارجی و قانون اساسی انجام دهیم و گزینشی عمل نکنیم و تا زمانی که در مسیر استکبارستیزی و مبارزه با ظلم باشیم، مطمئن هستیم که تفکر امام زنده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید عقلانیت، معنویت و عدالت را مبنای کار قرار دهیم، گفت: اگر ما نمایندگان امروز توفیق حضور در این مکان مقدس را داریم به معنای این است که هنوز سرباز امام هستیم و امیدواریم که خداوند توفیق دهد که مسیر شهدا و امام شهدا را با قدرت، صلابت، شجاعت و صراحت به درستی پیش ببریم.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها