نایب رئیس مجلس:

مسکن نه ارز بر است نه مشمول تحریم می شود/ به مسکن، تسهیلات و زمین برسد سالانه بیش از یک میلیون ساخته می شود

نایب رئیس مجلس گفت: مسکن مشمول ارز و تحریم نمی شود بلکه برای ساخت مسکن نیاز به زمین و تسهیلات است.

مسکن نه ارز بر است نه مشمول تحریم می شود/ به مسکن، تسهیلات و زمین برسد سالانه بیش از یک میلیون ساخته می شود

علی نیکزاد گفت:  به رئیس جمهور نامه نوشته ایم که اگر می خواهید ۲۲ میلون روستایی به شهر نیایند وحاشیه نشین نشوند باید در ابتدا اقتصاد روستا اصلاح و آب کشاورزی ، شرب ،ارتباطات ، راه روستایی ومسکن روستایی تامین شود.

به گفته نایب رئیس مجلس   مسکن نه ارز بر است و نه به تحریم مربوط می شود بلکه نمامی نهاده های آن در داخل تولید می شود و می توانیم بیش از یک میلیون مسکن ساخت به شرطی که دولت زمین بدهد و با تسهیلات لازم آن را حمایت کند 

او گفت: اگر می خواهید اتفاقی در مسکن رخ دهد باید شورای عالی مسکن به ریاست رئیس جمهور برگزار شود و ۱۰۰ متر مسکن ۲.۵ نفر شغل ایجاد می کند  یک میلیون مسکن یعنی ۱۰۰ میلیون متر خانه ساخته شده و برای  ۲ونیم میلیون نفر شغل ایجاد خواهد شد.

او می گوید: می گویم چرا وام ساخت مسکن نمیدهد می گویند وام به صنایع نمی رسد درحالی که۷۰ درصد مسکن  به صنایع مربوط است و اگر مسکن ساخته نشود چه کسی سیمان محصولات صنایع را می خرد.

نیکزاد گفت: ۱۸ میلیون هکتار از اراضی در اختیار وزارت جها کشاورزی است و کل مساحت شهرها و روستاها ۱۰ میلیون هکتار نمی شود چرا دور شهرها محدود کرده ایم.

پیش از این اعلام شده بود که از ۲۲ بانک که باید تسهیلات به حوزه ساخت مسکن پرداخت کنند طبق آمار هیچ یک از بانک ها تسهیلاتی پرداخت نکرده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    اما مشمول مالیات من دراوردی و بی ضابطه داخلی می شود

  • ناشناس
    0

    بانک‌های دولتی که طبق قواعد اصول بانکداری ورشکسته هستند و توان مالی ندارند بانک‌های خصوصی هم اجباری در اینخصوص ندارند و طبق منافع خود عمل میکنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها