یک نماینده مجلس خبر داد:

مجلس پیگیر تصویب طرح «راهپیمایی معترضان»

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور می گوید: اعتراض بازنشسته‌ها و معلمان حق است، ولی باید افراد غیرمرتبط را از این صنف‌ها جدا کرد. از این‌رو در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، در حال بررسی طرحی هستیم که اجازه راهپیمایی با مجوز را به معترضان بدهیم.

مجلس پیگیر تصویب طرح «راهپیمایی معترضان»

محمدحسن آصفری نماینده اراک معتقد است، هم مجلس و هم دولت متوجه شده‌اند که فشار تورم بسیار زیاد است و به تبع آن، سفره مردم نسبت به گذشته خیلی کوچک شده است. او می‌گوید: بخشی از فضای ایجاد شده به تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران برمی‌گردد و بخشی دیگر آن، داخلی و به خاطر تصمیمات نپخته‌ای است که از گذشته تا امروز گرفته شده است.

اعضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور می‌گوید: دولت گذشته هم، همه را معطل برجام و برداشتن تحریم‌ها کرد و هیچ‌گاه لایحه‌ای را به مجلس در جهت اصلاح ساختار اقتصاد و جراحی اقتصادی نفرستاد. اگر این روند از گذشته به مرور آغاز می‌شد، اکنون شاهد این حجم از فشار بر زندگی مردم نبودیم.

آصفری در پاسخ به اینکه مماشات مجلس با دولت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ گفت: به اعتقاد من، دولت تاکنون در نظارت بر کار دولت، کوتاهی نکرده است. تذکر، سوال و حتی استیضاح‌هایی که در دستور کار است این گواه را می‌دهد. با این تفاسیر، دولت هم متوجه برخی مسائل شده است و از این‌رو، سرعت جراحی اقتصادی را کم کرده است.

نماینده اراک در واکنش به فضای امنیتی کشور که به تبع اعتراضات مردمی شکل گرفته است، گفت: اعتراض به وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه و اساساً هر اعتراضی که بدون سلاح باشد، اجازه آن در قانون اساسی دیده شده است. شایسته نیست فردی به نفسِ اعتراض مسالمت‌آمیز، اعتراض کند. موضوعی که نگرانی‌ها را زیاد کرده، حضور افرادی است که بعضاً شکم‌شان سیر است، اما در این اعتراضات مردمی و صنفی، دنبال سوءاستفاده هستند.

وی می‌گوید: به طور مثال، اعتراض بازنشسته‌ها و معلمان حق است، ولی باید افراد غیرمرتبط را از این صنف‌ها جدا کرد. از این‌رو در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، در حال بررسی طرحی هستیم که اجازه راهپیمایی با مجوز را به معترضان بدهیم. حتی می‌خواهیم فضایی را ایجاد کنیم که محل تجمع را هم خود معترضان پیشنهاد کنند. اگر این موضوع به قانون تبدیل شود، فضای امنیتی کمتر می‌شود، زیرا سوءاستفاده‌گران را می‌توان از معترضان واقعی تشخیص داد.

منبع: رویداد ۲۴
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ناشناس
    0

    آها یعنی هرروزی برا یه صنفی .چطوره زوج وفردش کنید .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      به نظر شما مسوولین :افراد زیر خط فقر و مستضعفین و محرومان جامعه ،باید تابع کدام صنف از اصناف ایران باشند تا صدای انها به گوش مسوولان برسد؟!!!!!🤔🤔🤔🤔🤔😌😌😌😌
      در همین صنف (سایت خبری هم یکی در میان مطالب و اعتراضات به حق ما را.....!!!!!!😌😌😌😌
      حداقل همین مطالب گفته شده را با جون و دل پذیرا و به ان جامه عمل....!!!

  • ناشناس
    0

    طبق امار شهریور پارسال(۱۴۰۰) تعداد افراد فقیر در ایران حدودا ۲۷میلیون بر اورد شده ،
    خوب در این مدت یکسال به نظر شما چقدر بر امار این افراد افزوده شده؟!!!
    ایا دولت ومسوولین میبایستی انها را از حمایتهای نقدی و ریالی محروم کنند؟!!!
    بلفرض مثال هم از این مقدار جمعیت گفته شده ۳ میلیون الی ۴میلیون تحت حمایت نهادهای (بهزیستی و کمیته امداد)هستند ،حالا الباقی مردم که حدودا ۲۳میلیون طبق امار پارسال ایا میتوانند با این فرمان صادر شده (مجلس)خود را همراه کنند؟!!!
    ایا واقعا نمایندگان مجلسی و بالا دستی نمیتوانستند یا نمیخواهند تاملی داشته و اصلاح را انجام دهند؟!!!
    ایا با این گرانی که در شهریور پارسال و اردیبهشت امسال که برای تمام اقلام چه حیاتی و غیر ضروری در بازار و حاملهای انرژی اعمال شده ایا انها قدرت خرید و یا حتی به قول مسوولان پرداخت کالا برگ را دارند؟!!
    مسوولان محترم رده پایین و بالا از شما عزیزان خواهشمندیم که نسبت به تبصره صادر شده از طرف مجلس برای طرح کالا برگ تامل جدی و اصلاح صورت بگیرد!!
    ایا این برخورد شما درست است که دو یارانه نقدی قبلی را ادغام به جدید کرده و اکنون میخواهید با قطع کلی ان و فقط بسنده کردن به چند کالا که میبایستی دوباره هذینه شود تا انها را از شما خریداری کنند !!ایا واقعا این حرکت شما ،انصاف است؟!!!
    اگر واقعا حرمتی برای افراد ذکر شده قایل هستین ،پس بی زحمت انها را به صورت ریالی و نقدی حمایت کنید و این خواسته تمام این افراد میباشد.

    باتشکر.

  • ناشناس
    0

    وقتی ما مردم در این سایت خبری اعتراضات و سخنان به حق خود را اعلام میکنیم ،پس تجمع در خیابان چرا!!!
    ایا دوست دارین دوست و دشمن به اعمال و کارهای ما بخندد و نقطه ضعفی در ما پیدا کند؟!!!
    چرا مسوولان محترم مجلسی و دولتی ونظام یک نفر را جهت جمع اوری سخنان به حق مردم نمیگذارند؟!!
    ولی چرا راه دوری میرویم ،وقتی عزیزان گرامی در این سایت خبری یا سایتهای دیگر نقدهای مردم را به صورت ۲۴ساعته دریافت می کند ،چرا از این افراد برای رساندن پیامهای به حق مردمی کمک نمیگیرید؟!!!
    حتما باید اعتراضات را به خیابانها بکشانند تا شما مسوولین به خودتان بیایید!!!!

  • ناشناس
    0

    طرف صورت مسعله به جای حل مشکلات در مبدع راه به فکر ساماندهی بیشتر اعتراضات است !!! و این نشان از ضعف فکری ....!!!!🤔🤔🤔

  • 0

    به جای این افکار (دشمن خوشحال کن)مشکل مردم و دریابید و انهارا جامه عمل !!!تا لازم نباشد به فکر ساماندهی تضاهرات اینده باشید!!!!!!

  • 0

    بی تعارف خدمت مسوولان عرض کنیم اگر قرار باشد ما یه نظمی به مسوولان حکومتی بدیم ،یا انها را در پستی قرار دهیم ،ابتدا امتحان ورودی از انها گرفته و با طرح سوالات کتبی و شفاهی مخصوص به خود را .......،تا بفهمیم در مغز انها و تفکرات انها چه میگذرد و اگر مطلوب و به عقلانیت نزدیک بود انگاه انها را درجاهای مربوط به خود اعمال میکردیم!!!!
    اینارو خدمت شما و خودمان عرض کردیم تا یکم واقع بین باشیم نسبت به اجتماع و اطراف خود،و هر حرفی یا سخنی را به زبان نیاوریم .

    مجلس مردمی میبایستی قبل از واقعه و مشکل ،پیش بینیهای لازم را بکند ،تا مردم فکر اعتراض به مغزشان خطور نکند،یعنی حل مشکلات مردم قبل از اینکه مشکل انها حادتر شود!!!
    حالا با این تفاسیر اگر حرفهای ما دور از منطق بود که ...😅😅

  • ناشناس
    0

    اعتراض در صورتی ارزش داره که شما مسئولین کاری کنید وتکونی بدید جهت بهبود معیشت وگرنه آب در هاون کوبیدن است من و همسرم بازنشسته ایم حقوقمون رو که اضافه تکردین هیچ یارونمون هم قطع کردند اینم دستاورد رئیسی اینم جراحی اقتصادی ده درصد اضافه حقوق رو بدین به جوون بیکار قهر میکنه

  • ناشناس
    0

    خبر فوری سلام:حداقل میزاشتی جوهر پیامهای مردمی خشک می
    شد انگاه این قسمت خبری رو دور از انظار...🤔🤔🤔🤔🤐🤒🤒

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها