اعتراض به گرانی در اکوادور همچنان ادامه دارد

تظاهرات مردمی علیه موج گرانی در اکوادور امروز جمعه برای یازدهمین روز پیاپی ادامه پیدا کرد.

اعتراض به گرانی در اکوادور همچنان ادامه دارد

رسانه‌های عربی خبر دادند، حدود ۱۴ هزار نفر در نقاط مختلف اکوادور در ا عتراض به موج گرانی و درخواست برای کاهش قیمت سوخت دست به تظاهرات زدند.

به گفته سازمان‌های مدافع حقوق بشر، در این تظاهرات که شمار حاضران در کیتو پایتخت اکوادور حدود ۱۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود، دست‌کم ۶ نفر کشته شده‌اند.

به نوشته رسانه‌ها، پلیس امروز جمعه مانع از پیشروی تظاهرات‌کنندگان به سوی پارلمان در کیتو شد. درگیری در مناطق دیگری از پایتخت نیز در روز پنچشنبه منجر به کشته شدن سه نفر شد تا آمار قربانیان این اعتراضات به ۶ نفر برسد.

پلیس اکوادور نیز ادعا کرد، نظامیان که مشغول اسکورت یک کاروان حامل مواد غذایی بودند، مورد حمله خشونت‌آمیز قرار گرفتند که منجر به زخمی شدن ۱۷ نظامی ‌شد.

ائتلاف مخالفان دولت اعلام کرده از آغاز تظاهرات در روز ۱۳ ژوئن (۲۳ خرداد) ۹۴ نفر زخمی شدند، این در حالی است که پلیس نیز تاکید می‌کند ۷۴ نفر از نیروهایش در جریان اغتشاشات اخیر زخمی شده‌اند.

منبع: اعتمادآنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • محمد گلکار خوزانی
    0

    بیاند از مردم ایران یاد بگیرند که اجناس را ظرف کمتر از یک ماه حداقل بطور متوسط 150٪ کردند و مردم با پرداخت یارانه فریب دادند و اعتراضی هم نکردند.
    چقدر کم جنبه هستند مردم اکوادور و.........
    ظرف سه سال برخی کالاها مثل گوشت.روغن.لبنات و.... بیش از 1000٪ گران کردند و مردم ایران اعتراض نکردند.
    ایران را الگو کنید.
    که برخی ها اختلاس و هزاران خلاف می‌کنند ولی از طرفی هم گرانی و تورم مردم را به معنی واقعی بیچاره ولی مسولین اصلا برایشان مهم نیست که مردم با چه بد بختی زندگی می‌کنند. البته به جای زندگی بردگی می‌کنند.!!!!!!

  • ناشناس
    0

    اونجاهم البانی نشین دارد ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها