نماینده تبریز در مجلس:

جمعیت زنان و مردان برابر است، برای آقایان مجرد چه راه‌حلی دارند؟!

نماینده تبریز در مجلس گفت: زنان و مردان از نظر جمعیت برابر هستند چطور می گویند زنان با مردان خارجی ازدواج کنند پس برای مردان چه راه حلی دارند؟ اگر قرار است راه حل دهیم راه حلی باشد که عزت، سربلندی و جایگاه مملکت و زنان مان حفظ شود.

جمعیت زنان و مردان برابر است، برای آقایان مجرد چه راه‌حلی دارند؟!

مسعود پزشکیان با اشاره به سخنان نماینده اصفهان مبنی بر ادختران ایرانی، گفت:در هر ازدواج بین اللملی شرایطی چنین ادبیاتی قابل قبول نیست بالاخره فردی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی نشسته و نماینده مجلس است نباید با چنین ادبیاتی صحبت کند. با ابراز چنین سخنانی باید برگردیم ببینیم چه سیاست گذاری های در حوزه فرهنگ انجام دادیم که چنین وضعیتی شده است.

پزشکیان با بیان این مطلب گفت: می گویند زنان و مردان از نظر جمعیت برابر هستند چطور می گویند زنان با مردان خارجی ازدواج کنند پس برای مردان چه راه حلی دارند اگر قرار است راه حل دهیم راه حلی باشد که عزت، سربلندی و جایگاه مملکت و زنان مان حفظ شود نه اینکه به گونه ای صحبت کنیم که جایگاه آنها تخریب شود.

وی ادامه داد: چرا به فکر درست کردن فرهنگ جامعه خودمان نیستیم که باعث شده است طلاق اینگونه افزایش یابد و مسائل و مشکلات اخلاقی بوجود آید؟ این مسائل را درست کنیم بعد راهکار ازدواج بین المللی بدهیم. قطعا این سخنان قابل دفاع نیست و معلوم نیست از کجا این حرف‌ها را می زند.

پزشکیان در پاسخ به این سوال که چنین سخنانی در حالی در مورد زنان ایرانی مطرح می شود که از آن طرف اجازه ورود به ورزشگاه را ندارند و چنین سخنانی رفتارهای ضد زن را در جامعه بیشتر نمی کند،گفت: اگر کسانی که چنین دیدگاه‌های دارند درست عمل می کردند به اینجا نمی رسیدیم. چطور الان در نماز جمعه خانم ها و آقایان باهم هستند یا وقتی مراسم مذهبی دارند هم خانم ها و هم آقایان حضور دارند چرا ما اجازه نمی دهیم در مراسمی که فکر می کنیم خوب نیست مرد و زن باهم نباشند ولی جایی که فکر می کنیم خوب است باید باشند.

وی افزود: این نگاه جای اشکال دارد ما باید کاری از نظر فرهنگی انجام می دادیم که به همان دلیلی که زنان می توانستند در آن مکان ها و مراسم ها حضور داشته باشند در ورزشگاه ها هم حضور داشته باشند.

وی تاکید کرد: مشکل جوانان ما ازدواج کردن نیست بلکه بیکاری، فقر، نبودن مسکن مناسب و عدم اطمینان به آینده است. تا پول نداشته باشی چطور می خواهی یک نفر را بیاوری همراه خودت کنی؟ وقتی نمی توانی خانه کرایه کنی و چهارتا پوشک برای بچه ات بخری چطور می خواهی بچه دار شوی؟ اینها بحث‌های لاینحلی است که ما جوابی برای آنها نداریم بعد اینجا تشویق می گذاریم که اگر اینگونه شد ما فلان چیز را می دهیم این راه حلی نیست که مشکل ما را حل کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطر نشان کرد: مهمترین مسئله ای که باید به عنوان راه حل داشته باشیم این است که برای جوانانی که الان در سن کار هستند شغل با درآمد مناسب ایجاد کنیم که بتواند زندگی و ازدواج کنند بعد بگویم بچه دار شوند.

منبع: عصر ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 30
  • ناشناس
    0

    برا کدوم بدبختی ملت ومملکت برنامه دارند که برا این داشته باشند .

    نظرات شما -
    • داروغه ناتینگهام
      0

      شیعیان تایلند بهترین گزینه آقایان هستند

  • محسن
    0

    الان غیر از این پزشکیان و منادی سفیدان توی این مجلس انقلابی..غیر از نمایندگان تبریز بقیه خوابند یا میخواهند ما که زن نگرفتیم بیایم توی مجلس عروسی دخترهای کشورمون با پسر دیگر کشورها ،ساقدوش باشیم؟؟؟ چرا ما نرویم با دختر کشورهای دیگه ازدواج کنیم \/ این بازی رسانه ای که راه انداختند و خبر فلان دختر عراقی بیچاره و پشیمان از ازدواج با پسر مشهدی ، هم به این موضوع میشه بچسبونیم دیگه حرف نداره ..الان با این اوضاع فک کنم سام اصغری رو باید به عنوان قهرمان روی سرمان حلوا حلوا کنیم

    نظرات شما -
    • 2

      سلام آقا محسن ما پسر خوب وخدا ترس نماز وقرآن بخواند شغل آبرومند داشته باشد پیدا نکردیم

  • ناشناس
    0

    کاش سکوت می کردید وبازنشست می شدید بدون مجلس ودولت کشور بهتراداره می شد

  • خانی
    0

    از نظر اینها آنها هم بروند با مردان خارجی.....

  • مش جمعه
    0

    ۴۳ سال اصلاح طلب و اصولگرا،مردم را با حرف و گفتار فریب داده اید.حالا که از حیث اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و سیاسی به بن بست رسیده اید، باز هم راهکارهای عوامفریبی می دهید.با همین فرمان حرکت کنید که تا چندی دیگر نابود میشوید.

    نظرات شما -
    • محسن
      1

      43 سال هم هست که اپوزوسیون میگوید سال دیگه نظام نابوده ..بعد میره سناتور های امریکایی رو علیه ایران آنتریک میکنه و فشارش هم که روی مردم میآد..راستش به نظر من هیچ راهی جز همون پروژه رفورمیسم یا اصلاحات نداریم ..ولی همون طور که یادم هست ابراهیم اصغرزاده سال 94 یا 95 به درستی تحلیل کرد( که اگر برجام نابود بشود روحانی و به تبع او پروژه اصلاحات در ایران سال ها به تعویق می افته) متاسفانه دقیقا همینطور شد..به نظر بنده اصلاح طلب ها بیخودی به روحانی چک سفید دادند..در حالی که اصلا گروه خونی روحانی به اصلاحات نمیخورد

  • ناشناس
    1

    قانون مصادره خانه های خالی تا فرصت
    هست وگرنه فرصت بستن چمدان پیدا
    نخواهید کرد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      کلیدو گذاشتن پشت کنتور برق برو وردار اگر جرعت داری خانها خالی مجهز به سیستم ماهوارایی دست به کلید بزنی خشک شدی خانه خال زیاد ولی شمارش داره تا یک میلیاد
      بشماری امکان دار سیستم عمل نکنه کلیدو بتونی ورداری خخخ

    • ناشناس
      0

      دلت را به چند دوربین خوش مکن وای به
      انروز سال ۵۸ تکرار میشود

  • ناشناس
    0

    بیخیال جوان و کشور و همه چیز ، شما ها راحت باشید و در رفاه ملت هم خوشحال میشوند !!!

  • ناشناس
    6

    ازدواج سفید،صیغه های کوتاه و بلندمدت،دوستی های خیابانی وفضای مجازی،نگهداری حیوانات،گرایش به الکل و مواد مخدر و.... تماما موانع تشکیل خانواده و ازدواج دائمی هستند.

  • پرستو
    0

    کاش یه ادم درست پیدا میشد از خود این دختران مجرد میخواست بگن چرا مجرد موندن و دلایلشون چیه. به جای این همه تز بیخود دادن از خودشون بپرسن و بعد به دنبال راه حل باشن

  • ناشناس
    1

    چند وقت دیگه دوام بیاورید به ناموس فروشی بین المللی و قانونی میافتید!!!

  • مردمک
    1

    جوانهای مرد مجرد هم بروند .با پیرزنهای کفار ازدواج کنند

  • ناشناس
    0

    جای خالی محمدعلی شاه قاجارچقدرحس میشه کاش الان بودومجلس رابه توپ می‌بست.ان مثلانماینده اصفهان دختروخواهرش رابه برادران عراقی هدیه کندبعداطرح مسئله برای ملت کند.

  • ایرانی
    0

    جناب نماینده اول فکر معیشت مردم باشید که فقر اقتصادی اولین دلیل فساد است بعد فقر فرهنگی . بجای مسایل مهم مردم را با ازدواج سرگرم نکنید ازدواج پول مسکن شغل اطمینان از آینده میخواهد .

  • محمد
    0

    بسیار عالی . ولی تا این صحبتها به عمل نرسه هر کس بخودش اجازه میده یه نظری بده. شما که مجلسی هستید باید به فکر تغییر شرایط باشید که متاسفانه هنوز به یک فکر منسجم و نتیجه بخش نرسیدید.

  • ناشناس
    0

    راه حل به هرجوان ایرانی با اوضاع فعلی حداقل ماهی۵۰میلیون بدهید تا بتواند به ازدواج فکر کند

  • M
    2

    راه حل دست یانکی پور است؟!!!!

  • ناشناس
    0

    شبیه دوران قاجار شده،روس و انگلیس تو مجلس نفوذ کردن و دارن با اعصاب و روان ملت بازی میکنن

  • ناشناس
    0

    همامطور که. مسولین. فرزندانشان را به امریکا کانادا واروپا می فرستند نه به عراق ذذذوعربستان وافریقا وچینذچوروسیه دیگران هم ازشما باهوشتر نباشند کم هوش تر نیستند واگر تصمیم. به ازدواج با یک خارجی بگیرند نه با چینی. چشم بلبلی. نه با عرب شکم گنده. کودن ونه. با بدبخت های افریقایی ازدواج خواهند کرد حتما با اروپایی یا امریکایی ازدواج خولهند کرد که بچهای خوش قد وبالا وهوش زیاد داشته باشد

  • ناشناس
    0

    شورای عالی انقلاب فرهنگی اصل جنسه.
    اصل جنس

  • ناشناس
    1

    اینا همشون کار بلد هستن.

  • ناشناس
    0

    بهترین خدمت سکوت نمایندگان جاهل بی خرد است حقوق نجومی خود را بگیرید وحرف نزنید بهتراست

  • ناشناس
    1

    من مادر،نوعی دختر نه خونه،میخوام،ازداماد نه سکه،زیاد،طبق،عرف ۱۱۴تا۲۰۰ولی،طرف،کار،داشته،باشه،مردباشه،فردا،نشینه،خونه،بگه،من،کارخونه،میگنم تو بروسرکار با بخاطر به لقمه غذکه،میاد خونه،هزار منت،نذاره،سردخترم،یاازدواج،کرد،فردا،دوست،دختروصیغه،نداشته،باشه،معتاد نباشه درایران،هراقا پسری یکی،ازاین،معضل هارو داره،پس دخترم رونگه،میدارم،تا الان،به بهترین شکل اداره اش کردم،مهندسش،کردم،کار،میکنه،باحقوق،عالی،چرا،بدم،به،کسی که نمیشناسم،

  • ناشناس
    0

    کلا نماینده ها عقل ندارند، چرا روز به روز سرمایه های کشور فرار میکنند؟ تا میبینن طرف یه درامد مناسب داره، میتونه زندگیش رو تغییر بده، فورا یه قانون تصویب میکنند، هر چی داری بده به ما. اگه سرمایه ها رو نگه داریم، کار ایجاد میشه، کار ایجاد شد ، ازدواج رواج پیدا میکنه ، دیگه نه دختر و نه پسر مجرد نمیمونه. دولت‌ها که با گرفتن مالیات و عوارض و هزار تا راه و روش دزدی تو ایران نمیتونن برای مردم کاری کنند. اجازه بدن مردم به فکر خودشون باشند. اجازه بدن ملت کارآفرینی کنند.

  • پارس
    0

    اگر جمعیت برابره چرا ما و دها زن ک میشناسم شوهر نداریم. راست میگن از اروپا بیان ما رو بگیرن مرد ایرانی و عرب ک شوهر نمیشن

  • ناشناس
    0

    سلام همه مشکلات ما دختر وپسرها حل شده فقط مانده ازدواج،

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها