عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس:‌

برجام به سرانجام نخواهد رسید، به مردم بگوییم بعد می‌فهمند چه باید کنند/ ما نمی‌توانیم از اصول انقلابی‌ مان دست برداریم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اختلاف ما با آمریکا و اروپایی‌ها مبنایی است و متقابلا آن‌ها هم همینطور. آمریکایی‌ها معتقدند ما از اصول مان دست برداریم در حالی‌که ما به دنبال آن هستیم، آن‌ها از رفتار زیادی خواهانه و قلدرمابانه‌شان دست بردارند، ما که نمی‌توانیم از اصول انقلابی‌مان دست برداریم.

برجام به سرانجام نخواهد رسید، به مردم بگوییم بعد می‌فهمند چه باید کنند/ ما نمی‌توانیم از اصول انقلابی‌ مان دست برداریم

این روزها اخبار ضد و نقیضی از مسئولان باب آخرین وضعیت برجام به گوش می‌رسد. عده‌ای از پیشرفت در مذاکرات می‌گویند در مقابل نیز عده‌ای از پایان بی‌سرانجام آن می‌گویند.

در این خصوص محمود احمدی بیغش معتقد است اختلاف ما با آمریکا و اروپایی‌ها مبنایی است و متقابلا آن‌ها هم همین‌طور. آمریکایی‌ها معتقدند ما باید از اصول مان دست برداریم، در حالی‌که ما به دنبال آن هستیم آن‌ها از رفتار زیادی‌خواهانه و قلدرمابانه‌اش دست بردارد ما که نمی‌توانیم از اصول انقلابی‌مان دست برداریم چون در ذات تعهدات دینی ما است.

محمود احمدی بیغش در خصوص آخرین وضعیت برجام گفت: برجام سرانجامی ندارد. برجام به بن‌بست رسیده است و به همین خاطر خبری از آن نیست. دولت تلاش خود را می کند اما برجام در این چند سال به شکلی پرورش پیدا کرده است که بخشی از زندگی مردم شده است. مردم ناخودآگاه برجام را در رفتار و زندگی خود شریک می‌کنند؛ به طور مثال می‌گویند این خانه را بخر، دیگری می‌گوید ببینیم برجام چه می‌شود و این موارد نشان می دهد برجام ناخودآگاه با زندگی مردم عجین شده است. اگر واقعیات برجام را به مردم بگوییم آن‌ها تکلیف خود را می‌دانند؛ بیاییم و بگوییم برجام به سرانجام نخواهد رسید و به بن بست رسیده است و آن وقت می‌فهمند چه باید کنند.

وی از همراهی تیم مذاکره کننده حسن روحانی در کنار تیم فعلی گفت:‌ تیم آقای روحانی هر کاری که می‌خواست انجام دهد داده بود. اتفاقا فکر می کنم اهدافی که آنان به دنبالش بودند با اهداف تیم ابراهیم رییسی متفاوت است و من این را قبول ندارم.

 وی افزود:‌ اختلاف ما با آمریکا و اروپایی‌ها مبنایی است و متقابلا آن‌ها هم همینطور. آمریکایی‌ها معتقدند ما از اصول مان دست برداریم در حالی‌که ما به دنبال آن هستیم، آن‌ها از رفتار زیادی خواهانه و قلدرمابانه‌شان دست بردارند، ما که نمی‌توانیم از اصول انقلابی‌مان دست برداریم چون در ذات تعهدات دینی ما است و ما برای آن در طول ۴۳ سال هزینه داده‌ایم. آمریکا و اروپا هم یک کشور استکباری و  به دنبال منافع خود هستند منافع آن‌ها هم این است که ما کوتاه بیاییم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا مشکل اصلی، تحریم‌های سپاه است گفت: خیر. این بهانه است. هر چیزی را که آمریکایی‌ها بگویند بر فرض محال انجام دهیم آن‌ها بهانه دیگری می‌آورند که به قول حضرت آقا آن‌ها حد توقف ندارند آنها فقط می‌خواهند خوار شدن و وابسته شدن مردم ایران را ببیند. همان‌طور که در ۵۰ سال قبل انقلاب بود، بحث سپاه بهانه است.

محمود احمدی بیغش در پایان از تعامل با کشورهای شرقی گفت: روابط با کشورهای شرقی مشکلات را حل میکند. هر کشوری که با ما تعامل داشته باشد مشکلی ندارد ما باید اول به خودمان متکی باشیم و بعد با تمام دنیا البته به جز آنان که به رسمیت نمی‌شناسیم.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • ناشناس
    0

    اصول تان که اصول دین نیست که قابل تغییر نباشد .آدم اول مصلحت مردم اش رادر نظر میگیرد بعد مصلحت حکومت.

  • خون جیگر
    0

    بد بخت تو چه کاره هستی .......

  • ناشناس
    0

    بعبارتی اصول شما نسبت ب منافع ملی و مردم ارجح است

  • بسیجی مقاوم و انقلابی و شجاع
    11

    ما باید و نام امام زنده هستیم و گرسنگی و مرگ و بدبختی را تحمل خواهیم کرد و مثل سگ زندگی خواهیم کرد ولی با آمریکا کنار نمی آییم .....

    نظرات شما -
    • دومان
      0

      اسم حیوان را خراب نکن ساندیسی مزدور ...ظلم پایدار نیست و...

    • ناشناس
      0

      بسیجی معلومه سرت تو اخور دزدان است که این چنین چرت میگی

  • ناشناس
    0

    مصلحت ایران نه نظام پس کی به فکر ایران میوفتید

  • جانباز جنك
    0

    آنها.بقول شما ميخواهند خوار شدن مردم ايران راببينند !!! باوجود شما آقايان ديگر احتياجى به ديدن خوار شدن مردم ايران نيست از وضعيتمان معلوم است كه خيلى آقا ومحترم شده ايم به چه چيز خود در دنيا مينازيد؟ بقيه را خود مردم ميدانند احتياج به نوشتن نيست

  • اندکی صبر سحر نزدیک است
    5

    این تحریم ها هم، بهانه است... اگر مسوولین ما بیشتر تلاش کنند و با کشورهای مختلف بیشتر مراوده کنند و دست دزدها هم از مملکت قطع شود ایران نیازی به برجام ندارد..‌‌‌‌..

    نظرات شما -
    • دومان
      0

      نمیدونم یا مزدوری یا ...خودت کامنت گذاشتی کشورهای مختلف بعد ...البته به مختلف شما شاید لبنان و غزه و یمن باشد...ظلم پایدار نیست و طوفان نزدیک

  • ناشناس
    0

    از همون اول برجامو پاره میکردید واین مردم بدبخت را سر کار وچشم انتظار نمی گذاشتید !

  • تبریز
    5

    ما تا امام زمان و رهبری را داریم غمی نداریم
    مرگ بر آمریکا و اسرائیل و عربستان و منافقین داخل وخارج

  • ناشناس
    0

    خودت خونه و ماشین عالی داری جیبت هم پره شکمت هم سیره حساب بانکیت هم تکمیله منم جات باشم همین حرفهارو میزنم...
    فقط یک روز خودت جای مردم بزار برو یک خونه اجاره ای با حقوق پنج میلیون و شرمندگی پیش زن و بچه بعد اگه این حرفهارو زدی ما قبول میکنیم...مرفه بی درد کاسب تحریم...

  • ناشناس
    0

    مردک بی خاصیت اصول واقعی رسیدگی به ملت هستند خدا شر شما رو از سر مردم کم کند انشاله

  • رضا
    0

    ملت ایران کارخودش رامی کند وبرای دهن
    کجی به امریکا خودروهای خارجی واردمیکند
    تا بسوزند ومستقلات درخارج وترکیه می خرد تاپایگاه اسلام راگسترش دهد ومبخ اسلام رادرسرزمین کفر فروکند وبرای کودکان خود
    سیسمونی ازبرندها می خردتا استفراغ کودکانمان رابرآن هابمالیم وحتی گرین کارت
    هم برایشان می گیریم تادرکشورشان برینندتا
    انتقام بگیریم.

  • ناشناس
    0

    مرگ برروسبه

  • ......
    0

    شتر حیوان است لاکن شترمرغ پرنده.

  • ناشناس
    0

    وقتی حقوق نجومی می گیرید و بچه هاتون در آن سوی مرزها به ریش مردم میخندند معلومه که اصول دینی که بافته ی تصورات قرون وسطایی شما است به شما اجازه ی سازش با دنیا را نمیدهد اگر مثل کارگری که شاید سوادش از تو نیز بیشتر باشد با سه چهار میلیون روزگار خود و فرزندانش را اداره میکند تو نیز اینگونه و مطابق با اصول اسلامی و علی وار زندگی میکردی الان نظرت و اصولت چیز دیگری میگفت پس لطفا ساکت شو.

  • ناشناس
    0

    محمود بیغش حواست باشه غش نکنی شما با برجام
    کاسبی میکنید.

  • ناشناس
    0

    ازکدام اصول صحبت میکنید؟؟؟؟ازهمان اصولی که بنیادمستضعفان رااموالش رابه اسم خصوصی سازی غارت کردید!!!!یاازاصولی که صندوق ذخیره ی ارزی اش رابه نفع بنیادهای خودساخته ی آخوندیسم خالیش کردید!!!ویاازاصولی که مجلس لولوی سرخرمنش ایستاده وجیک نمیزند؟؟؟ویاشایدازاصولی که پولی ملی کشور رابی ارزش ترین پول دنیا کرده است صحبت میکنید؟؟؟!!!!!واقعاحاشا به غیرتتان البته اگرایرانی هستید!!!!!!

  • ناشناس
    0

    کسی دیگه حرفاتو باور نمیکنه یه بچه هم میدونه این شعارهارا میدین چون پولشو میگیرین شماها چهل ساله با همین شعارها ما مردم را به خاک سیاه نشوندین دیگه چی میخایین بخدا عقب موندهایه تو خیابون هم فهمیدن که شما فقط شعار میدین اخه شما از این همه مالو ثروتی که جمع کردین دل نمیکنین با کشوری وارد جنگ شوید شما میترسین که کسی از حسابوکتابتون سر در نیاره که فقط مفت بخورین ولی ما مردم میسپاریمتون بخدا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها