یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس:

ظریف درباره واژه «تعلیق» دروغ گفت/ آقایان خود را عقل کُل زبان انگلیسی می‌دانستند؟/ روحانی و ظریف در تاریخ به‌ عنوان «وثوق‌الدوله‌ها» شناخته می‌شوند

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: روحانی و ظریف در تاریخ به‌ عنوان «وثوق‌الدوله‌ها» شناخته می‌شوند و در کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم، صحن مجلس و صداوسیما موضوع «تعلیق» تحریم‌ها به دولتمردان وقت تذکر داده شد.

ظریف درباره واژه «تعلیق» دروغ گفت/ آقایان خود را عقل کُل زبان انگلیسی می‌دانستند؟/ روحانی و ظریف در تاریخ به‌ عنوان «وثوق‌الدوله‌ها» شناخته می‌شوند

ابوالفضل ابوترابی در واکنش به اظهارات اخیر محمدجواد ظریف، وزیر سابق امور خارجه دولت‌های یازدهم و دوازدهم بیان کرد: معتقدم، ظریف به‌ دروغ گفته که از واژه «تعلیق» خبر نداشته است؛ بارها در کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم، استفاده از این واژه در سند برجام به وزیر امور خارجه وقت گوشزد شد اما ظریف این موضوع را نمی‌پذیرفت.

وی ادامه داد: ظریف باور دارد که بزرگ شده آمریکا و عقل کُل در زبان انگلیسی است؛ حتی روحانی مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه گلاسگوی اسکاتلند در شمال بریتانیا گرفته و سال‌ها به زبان انگلیسی درس خوانده، چطور بیان می‌کنند که از واژه «تعلیق» خبر نداشتند؟

نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس افزود: بارها منتقدان به توافق‌نامه برجام ایراداتی گرفتند، اما با الفاظی مانند بی‌سواد و ... خطاب شدند؛ آقایان به‌ عمد کلمه تعلیق را در برجام ذکر کردند و از تبعات آن آگاه بودند.

ابوترابی با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده سابق به دنبال فرار رو به‌ جلو است، گفت: با روی کار آمدن دولت جدید، برخی حقایق در حال آشکار شدن است و با صداقت‌نمایی می‌خواهند ۸ سال ضرر به این کشور را پنهان کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با تأکید بر اینکه روحانی و ظریف در تاریخ به‌ عنوان «وثوق‌الدوله‌ها» شناخته می‌شوند، تصریح کرد: در کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم، صحن مجلس و صداوسیما موضوع تعلیق تحریم‌ها به دولتمردان وقت تذکر داده شد. رئیس‌جمهور سابق و وزیر امور خارجه دولت‌های یازدهم و دوازدهم باید نسبت به عملکردشان پاسخگو باشند و قوه‌ قضائیه بایستی برخورد قانونی با این افراد داشته باشد.

منبع: آنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • متعجب
    0

    وثوق الدوله دیروز شاه سلطان حسین پریروز

  • ناشناس
    0

    دمتون گرم زود آنها را محاکمه کنید

    نظرات شما -
    • حیدری
      0

      اگر حق با شماست محاکمه کنین و الا خاموش

  • ل
    0

    احسنت مردک عهدنامه امضا کرده مردم رو بدبخت کرده حلا هم اظهار نادانی میکنه مردک مزخرف

  • علی
    0

    خداروشکر اگر به این فهم رسید باید بدانید که ایندگان خواهند گفت بی شعوریتان کشور را 42 سال هست بد بخت کرده و اسلام را نابود و دنیایی از خرافه گرایی را ترویج دادید شماها بدتر از صفویه با ایران رفتار کردید

    نظرات شما -
    • نکته سنج
      0

      اگر برجام بد بود چرا آمریکا از آن خارج شد؟

    • دانا
      0

      دوران صفویه دوران رشد و شکوفایی ایران بود که یادگارهایش مثل نقش جهان و سی و سه پل و کاروانسراها و....هنوز پا برجاست

    • اس
      0

      بی شعوری جمعی امثال روحانی و طریف 8 سال کشور ویران کردن که به اندازه 43 سال رقم بخوره

    • ناشناس
      0

      اقای دانا رشد فقط به خشت وگل وکاشی نیست .اگه فکرت رشد کرد اگه منطقت تعالی یافت رشد کرده ای .

  • بهمن امامیان
    0

    آقا به چه زبونی بگیم اگه برجام بده شما هم بزنین زیرش و مذاکره نکنین دعوانداریم روحانی را هم میخواین محاکمه کنین علنی و دردادگاه بی طرف.عرضه میخواد چون اونم برای دفاع از خودش پته همه رو میریزه رو آب هرچند که پرده حیا دریده شده و کسی ترسی از چیزی نداره

  • ضضضضضضققققق
    0

    عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: معتقدم، ظریف به‌ دروغ گفته که از واژه «تعلیق» خبر نداشته است؛ بارها در کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم، استفاده از این واژه در سند برجام به وزیر امور خارجه وقت گوشزد شد. اما ظریف این موضوع را نمی‌پذیرفت. ظریف باور دارد که بزرگ شده آمریکا و عقل کُل در زبان انگلیسی است؛ حتی روحانی مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه گلاسگوی اسکاتلند در شمال بریتانیا گرفته و سال‌ها به زبان انگلیسی درس خوانده، چطور بیان می‌کنند که از واژه «تعلیق» خبر نداشتند؟روحانی و ظریف در تاریخ به‌ عنوان «وثوق‌الدوله‌ها» شناخته می‌شوند و در کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم، صحن مجلس و صداوسیما موضوع «تعلیق» تحریم‌ها به دولتمردان وقت تذکر داده شد.وی ادامه داد: آقای ابوالفضل ابوترابی! اگر از گفته ها و مستندات خود مطمئن هستید و فکر می کنید. ادعاهای شما محکمه پسند است و حسن و ظریف و ... به منافع ملی و مملکت و ملت و ...خیانت کرده اند!!! و به هر دلیلی مصلحت اندیش و... کرده و اقدام قضائی نکنید. از نظر ما مردم اسم شماها هم به عنوان مجرم و بدتر از آنها در تاریخ ثبت خواهد شد. آقای محترم! گوش و چشم و ذهن و... مردم از اینگونه مصاحبه ها و رسانه ای کردن ادعاهای برخی از مسئولان طی 42 سال در دوران حاکمیت جریانها و گروه های چپ و راست و معتدل و... پر شده و دیگر وقعی به این موارد نمی نهند. به عمل کار برآید و به سخندانی و سخرانی نیست. شیر فهم شدید برادر!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ما منتظر اقدام قضائی شماها هستیم. اگر راست می گویید که وکیل مردم هستید و دل تان برای کشور و مردم می سوزد! وگرنه برای همیشه این رویکرد و ... را که موجب تحریک ذهنی و روحی مردم شریف می شود را ترک کنید.

  • نریمان
    0

    اگر وضعیت ولایت اسلامی فلاکت بار است تمام آنهایی که در۴۳ سال گذشته پست های مدیریتی داشته اند از روحانیون گرفته تا بقیه باید بطور علنی محاکمه شوند و همه پرسی برای نوع حکومت بعدی انجام شود .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها