رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

بستری بالغ بر ۳۰۰۰ بیمار کرونایی در مازندران

کرونا همچنان قدرت نمایی می کند و جان بسیاری از هم وطنان در مازندران را تا به حال گرفته است و اکنون این خطه با بستری بالغ بر ۳۰۰۰بیمار مبتلا به کووید ۱۹ جز مناطق پرخطر کشور محسوب می شود.

بستری بالغ بر ۳۰۰۰ بیمار کرونایی در مازندران

عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد: ظرف ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۸۹ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: ظرف همین مدت تعداد ۳۳۳ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه هم اکنون ۲۲۳۱ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند ، تصریح کرد: از این تعداد ۳۱۰ نفر نیز با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

آخرین آمار کرونا در بابل

در حال حاضر ۹۹۹ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

بر اساس این آمار در ۲۴ ساعت گذشته ۹۴ بیمار جدید بستری و ۱۷۱ بیمار هم ترخیص شدند و ۵۹ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

بر همین اساس مصطفی قاسم‌زاده، معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی بابل اظهارکرد: با شروع به کار مرکز بستری موقت بابل تاکنون ۱۱۳۶ بیمار مبتلا به کرونا مراجعه کردند که متاسفانه هر ساعت به تعدادشان افزوده می‌شود.

وی افزود: ساعت شروع به کار این مرکز موقت از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه است.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی بابل خاطرنشان کرد: درمان سرپایی هر بیمار برای دریافت سرم و داروها به مدت ۵ روز متوالی است.

قاسم زاده تصریح کرد: در این مرکز، بیش از ۱۳۰ نفر از نیروهای کادر درمانی و نیروهای جهادی و نیروهای پشتیبانی در حال امدادرسانی به بیماران مبتلا به کرونا هستند.

در حال حاضر ۳۲۳۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های تحت حمایت دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها