باز هم قصه تکراری سیل در چمستان

موضوع سیل این رزوها، انگار دیگر به یک موضوع عادی تبدیل شده است. موضوعی که با یک بارش در گرمترین فصل سال نیز، برای مردم مشکل‌ آفرین می‌شود، سیلی که این بار مردم روستای خورتاب رودبار چمستان را غافلگیر کرد.

باز هم قصه تکراری سیل در چمستان

به گفته کارشناسان طی چند سال اخیر آنقدر از منبع آب های زیر زمینی و چاه ها آنقدر استفاده شد که برای پر کردن آن ها و برگشت به حالت اول مدت زمانی طولانی نیاز دارد و استفاده بی‌ رویه از منابع آبی موجب می شود خاک با یک بارش ظرفیت مناسبی نداشته باشد و سیلاب به وجود بیاید.

هرچند نسبت به سال‌های گذشته میزان بارندگی در شمال کم نیست و به اندازه نرمال نزدیک است اما در مجموع بارندگی ها با شدت زیاد و مدت زمان کم حالت تخریبی آن فراوان است.

میثم عبدی بخشدار چمستان در این زمینه، با اشاره به اینکه سیل اخیردر حوزه چمستان و روستای ییلاقی خورتاب رودبار اتفاق افتاده بود، اظهار کرد: متاسفانه سیل اخیر خسارت های زیادی را به مسیر دسترسی این روستا،جاده های بین مزارع، لوله های آب شرب، دامداری ها وارد کرده است.

باز هم قصه تکراری سیل در چمستان

وی تصریح کرد: پس از هماهنگی به عمل آمده با اداره راهداری یک دستگاه لودر جهت پاکسازی محور مستقرشده و در حال سامان دادن به واحد های خسارت دیده است.

بخشدار چمستان خاطرنشان کرد: مشکل شکستگی‌های لوله‌های آب شرب برطرف شده است.

عبدی افزود: با توجه به اینکه سیل اخیرعلاوه برخسارت به دامداری ها باعث از بین رفتن علوفه ها و اغذیه دام‌ها شده است که طی هماهنگی صورت گرفته با جهاد کشاورزی پس از اعزام تیم کارشناسی میزان برآورد خسارت ها مشخص خواهد شد.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها