پیک چهارم کرونا در لرستان همچنان رو به نزول/ ۲۹۵ نفر دیگر مبتلا شدند

پیک چهارم کرونا در لرستان همچنان رو به نزول است و روزانه از تعداد افراد مبتلا و بستری بیماران کرونایی در استان کاسته می‌شود.

پیک چهارم کرونا در لرستان همچنان رو به نزول/ ۲۹۵ نفر دیگر مبتلا شدند

خوشبختانه روند نزولی و کاهشی بیماری خطرناک کرونا در استان لرستان همچنان ادامه دارد اما این کاهش آمار مبتلایان جدید کرونا در استان و روند نزولی این بیماری شکننده است و مردم نباید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را نادیده بگیرند و با دقت بیشتر و با هدف حفظ سلامتی خود و دیگران با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح جامعه حضور پیدا کنند چرا که استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تا حد قابل توجهی در کاهش آمار بیماری اثر گذار است.

در پی روند نزولی کرونا به تبع از تعداد افراد مبتلا، بستری و مرگ و میر ناشی از آن کاسته شد و وضعیت تمامی شهرستان‌های استان لرستان از قرمز طی هفته‌های گذشته به نارنجی تغییر یافت که این تغییر رنگ سبب شد تا از برخی محدودیت‌هایی کرونایی نیز کاسته شود.

همچنین بر اساس آخرین آمار رسمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از شیوع بیماری کرونا در این استان تاکنون بیش از 116 هزار و 510 نفر به این بیماری مبتلا شده و هزار و 851 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

شناسایی 295 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در لرستان

مریم کوشکی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان ظهر امروز در رابطه با آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان لرستان اظهار داشت: از روز گذشته تاکنون 295 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در استان شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه مجموع بیماران کرونایی در استان لرستان تاکنون به 116 هزار و 510 نفر رسیده است افزود: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 2 بیمار کووید 19 جان خود را از دست دادند.

بستری شدن 483 بیمار در مراکز درمانی لرستان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: تاکنون 361 هزار و 880 آزمایش تشخیص کووید 19 در استان انجام و به 358 هزار و 253 مورد پاسخ داده شده است.

کوشکی با اشاره به اینکه از مجموع آزمایش تشخیص کووید 19 پاسخ داده شده در استان 241 هزار و 739 نمونه منفی گزارش شده است گفت: هم اکنون 483 نفر از بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و تحت مراقبت هستند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها