مراسم روضه و ختم مجازی برای خانواده‌های متوفیان کرونایی قزوین برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: گرو‌های مردمی طرح محله‌محور شهید سلیمانی مراسم روضه‌خوانی و ختم مجازی را برای خانواده‌های متوفیان کرونایی قزوین برگزار می‌کنند.

مراسم روضه و ختم مجازی برای خانواده‌های متوفیان کرونایی قزوین برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد زهرایی، در مورد آخرین خدمات گروه‌های مردمی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت:‌ گرو‌های مردمی طرح محله‌محور شهید سلیمانی مراسم روضه‌خوانی و ختم مجازی را برای خانواده‌های متوفیان کرونایی قزوین برگزار می‌کنند. ضمن اینکه به خانواده‌هایی که فوتی داشتند، تسلیت گفته و با آنها همدردی می‌کنند.

وی با اشاره به راه‌اندازی 2 آشپزخانه مرکزی در امامزاده اسماعیل(ع) و مسجد صاحب‌الزمان شهرک مهدیه گفت: در این آشپزخانه‌‌ها سوپ مورد نیاز بیماران کرونایی طبخ شده و بین این بیماران و گروه‌های در معرض خطر ابتلا به کرونا پخش و توزیع می‌شود که این آشپز‌خانه و سوپ‌های آن مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین است.

زهرایی دلجویی از خانواده‌های دارای متوفیان کرونایی را از جمله اقدامات این گروه‌های مردمی دانست و اضافه کرد: گروه‌های مردمی از حال و احوال خانواده‌های دارای بیماران کرونایی آگاه شده، تیم درمانی مراکز بهداشت را به آنها مرتبط می‌کنند و کارهای روزمره و روزانه آنها مانند خرید منزل را انجام می‌دهند.

اجرای قرنطینه معکوس

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اجرای قرنطینه معکوس را یکی از کارهای مهم گروه‌های مردمی و جهادی زیرنظر سازمان تبلیغات اسلامی دانست و گفت: در قالب طرح شهید سلیمانی شهرستان قزوین به 49 محله مختلف تقسیم‌بندی شده که 13 محله با محوریت نیروهای مردمی و 36 محله هم با محوریت سپاه در حوزه‌های حمایتی به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند و قرنطینه معکوس را برای گروه‌های پرخطر انجام می‌دهند.

زهرایی با اشاره به نحوه اجرای قرنطینه معکوس توسط این گروه‌ها ادامه داد:‌ در حوزه قرنطینه معکوس ابتدا گروه‌های پرخطر مانند افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و افراد مسن بالای 60 سال را شناسایی می‌کنیم و آنها را در روند قرنطینه خانگی کمک می‌کنیم تا وارد فضای عمومی نشده و به کرونا مبتلا نشوند.

وی یادآور شد: همچنین آموزش تحصیلی به فرزندان خانواده‌های قرنطینه ‌شده و محروم هم یکی دیگر از کارهای اصلی گروه‌های مردمی زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی در 13 محله شهرستان قزوین است تا فرزندان این خانواده‌ها در شرایطی که مدارس و آموزشگاه‌ها تعطیل هستند، از تعلیم و تربیت محروم نشوند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها