بر اساس اعلام رئیس فدراسیون جهانی فوتبال

امارات میزبان جام جهانی باشگاه‌ها ۲۰۲۱ شد

بر اساس اعلام رئیس فدراسیون جهانی فوتبال، کشور امارات متحده عربی میزبان جام جهانی باشگاه‌ها در سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

امارات میزبان جام جهانی باشگاه‌ها ۲۰۲۱ شد

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشت، جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در کنفرانس مطبوعاتی پس از جلسه شورای فیفا گفت: "جام باشگاه‌های جهان اوایل سال ۲۰۲۲ برگزار می‌شود. هنوز تاریخ دقیقی وجود ندارد، اما میزبان امارات متحده عربی خواهد بود. "

جام جهانی باشگاه در سال ۲۰۲۱ قرار بود اواخر سال جاری میلادی به میزبانی ژاپن برگزار شود، اما این کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا از میزبانی این رقابت‌ها انصراف داد.

جام جهانی باشگاه‌های جهان معمولاً در ماه دسامبر برگزار می‌شود، اما این دومین سال پیاپی است که به تاخیر می‌افتد. دوره ۲۰۲۰ این مسابقات ماه فوریه امسال در قطر برگزار شد.

چلسی پس از قهرمانی فصل گذشته در لیگ قهرمانان اروپا، نماینده این قاره خواهد بود، در حالی که حضور الاهلی مصر قهرمان آفریقا نیز در این مسابقات قطعی شده است.

نماینده آمریکای جنوبی یکی از ۲ تیم پالمیراس یا فلامنگو است و این دو تیم برزیلی ماه آینده دیدار در فینال کوپا لیبرتادورس با هم دیدارخواهند کرد. نماینده آسیا نیز یا الهلال عربستان و یا پوهانگ استیلرز جمهوری کره خواهد بود که روز ۲۳ نوامبر در فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ به مصاف هم خواهند رفت.

در آخرین دوره جام باشگاه‌های جهان، که در قطر برگزار شده بود بایرن مونیخ عنوان قهرمانی را به دست آورد.
پیش از این چهار دوره از مسابقات جام باشگاه‌های جهان به میزبانی امارات متحده عربی برگزار شده است که آخرین دوره آن سال ۲۰۱۸ بود که رئال مادرید قهرمان شد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها