«بوی رجایی» در دوبی؟!

دیگر ظاهرا نان و پنیر جواب نمی‌دهد. انگار دوره کاپشن گذشته یا شاید هم هوا خیلی گرم است. الان بلیط هواپیمای دوبی خیلی گران است؛ خیلی خیلی گران‌تر از گوجه‌های محله احمدی‌نژاد در دهه ۸۰.

«بوی رجایی» در دوبی؟!

قیمتش از ۵ میلیون تا ۲۳ میلیون تومان متغیر است. بلیط پرواز تهران - دوبی را می‌گوییم. دوبی همان جایی است که چند روز قبل محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری پیشین ایران به همراه همسرش و هیاتی که دقیقا معلوم نیست چند نفر و چه کسانی بوده‌اند، برای بازدید از نمایشگاه بزرگ بین‌المللی «اکسپو ۲۰۲۰» عازم آنجا شدند.

قطعا هر ایرانی حق دارد در صورتی که به دلایل قانونی ممنوع‌الخروج نباشد، از ایران خارج شود و به هر کشوری که می‌خواهد سفر کند، جز سرزمین‌های اشغالی که به صراحت در گذرنامه ایرانی‌ها سفر به آنجا ممنوع اعلام شده است.

احمدی‌نژاد هم ایرانی‌ است و ظاهرا مثل اغلب مردم ممنوع‌الخروج نبوده و توانسته به خارج از کشور برود و البته شایعه‌هایی بود که در نمایشگاه اکسپو به یک غرفه اسرائیلی رفته اما به هر حال این موضوع تکذیب شد و کسی هم نتوانست این ادعا را ثابت کند.

در این نوشتار، اساسا کاری به این نداریم که ضرورت سفر رئیس جمهوری پیشین ایران به دوبی و حضور در این نمایشگاه چه بوده یا آیا واقعا بر اساس آنچه در برخی رسانه‌ها منتشر شد به توصیه مسئولان اماراتی دوبی را ترک کرده و سفرش نیمه‌کاره مانده یا خودش با اختیار خود از امارات خارج شده است.

«بوی رجایی» در دوبی؟

چندان هم کاری به این نداریم که عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران در چه کادرهایی با چه کسانی عکس یادگاری انداخته است.

حتی به آن یک لاخ موی بلوند هم که بر سر معجزه هزاره سوم لمیده و همسر رئیس جمهوری پیشین را مجبور به تذکر کرده تا سایه آن زلف بربادداده‌شده‌ی بربادده از سر همسر بهاری‌اش کم شود، کاری نداریم.

«بوی رجایی» در دوبی؟

همه اینها روزهایی است که در آنها یک تصویر منحصر بفرد - فارغ از مثبت و منفی‌بودن این تصویر - از رئیس جمهوری پیشین ایران در افکار عمومی ساخته شده بود. روزهایی بود که داشت به مردم القا می‌شد زندگی و خورد و خوراک و نشست و برخاست این مرد مثل خودتان است یا شاید واقعا هم بود اما حالا ماجرا خیلی فرق کرده است.

دیگر ظاهرا نان و پنیر جواب نمی‌دهد. انگار دوره کاپشن گذشته یا شاید هم هوا خیلی گرم است. الان بلیط هواپیمای دوبی خیلی گران است؛ خیلی خیلی گران‌تر از گوجه‌های محله احمدی‌نژاد اینها در دهه ۸۰.

«بوی رجایی» در دوبی؟

دیگر نه مردم از ساعت «هشت؟ هفت؟ شش؟ پنج؟» در استادیوم فلان شهر از فلان استان محروم منتظر ایستاده‌اند تا بوی رجایی با رایحه بهاری مشایی و بقایی و ثمره هاشمی و تمدن بیاید، نه خبری از نان و پنیر و کف‌خوابی است. حالا در سایه شعارهای قطعنامه‌دان‌پاره‌کنی که خیلی‌ها را حسرت‌به‌دل سفر تا همین مشهد و اصفهان گذاشته، مردی از تبار عدالت‌محوری و مهرورزی می‌تواند با بلیط فلان قدر میلیون تومانی دست همسر را بگیرد و با دوستانش به دوبی برود، عکس یادگاری بگیرد، لبخند بزند، جمله یادگاری در پاسپورت هوادارانش بنویسد و تازه چند ماه قبل از همه این کارها انتخابات این مملکت را تحریم کند؛ همان انتخاباتی که با آن توانست هشت سال در بالاترین مسند اجرایی ایران بنشیند تا امروز بتواند پز عنوان «رئیس جمهوری پیشین ایران» را بدهد.

«بوی رجایی» در دوبی؟

محمود احمدی‌نژاد و دوستانش یا فراموشکار شده‌اند، یا روی فراموشی مردم خیلی حساب باز کرده‌اند چون همین چند سال پیش در بیانیه‌ای یک شماره حساب جهت «اعطای کمک‌های مردمی برای تامین منابع لازم و پشتیبانی از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دفتر ریاست محترم جمهوری دولت‌های نهم و دهم» اعلام کردند. دفتری که برای چرخیدن چرخ خود به کمک مردم نیاز داشته، الان تور دوبی برگزار می‌کند و این نشان می‌دهد که فاطمه رجبی در آن کتاب مشهور، بی‌دلیل نام «معجزه هزاره سوم» را بر محمود احمدی‌نژاد نگذاشته است چون حقیقتا پای یک «معجزه» در میان است.

«بوی رجایی» در دوبی؟

در پایان بد نیست جمله‌ای بخوانیم از کسی که احمدی‌نژادی‌ها، او را اشبه‌الناس به وی می‌خواندند. شهید رجایی در جملاتی تکان‌دهنده می‌گوید: «خداوند در جهنم جایی دارد که مساوی است با گناه ۳۶ میلیون انسان (جمعیتِ ایران در زمان شهید رجایی). آنجا جای من است که حرکت، سخن و برخوردم روی زندگی ۳۶ میلیون انسان اثر می‌گذارد.»

«بوی رجایی» در دوبی؟

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 35
  • محسن
    0

    همتون مثل این ادم چنبته زدید رو بیت المال چرا فقط میخواید از این سوژه درست کنید نکبتا.

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      عزیزم این رسانه ها خصوصی و با پول تبلیغات اداره میشه نه با پول بیت المال. البته کیهان و ... رو حق با شماست. ولی این خود احمدی نژاد هست که مدام خودش رو سوژه رسانه ها میکنه . اما اینکه شما به دیگران میگی نکبت.. خب بهتره به وضعیت نکبت بار حاصله از عملکرد احمدی نژاد هم اشاره کنید . یادتون باشه اگر احمدی نژاد نبود پرونده ما به شورای امنیت نمیرفت و تحریم بانکی و نفتی نمیشدیم و به تبع اون اصلا چیزی به عنوان برجام لازم نداشتیم که بعد، خروج امریکا از اون همه چیز رو در این مملکت ده برابر کنه.

  • پول میدم عکس بگیری
    0

    خاهشن یه نفر یه چیزی بنویسه . بنده خدا تنها مونده . من مانده ام تنهاااااااااااااااایه تنهاااااااااااااااااااهاهاهاهاهاهاها

  • عباس
    0

    اتفاقا کار خوبی کرد که رفت ببینه دنیا چقدر پیشرفت کرده و ما چقدر؟ خود شما هم اگه یه سر میرفتید و پیشرفت تکنولوژی و پیشرفت خود دبی رو میدید، زلف که خوبه، حتی بدتر از اونم دیگه براتون اهمیت نداشت.

  • سالک
    0

    درود بر احمدی نژاد شما بجز تهمت زدن و دروغ گفتن کار دیگری ندارید جرئت دارید در یک مناظره که همه انرا بتوانند ببینند با ایشان گفتگو کنید اگر جرئت دارید این متن را اتشار دهید

  • محسن
    0

    نویسنده ایسنا از ادبیات نوشتاری بامزه ای استفاده کرده. ولی اون روزی که آقای مصلحی گفتند احمدی نژاد رو بیخود بزرگ نکنید کاش مجری خبر فوری به ایشون میگفت چه کسی ایشون رو بزرگ کرد؟؟ یادتون میآد ایشون رو به عنوان معجزه هزاره سوم اسم بردندو یادتون میآد ایشون رو شعیب بن صالح اسم بردند. تازه آقای طائب گفتند چون ایشون یازده روز خانه نشسته و گناه صغیره رو تبدیل به گناه کبیره کرده و حضرت شعیب بن صالح معصوم است خب حالا معلوم شد ایشون اون شعیب بن صالح نیست. کی جای پای احمدی نژاد رو در مجلس بعد از سفر حج دست میکشید و به صورتش جهت تبرک میکشید؟؟ چه کسانی ایشون رو در مسئله هسته ای که کمی عزت و بیشتر، تحریم و ذلت و گرانی به بار آورد همه جور حمایت کردند؟؟ و در یک کلام چه کسانی ایشون رو بزرگ کردند و بالای بوم بردند ؟؟حالا خطاکاران،، خودشان مدعی اند

    نظرات شما -
    • به محسن
      0

      این یاوه گویی ها تکراری است آقای ....

    • محسن
      0

      خب شما بفرمایید اینجای حرفهات به این دلیل ایراد داره و یاوه هست.. همینجوری روی هوا که نمیشه بگی یاوه.. ولی در مورد تکراری بودنش هم ایراد نداره.. من و شما هم در نماز هر روز جملات تکراری میگیم و یک جور یادآوری است و ایرادی هم نداره .

  • سیدمحسن
    0

    خدا آخر عاقبت همه ما را ختم بخیرکند

  • خان بی ازش
    0

    هر قدرتی که دارد برای این است که او به ایران خدمت کرد خوب چشمهاتان باز کنی ببینی در دوران او چقدر خونه دار شودن چقدر ماشین دارشودن چقدر اتوبان شهربشهر مردم احترام داشتن پیش هم حالا مردم نون ندارن یخورند توقع داری از اوحمایت نکنن...!!!!!!!

  • محمدی
    0

    عملکرد احمدی نژاد در ۸ سال مسئولیت اجرایی او در کشور با همه حمایتهایی که جناح اصولگرا از او کرد خوب نبود و خسارات زیادی به کشور وارد کرد ، حالا با اینکارها تلاش میکند با این کارهای مردم فریبی دیده شود و گروهی را به خود جذب کند ولی این کارها مشکلات مردم را حل نمیکند ، مردم مسئولی را میخواهند که با ارائه آمار و اعداد واقعی مشکلات معیشتی ، اقتصادی ، اجتماعی و بین المللی آنها را حل کند .

  • به محسن
    0

    ما ملت ایران دوست داریم بت بسازیم و بپرستیم

  • ناشناس
    0

    خاک بر سر ایسنا که باید یه داعشی بود احمدی نژادتایک استاددانشکاه ؟اشکالی داره چند تا عکس انداخته ؟خاک برسرتون که مردم کشورتان کم کم لخت می شوند وراه می روند اونارو ببین ایسنای طالبانی

  • متفاوت
    0

    حسادت هم حدی داره .این همه ادم دایم تومسافرت هستند،من نمیدونم حالا این اقا کجای کارش خلاف بوده ؟خصوصا که ادمهای اهل علم معمولا ازنمایشگاهها دیدن میکنند.وادمهای اهل فلان ازفلان.

  • محمد
    0

    اخ اخ بدجور بوی سوختگی از خبر فوری و سایر اصلاح طلبان میاد اگر خاتمی با کراوات با دختران ایتالیایی لباس توری عکس می انداخت اشکالی نداشت وبرای حاج محمود اشکال داره ای ای ییییییییی

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      ما که نگفیم این عکس ها اشکال داره یا اشکال نداره. ولی میشه شما بفرمایید الان آقای احمدی نژاد چه کاره این مملکت هستند که به عنوان نماینده ایران به اکسپو رفتند؟؟ یا اینکه نقل میشود اماراتی ها به خاطر احتمال جنجال آفرینی ایشون ، یه جورایی عذر او را خواستند به شما به عنوان یک ایرانی بر نمیخوره؟؟

  • ایران
    0

    هم خودشمادوست عزیز که این مطلب رامی نویسی پاسپورتت رابما نشان میدهی ببینیم به کجاها سفر کرده ای و چه کوته فکری است ازنویسنده ای که به همین چنین مطلب جزا یی ایرادبگیرد بروید سراغ افرادی ازجامعه که دلارهای من وشما رابرای تفریح به ترکیه و... می برند ویا درآنجا خانه میخرند آنها را به مردم معرفی کنید وگرنه همان یک هدیه ای که عمان به ایشان دادپول بیست سفر را تامین میکند.

  • قلندر واقعی
    0

    فقط باید جوابگوی جان صدها نفر باشد و جایش در جهنم است روحش شاد یادش گرامی

  • عال
    0

    هنوز علتش نفهمیدی چند سال پیش هنوز تازه اول نشتن سر سفره بود خوب نشت مثل بقیه مسولین شمش طلا که در ترکیه گرفتن الان هم از اون پول بزرگترین مسجد در ترکیه ساختن خوب یه ترانزیت که به خودش تعلق بگیره تا جدو ابادش کیف دنیارا میبره

    نظرات شما -
    • غال
      0

      آمّا میرما خوابیدن کی دولت آرزو هیچ سجده مموش چوخ چوخ اسکولسن نفس که فلک بده فلک اخیه یار صفاتو زارت پیش ای راه تلخی رکوع قنوت آمّا میرما...

  • کاربر ناشناس
    0

    به تو چه شماها که مرگ بر آمریکا میگید وهمه کس وکارتون اونجای چی

  • سردار اذربایجان
    0

    بابا اشتباه نکنید اونیکه روی زمین با کت خوابیده سیگار فروش سریال ارایشگاه زیبا است

  • فتاحی
    0

    اولآ دکتر احمدی نژاد یک ایرانی باغیرته که هشت سالش اندازه بزرگ و کوچیک لیبرالها و اصلاحیون آنها ایران را آباد کرد ، دوماً با این عکس و کلیپهای ساختگی و بزک شده چیزی ازش کم نمیکنه. سوماً با این سایتا خوب جیبمونا خالی کنید خودمونیم.

  • سامان بیگ
    0

    درود بر شما .شکی نیست که آقای احمدی نژاد همان احمدی نژاد استاندار اردبیل است و ذره ای از عقاید و آرمانهاش کم نشده.خداوند ایشان را برای ایرانیان نگه دارد

  • شهروند
    0

    خبرفوری جان دمت گرم ، خبرخیلی مهم نیست ، مهم آن عکس های آقای احمدی نژاده که چشم مان به جمالش روشن شد ، از این بابت از شما متشکریم !

  • تیمور
    0

    ایشان انسان سالم وخوش نییتی است اسلام واهل بیت وکشورش راباهم وبرای هم دوست دارد خدایارش

  • فرشادی
    0

    باید به نویسنده کتاب هزاره سوم سرکار علییه خانم رجبی تبریک وتهنیت گفت که پیش بینی اش در باره این مرد که معجزه هزاره سوم است درست از اب در امد ، مردم ایران فراموش نکنند که میرحسین موسوی وکروبی ۱۲ سال به خاطر این اعجوبه قرن در خانه خود زندانی اند . عدالتم ارزوست .

  • آخوندک دعا خوان یا همان مانتیس
    0

    خدایا روا مدار که گدا معتبر شود، گر معتبر شود، ز خدا بی خبر شود.

  • 8077
    0

    بی شرف مطلق که میگن به این میگن

  • احمد حسنی
    0

    با سلام و احترام به عقاید و نوشته های عزیزان به نظر بنده اگر اقای احمدی نژاد ادم وطن فروش و بدی بود وبا همه این انتقادهایی که به حاکمیت داره میبایست تا حالا دستگیر ویا ممنوع الخروج می شد وحفظ مصلحت نظام بعد از 9 سال دیگر معنی ومفهوم نداره پس نتیجه اینکه ایشان ضعفی نداره که براحتی به همه جای ایران مسافرت و سخنرانی میکنه و اخیرا هم به خارج از کشور مسافرت داشته

  • د
    0

    ایکاش احمدی نژاد قدرت داشت و می‌توانست طومار خاندان های فاسد امثال رفسنجانیها، لاریجانیها و ... را در هم بپیچد، و قلب محرومان و مظلومان را شاد و خرسند نماید.

  • اذرپیرا
    0

    همین که آدم پاکدستی بود سگش به خیلیا شرف دارد،این هیاهوهاهم در مورد احمدی نژاد همش دروغ وشانتاژه

  • مش جمعه
    0

    احمدی نژاد دزد نبود.هر آنچه از مسئولین دیدیم باطن و ظاهری متفاوت هست که بمرور نزد مردم ایران هویدا می شوند.

  • مهدی
    0

    درود بر جناب آقای دکتر احمدی نژاد کور شود چشم آنهایی که نمی توانند ببینند

  • ارام
    0

    درود بر مردمی نژاد بزرگ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها