آغاز تحقیقات پلیس فدرال برزیل درباره تخلف ۴ بازیکن تیم ملی آرژانتین/ تاتنهام ۲ بازیکن مرتبط را جریمه می‌کند

پلیس برزیل تحقیقات خود را درباره ماجرایی که منجر به تعلیق جنجال‌آفرین بازی تیم ملی این کشور و آرژانتین شد، آغاز کرد.

آغاز تحقیقات پلیس فدرال برزیل درباره تخلف ۴ بازیکن تیم ملی آرژانتین/ تاتنهام ۲ بازیکن مرتبط را جریمه می‌کند

پلیس فدرال برزیل پس از ورود به زمین بازی یکشنبه شب این تیم مقابل آرژانتین در دور هشتم مرحله انتخابی جام جهانی 2022 در شهر سائوپائولو، حالا تحقیقاتش را برای شناسایی عوامل ماجرایی که باعث تعلیق این بازی شدند، آغاز کرده است.

چهار بازیکن لیگ برتری تیم ملی آرژانتین شامل امیلیانو مارتینس و امیلیانو بوئدنیا از استون‌ویلا و جووانی لوسلسو و سرخیو رومرو از تاتنهام متهم به ارائه اطلاعات نادرست به مقامات بهداشت برزیل در بدو ورودشان به این کشور هستند. این موضوع سبب شد که تنها مقامات بهداشت کشور برزیل تنها 5 دقیقه پس از آغاز بازی وارد زمین مسابقه شوند و برای دستگیری و دیپورت کردن این 4 بازیکن اقدام کنند که البته این اتفاق صورت نگرفت و 4 بازیکن نامبرده همراه با سایر اعضای تیم ملی آرژانتین به کشورشان برگشتند.

طبق پروتکل‌های بهداشتی کشور برزیل، اتباع کشورهایی که از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند، در صورت سفر به برزیل باید 14 روز قرنطینه اجباری باشند و در صورت اثبات عدم ابتلای‌شان به کرونا می‌توانند وارد آزادانه در این کشور تردد داشته باشند. انگلیس هم یکی از کشورهایی است که برزیل آن را در لیست سیاه خود قرار داده است. به این ترتیب همه شهروندان این کشور از جمله فوتبالیست‌های شاغل در آن می‌بایست برای سفر به برزیل 14 روز قرنطینه اجباری را سپری کنند و این همان کاری است که 4 بازیکن استون‌ویلا و تاتنهام باید انجام می‌دادند و انجام نداده‌اند اما با وجود آن وارد برزیل و حتی زمین بازی شدند. آنها به واسطه سفرشان به ونزوئلا برای بازی قبلی آلبی‌سلسته و سفر به برزیل از همان مکان، در فرودگاه به مقامات مهاجرت و سلامت برزیل اعلام نکردند که در انگلیس اقامت دارند.

به همین دلیل پلیس برزیل تحقیقاتش را درباره ادعای هر یک از دو طرف ماجرا آغاز کرده است. 4 بازیکن مذکور چند ساعت پس از تعلیق بازی توضیحات‌شان را به پلیس ارائه کردند و توانستند از کشور خارج شوند اما هنوز این احتمال وجود دارد که آنها مجرم شناخته شوند که در این صورت ممکن است مجازاتی سنگین همچون 5 سال حبس و جریمه نقدی برای‌شان در نظر گرفته شود.

در همین حال از انگلیس هم خبر رسیده که باشگاه تاتنهام قصد دارد لوسلسو و رومرو را به خاطر نقشی که در این ماجرا ایفا کرده‌آند، جریمه کند.

منبع: تسنیم

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها