گفتگو بی پرده خبرفوری با «علی سرتیپی» تهیه کننده، پخش کننده و دارای بیشترین سالن خصوصی سینما

سینما در ایران ارزان‌ترین تفریح است / بیشتر فیلم‌ها یا دولتی هستند، یا کمدی / به‌جز ژانر طنز، در بقیه حوزه‌ها افول داشته‌ایم

یک تهیه‌کننده برجسته سبنما می‌گوید: سینما در کشورما از ارزان ترین تفریحات است و با پرداخت یک دلار ، با همان صندلی و امکانات خارجی فیلم می‌بینید ؛ درصورتیکه در آمریکا و اروپا حداقل باید ۱۲ تا ۱۵ یورو برای رفتن به سینما خرج کنید.

سینما در ایران ارزان‌ترین تفریح است / بیشتر فیلم‌ها یا دولتی هستند، یا کمدی / به‌جز ژانر طنز، در بقیه حوزه‌ها افول داشته‌ایم

علی سرتیپی تهیه کننده فیلم سینمایی "آغوش باز" در حاشیه جشنواره فیلم فجر به خبرفوری گفت: به نظرم این فیلم کار خوبی شد و تا حدودی با آثار دیگر متفاوت است چون بیشتر فیلم ها یا دولتی هستند یا کمدی اما آغوش باز مسئله اش خانواده، زندگی روزمره و عشق و عاطفه است.

وی با بیان اینکه بنده حدود۷۰ سالن سینما دارم، افزود: مردم بیشتر دوست دارند به تماشای آثاری بنشینند که سرگرم کننده باشد، پراز هیجان، شادی و حتی اکشن باشد و از دیدن آنها احساس خوبی داشته باشند  اما گاهی می آییم سعی کنیم که به جای اینگونه آثار سبک‌های را باهم ترکیب کنیم و فلسفه یاد مردم بدهیم.

او همچنین تاکید کرد: سینما در کشور ما از ارزان ترین تفریحات است در صورتیکه مثلا در آمریکا و اروپا حداقل باید ۱۲ تا ۱۵ یورو برای تماشای آثار ساخته شده پرداخت کرد. در واقع در کشور ما و با این وضعیت اقتصادی در حال حاضر سینما ارزان ترین تفریح است که می تواند برای خانواده هایی که بضاعت آنچنانی ندارند حس خوبی را رقم بزند. 

سرتیپی در آسیب‌شماسی سینمای کشور گفت: سینمای کشور هم اکنون به لحاظ ژانری در عرصه طنز و کمدی به سطوح بالایی دست یافته اما دردیگر سبک های نمایشی افول داشته ایم. مثلا کار "تمساح خونی" ساخته جواد عزتی که در ژانر کمدی تولید شده به نسبت خود در مقایسه با تولیدات طنز از سطح خوبی برخوردار است.

وی یادآور شد: بنده ۴۰سال دستیار کارگردانی کردم مدیر تولید بودم، بازیگری کردم، منشی صحنه بودم و تهیه‌کنندگی کردم در واقع هر کاری که فکرش را بکنید بنده در سینما انجام داده‌ام و کلا سرمایه ام را وارد این کار کرده‌ام.

ویدئوی کامل گفتگو را در ادامه ببینید:

حجم ویدیو: 78.25M | مدت زمان ویدیو: 00:11:20 | دانلود ویدیو
منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    0

    ایرانی ها بتدریج مغزهاشون را از دست دادن و چیز چندانی از اون باقی نمانده . داریم میشیم مثل پاتریک در کارتون باب اسفنجی .

  • ناشناس
    0

    این آقا این همه پولو از کجا آورده هفتاد تا سینما داره . جای تعجب و بررسی دارد . خوب از کجا آورده ای .

  • بهلول
    0

    اگرپژمان جمشيدى بميره ديگه سينماى كمدى هم ميميره

  • مغیر
    0

    کدام‌ سینما‌ مرد‌ حسابی‌ سینمای‌ فرمایشی‌ به‌چه‌ درد‌ میخوره‌ جز‌ اینکه‌ جیب‌ بازیگرها‌ پر‌ شود‌ و‌ رخت‌ از‌ ایران‌ کشیده‌ به‌ اروپا‌ و‌ امریکا‌ بروند‌....سینمای‌ مسخره‌ای‌ که‌ فقط‌ و‌ فقط‌ خواستگاری‌ و‌ تکرار‌ مکرارته‌ به‌ درد‌ کی‌ میخورد‌‌...جمع‌ کنید‌ این‌ بند‌و‌ بساط‌ زورکی‌ را‌....هزاران‌ دین‌ و‌ مذهب‌ در‌ جهان‌ هست‌ فقط‌و‌فقط‌ مذهب‌ ملایان‌ با‌ هنر‌ و‌ موسیقی‌ مخالفن‌‌...وای‌ بر‌ ما‌ که‌ بدبخترین‌ کشور‌ روی‌ زمین‌ هستیم

  • ناشناس
    0

    وقتیکه سناریو فیلم هارو قرار باشه چند صد خانواده سیاسی و قدرتمند علاوه بر سازمانهای مربوطه مثل ارشاد تایید کنند دیگه موضوعی برای ساخت نمیمونه، دولتها،مجلس ها،نیروی انتظامی، سپاه، ارتش،حوزه، وزرای دولتها،الا ماشالله کم نداریم خادمینی که یه جایی از فیلمی ممکنه به تیریج قباشون بر بخوره. بازیگرها یاد گرفتند چجوری تابعیت بگیرند و ریال و دلار رو به صرفه تبدیل کنند شما سازنده ها فکر کار دیگه ای باشید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها