اگر دوستان حساس نشوند فیلم بدون هیچ تغییری اکران می‌شود/ علی سرتیپی در نشست فیلم «آغوش باز»

بهروز شعیبی، کارگردان فیلم «آغوش باز» گفت: این فیلم روی دیگری از سینما را به من نشان داد.

اگر دوستان حساس نشوند فیلم بدون هیچ تغییری اکران می‌شود/ علی سرتیپی در نشست فیلم «آغوش باز»

جدیترین ساخته بهروز شعیبی ۱۵ بهمن‌ماه و در چهارمین روز جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و این کارگردان گفت که تجربه‌ای تازه در این فیلم داشته است.
بهروز شعیبی در نشست خبری این فیلم بیان کرد: «آغوش باز» یک روی جدید از سینما برای من بود؛ هم در نوع فیلمسازی و هم در شکل اجرایی. مدت‌ها بود که طرحی را در ذهن داشتم تا اینکه آقای سجاد نجفی یکی از نویسندگان فیلم و آقای عسگری (مجری طرح) خواستند با هم همکاری داشته باشیم. من فیلمنامه‌های آماده داشتم اما وقتی این طرح را برایشان تعریف کردم از آن استقبال کردند. «آغوش باز» کار سخت و پربازیگری بود و اگر همدلی و همکاری این گروه نبود، این فیلم حتما امتیازاتی را از دست می‌داد. از آنجایی که همان طوری که کار می‌کنم، زندگی و فکر هم می‌کنم، خیلی دچار محاسبه نمی‌شوم‌ و به نظرم دغدغه ما چیزهایی است که در روابط انسانی با آن مواجه هستیم.

شعیبی در بخشی از این نشست درباره نوع تصاویری که از زنان روایت شده، گفت: معتقدم بخش مهم کیفی جامعه ما در دست خانم‌ها است. از بدو تولد ما با یک زن همراه هستیم تا روز آخر. هرچقدر بخواهیم این رابطه انسانی را نادیده بگیریم یا سرکوب کنیم عشق و علاقه در جامعه جایش را به خشم و اعتراض می دهد. جایگاه خانم‌ها را نباید نادیده گرفت. ما در درام می‌توانیم هر پرسوناژی را تعریف کنیم اما در ناخودآگاه ما اینگونه است که برای بانوان احترام زیادی قائل هستیم. خانم‌ها در آثار من فقط حضور کمّی نداشته و شخصیت‌های تاثیرگذاری داشتند.

او درباره تغییر ژانرش در سینما گفت: هیچ وقت مقید به یک گونه سینمایی خاص نیستم و بهترین اتفاق امسال برای من «آغوش باز» بود. در این بین یک تهیه‌کننده کاربلد خیلی موثر است و به نظرم نمیشود در کنار یک تهیه‌کننده و گروه خوب، فیلم خوب نساخت.

وی در پاسخ به سوالی درباره نوع استفاده از موسیقی در فیلمش بخصوص درباره یکی از خواننده‌های خارج از ایران و اینکه آیا بخاطر اظهارنظرهای اخیر وزیر ارشاد سراغ این اشارات رفته، گفت: ما در مدت دو هفته پس از صحبتهای اخیر فرصتی برای تغییر در فیلم نداشتیم ولی مسئله اصلی این است که همه ما موسیقی گوش داده‌ایم. اینقدر درباره موسیقی تعارف نکنیم. همه، موسیقی را دوست داریم و گوش میدهیم حتی معین را هم گوش داده‌ایم.

این کارگردان همچنین بیان کرد: نزدیک‌ترین ژانر به آغوش باز کمدی درام است که درباره روابط انسانی صحبت می‌کند و تیزی‌های ناهنجاری‌های اجتماعی را کمی نرم می‌کند. این خاصیت این ژانر است.

در بخشی دیگر از نشست سرتیپی، تهیه‌کننده درباره مجوز اکران این فیلم گفت: اگر دوستان حساس نشوند فیلم بدون هیچ تغییری اکران می‌شود چون پروانه دارد.

او افزود: در این فیلم حتی اندازه یک ریال هم هیچ ارگانی مشارکت نکرده است و آقای شعیبی هم‌ چنین نظری داشت. شاید کارهای قبلی ایشان با کمک ارگان‌ها بوده ولی من و سرمایه‌گذار این نظر را نداشتیم و به نظرم سرمایه فیلم هم برمی‌گردد.

محمدمهدی عسگری (مجری طرح) هم درباره ساخت این فیلم گفت: ما روزی دور هم نشستیم و تصمیم گرفتیم یک فیلم عاشقانه و خانواده محور بسازیم‌. قدم اول ما یک قصه خوب بود.

مهرداد کوروش‌نیا از نویسندگان فیلم- درباره ایده فیلمنامه «آغوش باز» بیان کرد: نگارش این فیلمنامه مانند دو امدادی بود. آقای شعیبی و آقای نجفی در ابتدا طرحی را آماده کرده بودند و این خود مساله‌ای است که به فیلمنامه‌نویس کمک می‌کند. بعد از سه ماه آقای شعیبی با من تماس گرفتند و به دوستان اضافه شدم و سه ماه بعد را بیشتر به فرم و ساختمان فیلمنامه پرداختیم.

سجاد نجفی -دیگر نویسنده فیلم- نیز عنوان کرد: آقای شعیبی یک کارگردان صاحب سبک است و به عنوان یک فیلمنامه نویس دوست داشتم ببینم که ایشان دوست دارند چه فیلمی بسازند و بر همین اساس به سمت مسیر داستان و قصه سوق پیدا کردیم. حس و حال خوب در همه جای این فیلم و فیلمنامه حضور داشت.

منبع: سینما اعتماد
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها