جاذبه های گردشگری استانبول

استانبول از شهرهای مهم و توریستی ترکیه و پراز جاذبه های گردشگری متنوع مثل معابد تاریخی، کاخ، موزه و جاهای گردشگری طبیعی استثنایی است.

جاذبه های گردشگری استانبول

این شهر تاریخی علاوه بر این ها دارای چشمه ها، دره ها و جنگل های فرسوده و دیدنی ای است که ارزش خرید بلیط هواپیما و سفر به استانبول را دارد.

معرفی جاذبه های گردشگری استانبول 

جاهای دیدنی استانبول قابل شمارش نیست و حتی در یک سفر امکان بازدید از همه ی آنها وجود ندارد، چرا که علاوه بر مکان های معروف گردشگری، استانبول سرشار از جاذبه های کشف نشده و یا کمتر شناخته شده نیز میباشد. لازمه ی دیدن تمام جاذبه های بینظیر استانبول و لذت بردن از صدها آثار هنری طبیعی، تهیه ی بلیط هواپیما تهران استانبول یا بلیط هواپیما شیراز استانبول و یا هر شهری که هستید و امکان تهیه بلیط هواپیما خارجی به این شهر زیبا را دارید، میباشد.

در این مقاله به معرفی بخشی از جاذبه های گردشگری استانبول می پردازیم که میتوان گفت معروف ترین و مهم ترین مکان های توریستی ترکیه نیز میباشد.

مسجد ایا صوفیه 

این مسجد بنایی زیبا و سرشار از تاریخ و فرهنگ ترکیه است که در گذشته به عنوان کلیسا از آن استفاده میشده و در حال حاضر هم به عنوان موزه ی تاریخی مورد بازدید گردشگران قرار میگیرد. ایاصوفیه در مرکز شهر استانبول قرار دارد و پیوند دهنده ی اسلام و مسیح و یک نماد عرفانی در ترکیه میباشد.

مسجد ایاصوفیه به خاطر طراحی زیبا، کاشی کار و معماری هنرمندانه و متفاوت آن از جاذبه های تاریخی هنری استانبول است که در سفر خود حتما باید از آن دیدن کنید.

 کاخ توپ کاپی 

کاخ توپ کاپی یک قصر سلطنتی تاریخی است که امروزه تبدیل به موزه و باغی برای گشت و گذار لذت بخش مسافران و گردشگران شده است و مکانی سرسبز و آرام در مرکز شهر استانبول است. این کاخ خود بخش های مختلف و جاذبه های زیادی دارد که اگر علاقه مند به دیدن تمام این آثار تاریخی باشید لازم است یک روز کامل از سفر به استانبول را به این مکان اختصاص دهید. امیدوارم برای دیدن این جاذبه ی گردشکری به زودی شرایط خرید بلیط هواپیما خارجی برای شما مهیا شود و از زیبایی های قلب ترکیه، استانبول، نهایت استفاده را بکنید.

برج گالاتا 

برجی با 700 سال قدمت و 67 متر ارتفاع که میتواند استانبول را به زیر پاهای شما بیاورد و منظره ای شگفت انگیز به شما بدهد. با اینکه در طول تاریخ این برج بی مثل و مانند دچار حوادث و بلایایی مثل آتش سوزی شده و در اثر باد و طوفان های شدید سقف آن آسیب هم دیده است اما باز هم بینظیر و خاص و بهترین مکان برای ثبت خاطره در استانبول است و اگر به بالاترین طبقه ی آن بروید میتوانید زیباترین غروب را تماشا و بهترین غذاهای ترکی را در آنجا میل کنید.

آب انبار باسیلیکا

یکی دیگر از مکان های تاریخی جذاب در استانبول آب انبار باسیلیکا است که در زیر زمین شهر قرار دارد و در گذشته برای ذخیره آب به کار میرفته اما در حال حاضر یک مقصد گردشگری شناخته شده است. این سازه، معماری زیبا و ستون های بزرگ با تزیینات چشمگیری دارد و فضایی خنک و جالب برای بازدید کننده ها فراهم میکند و نقاشی ها و نوشته های آن روایتگر داستان هایی جالب و عاشقانه است.

قلعه یدیکوله

1

اگر فقط دنبال یک دلیل برای خرید بلیط هواپیما خارجی سفر به استانبول هستید قلعه یدیکوله میتواند دلیل ارزشمند و قوی ای برایتان باشد بخصوص اگر آدم ماجراجو و هنر دوستی هستید حتما از این قلعه دیدن کنید. کلمه ی یدی در زبان ترکی به معنی عدد هفت و در واقع نام فارسی این قلعه 7 برج میباشد و دارای قدمتی دیرینه و انواع کاربرد در دوره های مختلف بخصوص زمان جنگ های ترکیه داشته است. جالب است بدانید هزینه ی ورود و بازدید از این مکان زیبای تاریخی نسبت به سایر مکان های گردشگری استانبول خیلی کمتر است.

پارک فنر باغچه

به نظر وقت آن رسیده که از تاریخ و فضای سنتی استانبول بیرون آمده و به گردشگری در طبیعت زیبا و بیشمار این شهر بپردازیم. پارک فنر باغچه یکی از بزرگترین پارک های آناتومی با منظره و سواحل شکفت انگیز است که هر نوع گردشگر و علاقه مند به فضای طبیعی و آرام را به شدت به خود جذب میکند. این پارک طبیعی ترین گیاهان و خوش عطر ترین گل ها را در کنارانبوه درختان باشکوه دارد بخصوص اگر فصل بهار را برای سفر به استانبول انتخاب کرده باشید؛ یک فضای زیبا به شما برای یک پیکنیک و رفع خستگی و ثبت خاطرات زیبا می دهد.

پارک ساحلی مودا 

مودا نام محله ای ساکت و کم رفت و آمد در استانبول است که پارک ساحلی آن برای افرادی که دنبال گردشی همراه با آرامش هستند و از شلوغی های استانبول خسته شده اند به شدت پیشنهاد میشود. این پارک با ترکیب جنگل و ساحل و منظره ای زیبا از اسکله های روی آب به همراه استراحت گاه های با موسیقی زنده میتواند برای شما خاطره ی خوشی را به ارمغان بیاورد؛ همچنین میتوانید مسیری را در خیابان مودا پیاده روی کرده و از آب و هوای دلچسب آنجا لذت ببرید.

از دیگر مکان های گردشگری استانبول میتوان به جزیره بیوک آتا، بازار بزرگ استانبول، کلیسای چورا، مسجد رستم پاشا، تنگه بسفر و موزه ی باستان شناسی استانبول نیز اشاره کرد که میتوانند انتخاب های بعدی شما برای بازدید باشند.

سخن پایانی 

جاذبه های گردشگری یک شهر یا کشور خارجی لذت های خاص خودش را دارد و این لذت زمانی بیشتر میشود که بتوانید با خرید ارزان بلیط هواپیما خارجی و با صرفه جویی در هزینه ها در هر زمان از سال مقدمات سفر خوند را فراهم کنید. مکان های معرفی شده در این مقاله برای اشنایی و داشتن اطلاعاتی جهت انتخاب شروع و پایان سفرتان به استانبول زیبا است و قطعا شما اگر زمان و هزینه ی کافی برای سفر خود داشته باشید ده ها مکان این چنینی وجود دارد که میتوانید بعد از این موارد به گردش و بازدید از آنها هم بپردازید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها