دام ‌بانک های استانبول برای دلارهای ایرانی

این تبلیغات نه آنقدر دور از واقعیت است و نه خیلی نزدیک به آن. واسطه‌ها و شرکت‌های وکالتی چند بانک ترکیه‌ای را به شما معرفی می‌کنند و می گویند یکی از این بانک‌ها تا سقف ۴۳‌ درصد هم به شما سود بانکی می دهند. رقم عجیب و چشمگیری است!

دام ‌بانک های استانبول برای دلارهای ایرانی

بعد از خرید ملک در ترکیه توسط شهروندان ایرانی که موج آن به‌تازگی فروکش کرده، حالا تبلیغ درباره سپرده‌گذاری در بانک‌های این کشور برای دریافت سود بانکی، خیره‌کننده است. خرید ملک توسط ایرانی‌ها در ترکیه در مقایسه با سال گذشته ۴۵‌درصد و تاسیس شرکت هم ۴۳‌درصد کاهش پیدا کرده و به‌نظر می رسد بازار سرمایه‌گذاری روی مسکن برای دریافت اقامت هم جذابیتش را از دست داده است. درست در همین شرایط تبلیغات تازه‌ای در حال پا گرفتن است.

این ادعاهای تازه به شما قول می‌دهند که می توانید به‌عنوان یک شهروند خارجی، فقط با داشتن پاسپورت، در ترکیه حساب بانکی داشته باشید و از سود آن استفاده کنید. فرآیندی که بسیار آسان نشان داده می‌شود؛ که فقط با چند مدرک و دریافت کد مالیاتی و دادن وکالت به شرکت‌های واسطه، می توانید از سود بانک‌های ترکیه استفاده کنید. این شرکت‌ها نیاز به آدرس پستی و شماره تلفن در ترکیه را برای شما برطرف می‌کنند.

این تبلیغات نه آنقدر دور از واقعیت است و نه خیلی نزدیک به آن. واسطه‌ها و شرکت‌های وکالتی چند بانک ترکیه‌ای را به شما معرفی می‌کنند و می گویند یکی از این بانک‌ها تا سقف ۴۳‌ درصد هم به شما سود بانکی می دهند. رقم عجیب و چشمگیری است! حتی برای شما مثال می زنند که اگر یک میلیارد تومان در این بانک سرمایه‌گذاری کنید، ماهانه ۳۴ میلیون تومان سود دریافت می کنید و به نسبت بانک‌های ایرانی برای شما به‌صرفه‌تر است.

روال کار هم به این شکل برای شما توضیح داده می‌شود: اگر پاسپورت داشته باشید، کافی است به شرکت‌ها وکالت بدهید تا برایتان حساب باز کنند. برای داشتن حساب بانکی در ترکیه به کد مالیاتی نیاز دارید که آن‌هم به‌صورت آنلاین برایتان صادر می‌شود.

همین تبلیغات در شرایطی که نرخ تورم در این کشور نسبت به سال گذشته بالاتر رفته، به شما تضمین می دهند که ترکیه جبران ضرر شما را تضمین می کند. نکته دیگری که در این تبلیغات اعلام می شود، درصد مالیاتی است که بابت سپرده‌گذاری در بانک‌های ترکیه باید بپردازید که آن‌هم از سود شما کم می شود. این سود برای سپرده‌های دلاری و یورویی بیشتر است.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    مثلا بانک آینده ورشکسته در ایران خیلی خوبه!

  • ناشناس
    0

    ترفند نیست هنر علم اقتصاد برای جذب سرمایه خارحی جهت جلوگیری از افت تولید و بیکاری هست شعار نمی دهند عمل میکنند و تناسب تورم و سود را تعدیل میکنند ماهم بلد نیستیم میگوییم ترفند هست امان از بی سوادی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها