هشتگ ترند توییتر چیست؟ چگونه هشتگ‌های ترند توییتر را پیدا کنیم؟

توییتر از شبکه‌های اجتماعی محبوب در بسیاری از کشورهاست. از کاربران فعال در توییتر هم که نباشید، احتمالا می‌دانید هشتگ‌ها در توییت‌های کاربران نقش مهمی را ایفا می‌کنند و هر کدام از آنها می‌توانند نمایندهٔ یک کمپین، اعتراض، حرکت و… باشند.

هشتگ ترند توییتر چیست؟ چگونه هشتگ‌های ترند توییتر را پیدا کنیم؟

برخی از هشتگ ها به قدری مورد استفاده قرار می‌گیرند که تبدیل به هشتگ ترند روز یا هفته می‌شوند.

آگاهی از ترند روز توییتر هم می‌تواند دغدغهٔ کاربران و مسائل داغ روز را برایتان آشکار کند، هم می‌توانید با به کار بردن هشتگ‌های ترند در محتواهای مربوط به حساب شخصی یا کسب‌وکارتان، به بیشتر دیده شدن توییت‌های خود کمک کنید.

در این مقاله از سامانه رصد فضای مجازی لایف‌وب ابتدا به تعریف هشتگ ترند می‌پردازیم، تفاوت هشتگ ترند و هشتگ پر تکرار را بیان می‌کنیم و ۳ راه برای پیدا کردن هشتگ‌های ترند روز توییتر معرفی می‌کنیم. با لایف‌وب همراه باشید.

هشتگ ترند یا هشتگ داغ توییتر چیست؟

ویژگی‌های مختلف توییتر همچون امکان انتشار محتوا در قالب متن، باعث شده این شبکهٔ اجتماعی در زمینهٔ انتشار اخبار، ابراز احساسات و انتشار دیدگاه‌ها نسبت به مسائل گوناگون از اولین انتخاب‌های مورد استفاده کاربران باشد و رسانه‌ای معتبر و دست اول محسوب شود. بنابراین هشتگ‌های ترند توییتر می‌توانند منعکس‌کنندهٔ اتفاقات و مسائل مهمی در سراسر جهان باشند.

قبل از پرداختن به هشتگ ترند باید به هشتگ و مفهوم ترند شدن به طور جداگانه بپردازیم. همان‌طور که می‌دانید که قرار دادن هشتگ در توییت باعث می‌شود محتوایی که شما انتشار می‌دهید در صفحهٔ مربوط به آن هشتگ قرار بگیرد و دیده شود، البته در صورتی که حساب شما شخصی (private)  نباشد.

به عنوان مثال کاربری دربارهٔ یکی از مکان‌های دیدنی تهران توییتی می‌نویسد و در آن #تهران را قرار می‌دهد، بدین ترتیب هر کاربری که این هشتگ را در توییتر جستجو کند می‌تواند توییت این کاربر را میان میلیون‌ها توییت دیگر با همین هشتگ بخواند.

منظور از هشتگ ترند توییتر چیست؟

2

ترند یا (Trend) از لحاظ لغوی به معنای «گرایش یا تمایل» است اما در حالتی که در رابطه با بسترهای فضای آنلاین و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود غالبا نشان‌دهندهٔ «گرایش عموم کاربران» است. واژه «ترند» تنها مربوط به یک حوزهٔ خاص نیست و در زمینه‌های مختلف مانند مد و فشن، اقتصاد و… نیز  هم با معنا و مفهوم خاص خود، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هشتگ‌های ترند توییتر در بسیاری از مواقع موضوعاتی هستند که در بازهٔ زمانی مشخصی بسیار فراگیر شده‌اند و کاربران زیادی دربارهٔ آنها توییت کرده‌اند.

یک هشتگ چگونه به هشتگ داغ یا ترند در توییتر تبدیل می‌شود؟

به طور کلی دو مورد زیر در ترند شدن هشتگ موثرند:

  • تعداد دفعات تکرار شدن یک هشتگ
  • تعداد کاربرانی که از آن هشتگ در توییت‌هایشان استفاده کرده‌اند.

به عنوان مثال اگر هشتگ #جام_جهانی هشتگ ترند روز یا هفته باشد یعنی موضوعات مربوط به جام جهانی در توییتر مورد توجه کاربران است و جام جهانی از موضوعات داغ در آن بازهٔ زمانی محسوب می‌شود.

معیارهای توییتر برای ترند در نظر گرفتن یک هشتگ نکتهٔ مهمی است؛ هشتگ‌های ترند توییتر با الگوریتم‌های خاصی تعیین می‌شوند و صرفا از لحاظ کمیت به هشتگ ترند تبدیل نمی‌شوند. علت معیار قرار دادن الگوریتم‌های متعدد، جلوگیری از ترند شدن هشتگ‌هایی است که از طریق ربات‌ها، موج‌های مصنوعی و… زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند تا از این طریق هشتگ‌هایی که واقعا در مناطق مختلف دنیا ترند هستند نمایش داده شوند.

کاربران از هشتگ‌های داغ یا هشتگ‌های ترند استفاده می‌کنند تا هم شانس دیده شدن توییت خود را افزایش دهند هم صدای خود را راحت‌تر به مخاطبان خود برسانند.

در نظر داشته باشید هشتگ‌های ترند غالبا در مدت کوتاهی داغ باقی می‌مانند و پس از مدتی دیگر در لیست ترندهای توییتر دیده نمی‌شوند اما برخی هشتگ‌های ترند تقریبا همیشه از هشتگ‌های داغ هستند؛ مانند tbt #marketing #goals و…

هشتگ ترند توییتر چگونه شناسایی می‌شود؟

مشخصا با توجه به حجم بالای داده‌هایی که هر لحظه در توییتر منتشر می‌شود، امکان تشخیص ترند توییتر به کمک هوش مصنوعی و الگوریتم‌های مربوط به شناسایی ترند انجام می‌شود؛ ابزارها و وب‌سایت‌هایی وجود دارند که دیدن ترندهای توییتر را برای همه فراهم کرده‌اند؛ در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

۳ راه برای یافتن هشتگ ترند توییتر

اولین راه برای شناسایی هشتگ ترند روز در توییتر، خود توییتر است! کافی است وارد قسمت Explore توییتر شوید تا عبارات و هشتگ‌هایی که در مناطق مختلف جهان ترند شده است را مشاهده کنید.

برای مثال در تصویر زیر هشتگ ترند مربوط به کشور در سومین هفتهٔ آذر ۱۴۰۱ را می‌بینید.

استفاده از توییتر برای یافتن هشتگ داغ این ضعف را دارد که هشتگ‌های ترند کشور ایران را نشان نمی‌دهد؛ اما برای مشاهدهٔ هشتگ‌های ترند جهانی می‌تواند گزینه‌ای کاربردی باشد.

هشتگ‌های داغ توییتر فارسی را چطور بیابیم؟

 

3

همان‌طور که اشاره کردیم به دلیل تحریم‌ها و استفادهٔ کاربران داخل ایران از توییتر با فیلترشکن، امکان نمایش ترندهای توییتر در خود این اپلیکیشن وجود ندارد اما سایت‌ها و رسانه‌هایی هستند که هشتگ‌های داغ توییتر فارسی را ارائه می‌کنند که در ادامه آنها را به صورت دقیق معرفی می‌کنیم.

۱. معرفی یک سایت جهانی برای پیدا کردن هشتگ‌های ترند توییتر

با ورود به این سایت پس از ساخت یک حساب کاربری، کافی است به قسمت Trends مراجعه کنید می‌توانید هشتگ‌های ترند توییتر در سراسر جهان را در موضوعات گوناگون مشاهده کنید.

۲. دنبال کردن هشتگ‌های ترند روز توییتر از طریق کانال تلگرام لایف‌وب

ساده‌ترین راه برای اطلاع از هشتگ‌های داغ توییتر فارسی آن هم به صورت روزانه، کانال تلگرام لایف‌وب است. مطابق تصویر زیر هر روز هشتگ‌های ترند توییتر فارسی را همراه با توضیح هر هشتگ در کانال تلگرام لایف‌وب قرار می‌دهیم.

4

از طریق لینک زیر می‌توانید در کانال لایف‌وب عضو شوید تا هر روز از موضوعات داغ توییتر با خبر باشید:

«ورود به کانال تلگرام لایف‌وب»

 

۳. پیدا کردن هشتگ‌های پر تکرار توییتر فارسی از طریق سایت لایف‌وب

هشتگ‌های پر تکرار توییتر با هشتگ‌های ترند توییتر تفاوتی دارند؛

هشتگ‌های پر تکرار صرفا هشتگ‌هایی هستند که تعداد استفاده از آنها در هر ۲۴ ساعت بیشتر از سایر هشتگ‌های توییتر فارسی بوده است و الزاما تمام آنها از هشتگ‌های ترند محسوب نمی‌شوند.

برای اطلاع از هشتگ‌های پر تکرار توییتر می‌توانید به صفحه اصلی سایت لایف‌وب مراجعه کنید تا هشتگ‌های پر تکرار توییتر را در هر روز مشاهده نمایید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها