پر تکرارترین هشتگ‌های سال ۱۴۰۱ در توییتر فارسی

مجموعه رصد و تحلیل داده لایف‌وب با جمع‌آوری توییت‌های منتشر شده در طی سال ۱۴۰۱، هشتگ‌های استفاده شده در توییت‌های کاربران را تفکیک و ۴۰۰ هشتگی که بیشتر از سایر هشتگ‌ها تکرار شده‌اند را مورد بررسی قرار داده است.

پر تکرارترین هشتگ‌های سال ۱۴۰۱ در توییتر فارسی

 در این گزارش از لایف‌وب هشتگ‌های پر تکرار توییتر فارسی را به تفکیک ۵ دسته عمومی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و  دو دسته کلی بیان می‌کنیم. با این گزارش از پایش شبکه های اجتماعی لایف‌وب همراه باشید.

هشتگ‌های ترند توییتر در سال ۱۴۰۱ مربوط به کدام دسته‌ها بوده‌اند؟

1

مطابق بررسی‌های لایف‌وب حدود ۸۶٪ از هشتگ‌های پر تکرار توییتر در سال گذشته، در دستهٔ سیاسی قرار می‌گیرند و تنها ۱۴٪ از هشتگ‌ها به ۴ حوزهٔ دیگر تعلق دارند؛ دستهٔ عمومی ۸٪ و دستهٔ فرهنگی ۴٪ از هشتگ‌های پر تکرار را به خود اختصاص داده‌اند و هر کدام از حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی تنها ۱٪ از هشتگ‌های بیشتر استفاده شده را شامل می‌شوند.

در ادامه به صورت جزئی به هشتگ‌های پر تکرار توییتر در هر دسته می‌پردازیم.

پر تکرارترین هشتگ‌های توییتر بر اساس میزان استفاده

2

هشتگ‌هایی که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، بیشترین هشتگ‌های استفاده شده در توییتر فارسی در طی سال ۱۴۰۱ بوده‌اند، مطابق بررسی‌های لایف‌وب به ترتیب هشتگ‌های #مهسا_امینی، #اعتصابات_سراسری، #opiran، #mahsaamini و #irgcterrorists در جایگاه اول تا پنجم هشتگ‌های بیشتر استفاده شده قرار دارند که همهٔ آن‌ها متعلق به حوزه سیاسی‌اند.

پر تکرارترین هشتگ‌های توییتر بر اساس تعداد کاربران استفاده‌کننده

3

تصویر بالا نیز هشتگ‌های پر تکراری را نشان می‌دهد که بر اساس تعداد اکانت‌های توییتری که از آن‌ها استفاده کرده‌اند، مرتب شده‌اند. مقایسه این تصویر با تصویر قبلی نشان می‌دهد هشتگ‌های پر تکرار توییتر فارسی بر اساس تعداد تکرار و تعداد کاربران استفاده‌کننده اشتراکات زیادی دارند، به طوری که پنج هشتگ ابتدایی این دسته نیز مشابه قبلی است و فقط جایگاه چند مورد از این هشتگ‌ها با هم متفاوت است.

 

هشتگ‌های ترند توییتر در حوزه سیاسی

4

۶۱٪ هشتگ‌های پر تکرار حوزه سیاسی در توییتر مربوط به کشته شدگان سیاسی و ۳۰٪ از آن‌ها مربوط به محور اپوزیسیون و مخالفت سیاسی بوده‌اند. همچنین محورهای زندانیان سیاسی و سیاست خارجی و بین‌الملل به ترتیب ۵٪ و ۲٪ از هشتگ‌های پر تکرار سیاسی را به خود اختصاص داده‌اند.

هشتگ‌های ترند توییتر در حوزه عمومی

5

بیشترین هشتگ‌ تکرار شده  در حوزه عمومی #فوری بوده که اختلاف قابل توجهی در تعداد تکرار با دومین هشتگ یعنی #اشنویه دارد. در ده هشتگ پر تکرار حوزه عمومی ۸ هشتگ مربوط به اسامی شهر و کشور هستند. در تصویر بالا می‌توانید جزئیات هشتگ‌های پر تکرار حوزه عمومی را همراه با محور هر کدام مشاهده کنید.

هشتگ‌های ترند توییتر در حوزه فرهنگی

6

در حوزه فرهنگی، هشتگ‌های #bts، #جانفدا، #exo، #حب_الحسین_یجمعنا و #عید_امید پنج هشتگ بیشتر تکرار شده دستهٔ فرهنگی در توییتر فارسی بوده‌اند که مربوط به محورهای موسیقی خارجی و کی پاپ، ملی، انقلابی و دفاع مقدس و دینی-مذهبی هستند.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید حدود ۶۶٪ از هشتگ‌های پر تکرار حوزه فرهنگی مربوط به موسیقی خارجی و کی پاپ بوده‌اند.

هشتگ‌های ترند توییتر در حوزه اجتماعی

7

 

در هشتگ‌های حوزه اجتماعی دو هشتگ پر تکرار اول یعنی #امیرحسین_خادمی و #شاهچراغ  مربوط به محور حوادث هستند و تنها هشتگ مربوط به محیط زیست، #پیروز در واکنش به تلف شدن یوزپلنگ ایرانی و انتشار تصاویر غم‌انگیزی از علیرضا شهرداری و پیروز بود.

هشتگ‌های ترند توییتر در حوزه اقتصادی

8

 

هشتگ‌های پر تکرار حوزه اقتصادی هم همان طور که انتظار می‌رود شامل ارزهای دیجیتال و دلار هستند. هشتگ nft و rbxs به ترتیب حدود ۴۵۰ هزار و ۴۴۲ هزار بار در توییتر فارسی طی سال گذشته مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

در این گزارش از شرکت رصد و پایش فضای مجازی لایف‌وب، ۴۰۰ هشتگ پر تکرار سال ۱۴۰۱ در توییتر فارسی را به تفکیک دسته‌بندی مورد بررسی قرار دادیم.

همان‌طور که می‌دانید هشتگ‌های ترند توییتر غالبا دغدغه‌ها و مسائل مهم روز را نشان می‌دهند به طوری که هر کدام از هشتگ‌های ترند روز می‌توانند نمایندهٔ یک حرکت، اعتراض، دغدغه و... باشند.

بنابراین اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که چطور می‌توانیم از هشتگ‌های داغ روز توییتر با خبر باشیم؟ در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه هشتگ‌های ترند توییتر را پیدا کنیم؟

خوشبختانه یک راه سریع و رایگان برای این سوال وجود دارد؛ با مراجعه به صفحه «هشتگ های ترند توییتر امروز» در سایت لایف‌وب می‌توانید به صورت روزانه از هشتگ‌های داغ روز توییتر فارسی آگاه شوید.

رصد فضای آنلاین با سامانهٔ لایف‌وب

شبکهٔ اجتماعی توییتر تنها بستری نیست که سامانه لایف‌وب آن را بررسی و تحلیل می‌کند؛ از طریق محصولات لایف‌وب می‌توانید رصد اخبار، اینستاگرام، کانال و گروه‌های عمومی تلگرام و سایر بسترهای فضای آنلاین را انجام دهید و تحلیل داده‌های مورد نظرتان را در سامانه مشاهده کنید.

برای دریافت نسخهٔ رایگان سامانه لایف‌وب می‌توانید به آدرس زیر مراجعه و درخواست خود را ثبت کنید:

www.lifewebco.com/demo-request

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    یعنی از شما نفرت داریم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها