پرتکرارترین هشتگ‌های توییتر فارسی در بهار ۱۴۰۱

در این گزارش، ۲۵۰ هشتگ پر تکرار توییتر فارسی در بهار ۱۴۰۱ را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهیم و پر تکرارترین هشتگ‌ها را در ۵ دسته موضوعی، همراه با میزان استفاده از آنها بررسی و رخدادهای موثر بر ترند شدن هشتگ‌ها در بازه‌های زمانی مشخص را بیان می‌کنیم.

پرتکرارترین هشتگ‌های توییتر فارسی در بهار ۱۴۰۱

پرتکرارترین هشتگ‌های توییتر فارسی در بهار ۱۴۰۱ بر اساس تعداد کاربران استفاده کننده

پر تکرارترین هشتگ‌ها که بیشترین کاربران استفاده کننده را داشته‌اند عموما آیینهٔ دغدغه‌ها و مسائل پر اهمیت یک جامعه هستند؛ چراکه تعداد بیشتری از کاربران را درگیر کرده‌اند.

در تصویر زیر پر تکرارترین هشتگ‌های توییتر در بهار ۱۴۰۱ از لحاظ تعداد کاربران استفاده کننده را مشاهده می‌کنید که به دسته‌بندی‌های مختلفی تعلق دارند؛ پر تکرارترین هشتگ در این بخش هشتگ #آبادان است که در پی ریزش ساختمان متروپل ترند شد و بیش از ۴۴ هزار کاربر از آن استفاده کرده‌اند. در جایگاه دوم نیز هشتگ #ایران با حدودا ۳۸ هزار کاربر استفاده کننده قرار دارد.

2

پرتکرارترین هشتگ‌های توییتر فارسی در بهار ۱۴۰۱ بر اساس میزان استفاده

هشتگ‌های پر تکرار توییتر بر اساس میزان استفاده، الزاما نشان‌دهنده موضوعات مهم و مورد توجه نیستند بلکه صرفا هشتگ‌هایی را نشان می‌دهند که بیشتر مورد استفاده قرار گرفته‌اند؛ به عنوان مثال طرفداران یک گروه موسیقیایی می‌توانند تعداد دفعات زیادی از هشتگ‌های مربوط به گروه محبوب خود، در توییت‌هایشان استفاده کنند اما تعداد این کاربران چندان زیاد نباشد و این هشتگ‌ها تنها در جامعهٔ خودشان مورد توجه و حائز اهمیت باشد.

در تصویر زیر پر تکرارترین هشتگ‌های توییتر فارسی بر اساس میزان استفاده را مشاهده می‌کنید.

3

 

از این موارد می‌توان به هشتگ‌های #bts و #bts_butter که مربوط به حمایت از یک گروه موسیقی کره‌ای است اشاره کرد، همچنین هشتگ #ماه_امید به مناسبت ماه مبارک رمضان از هشتگ‌های پر  استفاده در سه ماهه اول ۱۴۰۱ به شمار می‌رود.

پر تکرارترین هشتگ‌های توییتر در حوزه اجتماعی

4

تفکیک حوزه پر تکرارترین هشتگ‌های توییتر فارسی در بهار ۱۴۰۱ نشان می‌دهد، بیشترین هشتگ تکرار شده در حوزه اجتماعی هشتگ #آبادان با بیش از ۲۵۷ هزار بار تکرار است، از دیگر هشتگ‌های پر تکرار در این حوزه می‌توان به #پدیده_گیت و #گلگهرگیت اشاره کرد که هر دو محوریت ورزشی دارند و مربوط به فعالیت هوادارن دو تیم استقلال و پرسپولیس هستند.

در هشتگ‌های پر تکرار حوزه اجتماعی، هشتگ‌های مربوط به تحصیل و آموزش مانند #تعویق_کنکور_ارشد_۱۴۰۱ و #تعویق_کنکور_ارشد_علوم_و_بهداشت نیز دیده می‌شوند.

پر تکرارترین هشتگ‌های توییتر در حوزه فرهنگی

در حوزه فرهنگی، ۷۰٪ از هشتگ‌ها مربوط به موسیقی خارجی و کی‌پاپ بوده است که نمونه‌هایی از پرتکرارترین آنها را در تصویر زیر می‌بینید.

5

همچنین ۱۳٪ از هشتگ‌های این دسته، دینی یا مذهبی بوده و ۱۲٪ از آنها ملی، انقلابی یا مربوط به دفاع مقدس تلقی می‌شوند.

پر تکرارترین هشتگ‌های توییتر در حوزه سیاسی

۵۲٪ از هشتگ‌های حوزه سیاسی، در دسته مخالفت سیاسی، ۳۴٪ در دسته سیاست خارجی و بین‌الملل و ۸٪ از هشتگ‌ها مربوط به سیاست داخلی بوده‌اند.

6

پر تکرارترین هشتگ‌های توییتر در حوزه اقتصادی

7

در بهار ۱۴۰۱ در توییتر فارسی، تعدادی از هشتگ‌ها نیز مربوط به حوزه اقتصادی بوده است که ۹۰٪ از آنها در رابطه با ارز دیجیتال و ۱۰٪ مربوط به گرانی‌ها بوده‌اند؛ از هشتگ‌های پر تکرار در این حوزه می‌توان به #nft و #rbsx و #گرانی اشاره کرد.

پر تکرارترین هشتگ‌های توییتر در حوزه عمومی

8

نهایتا گروهی از هشتگ‌های پر تکرار توییتر فارسی، محوریت خاصی نداشتند و در حوزه عمومی قرار گرفتند؛ برای مثال #ایران، #فالو_بک و #iran از هشتگ‌های پر تکرار این دسته به شمار می‌روند.

جمع‌بندی: در این مطلب ۲۵۰ هشتگ پرتکرار توییتر فارسی در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ را مورد تحلیل قرار دادیم و هشتگ‌های پر تکرار در حوزه‌های گوناگون را بررسی کردیم.

 

 

منبع: لایف‌وب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها