ایلان ماسک: توافق خرید توییتر فعلاً لغو شد

میلیاردر آمریکایی و مدیر عامل شرکت تسلا اعلام کرد که روند خرید توییتر به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار توسط وی به طور موقت متوقف شده است تا جزئیات مربوط به تعداد حساب های جعلی در این پلت فرم رسانه اجتماعی مشخص شود.

ایلان ماسک: توافق خرید توییتر فعلاً لغو شد

به گزارش نشنال نیوز، ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی و مدیر عامل شرکت تسلا اعلام کرد که روند خرید توییتر به مبلغ 44 میلیارد دلار توسط وی به طور موقت متوقف شده است تا جزئیات مربوط به تعداد حساب های جعلی در این پلت فرم رسانه اجتماعی مشخص شود.

این تاجر روز جمعه در توییتر نوشت: به علت تحقیق درباره جزئیات این موضوع که آیا واقعاً حساب‌های هرزنامه یا جعلی کمتر از 5 درصد از کاربران توییتر را تشکیل می‌دهند، معامله با این شرکت موقتاً به حالت تعلیق درآمده است.

با این خبر قیمت سهام توییتر در معاملات قبل از بازار بیش از 18 درصد کاهش یافت و به 36.80 دلار در هر سهم در ایالات متحده رسید.

شرکت توییتر با انتشار سندی در روز دوشنبه اعلام کرد که حساب‌های نادرست یا هرزنامه کمتر از 5 درصد از کاربران فعال روزانه که برای این رسانه اجتماعی درآمدزایی دارند، را در سه ماهه اول (2022) تشکیل می‌دادند.

توییتر که در سانفرانسیسکو مستفر استف همچنین اعلام کرد که در سه ماهه اول 229 میلیون کاربر داشته است که برای آنها تبلیغات گرفته شده است.

این افشاگری پس از آن صورت گرفت که آقای ماسک، موسس و مدیر اجرایی شرکت سازنده خودروهای الکتریکی تسلا و شرکت فضایی اسپیس ایکس، توییت کرد که یکی از اولویت‌های او حذف ربات‌های هرزنامه از این پلتفرم است.

وی گفت: اگر پیشنهاد ما برای (خرید) توییتر به سرانجام برسد، ربات‌های هرزنامه را شکست خواهیم داد یا در تلاش خود برای این هدف خواهیم مرد!

ماه گذشته، توییتر قراردادی قطعی با یک نهاد متعلق به ماسک امضا کرد که قرار شد هر سهم توییتر به قیمت 54.20 دلار به صورت نقدی خریداری شود.

پس از تکمیل این قرارداد، که انتظار می رود تا پایان سال جاری میلادی صورت بگیرد، توییتر به یک شرکت خصوصی تبدیل خواهد شد.

بر اساس این گزارش، اگر ماسک تصمیم بگیرد از این توافق صرف نظر کند، باید یک میلیارد دلار جریمه به این رسانه اجتماعی بپردازد.

ماسک حدود 8.5 میلیارد دلار از سهام خود را در تسلا فروخت تا بخشی از هزینه خرید توییتر را تامین کند. او بیش از 7.1 میلیارد دلار سرمایه جدید از گروهی از سرمایه گذاران دریافت کرد تا برای تامین مالی خرید 44 میلیارد دلاری توییتر استفاده کند.

بر اساس یک پرونده نظارتی در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، 18 سرمایه گذار تعهداتی از 850000 تا 1 میلیارد دلار برای کمک به ماسک در تامین مالی این معامله متقبل شده‌اند.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها