۷ نکته که باید قبل از خرید کتاب بدانید

خرید کتاب خوب، هم هنر و هم علم به شمار می‌رود. خواندن کتاب نه تنها راهی برای یادگیری بیشتر بلکه راهی برای به آرامش رسیدن شما نیز است.

۷ نکته که باید قبل از خرید کتاب بدانید

برای خرید یک کتاب خوب باید دقت زیادی داشته باشید. عوامل مختلفی در خرید کتاب در تمام ژانرهای ادبیاتی وجود دارند. به نظر بسیاری از مردم با خرید کتاب و سرگرم‌شدن با مطالعه کتاب، از رفتن به جاهای دیدنی نیز بی‌نیاز می‌شوید. چنانچه علاقه‌مند به خرید کتاب هستید با ۷ نکته که قبل از خرید کتاب باید بدانید در اینجا آشنا شوید.

۷ نکته که به شما در خرید کتاب‌های خوب کمک می‌کند

محتوای کتاب

محتوای کتاب یعنی تمامی اطلاعاتی که نویسنده و کتاب به شما می‌دهند. اگر می‌خواهید کتابی را خریداری کنید باید از قبل از محتوای کلی کتاب اطلاع داشته باشید تا بدانید آیا با سلیقه شما مطابقت دارد یا خیر. برای اطلاع از محتوای کتاب می‌توانید خلاصه محتوا را که اغلب در پشت کتاب نوشته می‌شود را مطالعه کنید.

نویسنده کتاب

سعی کنید قبل از خرید کتاب نویسنده را بشناسید و بدانید که در چه زمینه‌ای می‌نویسد؛ زیرا انتخاب نویسنده خوب به‌اندازه انتخاب محتوای کتاب اهمیت دارد. نویسنده‌ای که آگاه است درباره آنچه در کتاب می‌نویسد نیز مطمئن و خلاق است.

رتبه‌بندی و نظرات دیگران

یکی دیگر از ۷ نکته که باید قبل از خرید کتاب بدانید میزان رتبه دهی به کتاب موردنظرتان است که توسط سایر خوانندگان انجام می‌شود. برای بررسی این کار امروزه می‌توان به‌راحتی در سایت‌های جستجو وارد شد و نظرات را بررسی کنید. از این طریق به پرفروش بودن کتاب نیز پی می‌برید. اغلب با خواندن نظرات غیر مغرضانه خوانندگان دیگر تصویری کلی از محتوای کتاب را به دست می‌آورید.

قیمت کتاب

قیمت کتاب از فاکتورهای مهم دیگر در تصمیم‌گیری است؛ زیرا می‌توانید متوجه شوید که آیا کتاب را بخرید و یا نسخه نرم‌افزاری آن را تهیه کنید برایتان بهتر است.

ناشر کتاب

افرادی که کتاب را ویرایش می‌کنند و نشر می‌دهند نیز می‌توانند در خواندن محتوای کتاب به شما کمک کنند.

مترجم کتاب

یکی از نکات مهم برای کتاب‌هایی که به‌صورت ترجمه هستند شناخت مترجم کتاب است. مترجم به‌اندازه نویسنده نقش مهمی در درک محتوای کتاب ایفا می‌کند. کتاب باید روان و بدون خطا ترجمه شده باشد و اصل صداقت در آن رعایت شود.

تاریخ آخرین چاپ

یکی از نکات اصلی خرید کتاب است.

۵ نکته درباره خرید آنلاین کتاب

امروزه خرید آنلاین کتاب بسیار رواج پیدا کرده است. در این مورد باید به نکاتی دقت کرد تا بتوان انتخاب‌های خوبی داشت.

به پرفروش‌ترین کتاب‌ها و تازه‌ترین آنها توجه کنید. شما با خریدن کتاب‌هایی که پرفروش هستند می‌توانید علت پرفروش بودن آن را بدانید و با دیدگاه نویسنده آشنا شوید.

همه ما عاشق خریدهایی هستیم که دارای تخفیف هستند. در مورد خرید کتاب آنلاین نیز این امر کاملاً صادق است. توجه داشته باشید که بعضی از تخفیف‌های بسیار زیاد برای گمراه‌کردن شما هستند تا به سمت کتاب‌هایی بروید که محتوای جالبی ندارند و یا مترجم خوبی نداشته‌اند. این کار باعث می‌شود شما تجربه بدی پیدا کنید.

دسته‌بندی کتاب‌ها را ببینید. در خرید آنلاین شما به‌راحتی می‌توانید دسته کتاب را مشخص کنید به طور مثال چنانچه دنبال رمان‌های ایرانی هستید وارد این قسمت شوید تا بتوانید تمامی رمان‌های ایرانی را در یک جا ببینید. در این حالت می‌توانید با دیدن کتاب‌های متنوع سلیقه خود را در خواندن بشناسید.

ناشر و مترجم کتاب مهم هستند. همان گونه که در خرید غیرمجازی کتاب این دو عامل بسیار مهم هستند در خرید آنلاین نیز اهمیت دارند. برای اینکه از خوب‌بودن ناشر و مترجم مطمئن شوید به دنبال خواندن نظرات افراد درباره این موضوع باشید.

استفاده از خرید آنلاین کتاب برای هدیه‌دادن. همیشه کتاب جزو کادوهای محبوب تمامی افراد است. در خریدهای آنلاین شما می‌توانید بسته‌های هدیه‌ای تهیه کنید و به‌صورت آنلاین ارسال کنید. برای راهنمایی بیشتر در این حوزه می‌توانید به مطلب 5 نکته درباره خرید آنلاین کتاب مراجعه کنید.

تعدادی از کتاب‌ها وجود دارند که در جاهای دیگری به چاپ می‌رسند و امکان خرید حضوری برای شما وجود ندارد. در این صورت شما می‌توانید با خرید آنلاین کتاب را تهیه کنید و یا نسخه نرم‌افزاری آن را بخرید و سپس دانلود کنید. 

نکاتی که با توجه‌ به آن‌ها نباید کتاب را بخرید

موارد زیر می تواند در حذف گزینه های انتخابی موقع خرید کتاب به شما کمک کند.

نویسنده ناشناس 

مترجم گمنام

ویرایش نامناسب

ساختار کتاب غیرمنطقی به نظر می‌رسد.

کتاب بسیار کوتاه و کتاب بسیار قطور

هیچ نظری درباره کتاب وجود ندارد.

محتواهای نامناسب برای سن افراد

سخن نهایی

در حال حاضر سایت بوکلند به آدرس https://bookland.ir/ کتاب‌های متنوعی را ارائه می‌دهد که می‌توانید با توجه‌ به نکات بالا، بهترین کتاب را مطابق با سلیقه خود انتخاب کنید و به‌راحتی در هرکجای ایران باشید کتاب خود را دریافت کنید. در حال حاضر خرید کتاب باتوجه‌به تنوع بالای آن‌ها و تعداد نویسندگان زیاد کار راحتی نیست؛ اما با وجود سایت‌های مطمئنی که در این نوشته به آن‌ها اشاره کردیم می‌توانید با خیال راحت اقدام به خرید کتاب موردنظر خود کنید. 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها