روزهای کم‌رونق گیشه در اکران تابستان

فیلم‌هایی مانند «شهر هرت»، «کت چرمی»، «عروسی مردم» و... با بازی پژمان جمشیدی، جواد عزتی و نازنین بیاتی که همزمان به نمایش درآمدند چه جایگاهی در جدول فروش دارند؟

روزهای کم‌رونق گیشه در اکران تابستان

اکران تابستان 1402، با ترافیک فیلم‌ها و نمایش همزمان 7 فیلم از 17 خردادماه آغاز شد. پس از گذشت 26 روز از اکران آثار، پرفروش‌ترین فیلم اکران تابستان یعنی کمدی «شهر هرت» فعلا با 478 هزار مخاطب و 21 میلیارد و 120 میلیون فروش، در صدر است که رقم متوسطی برای آن محسوب می‌شود، اما دیگر فیلم‌ها موفق نشدند به فروش بالایی دست پیدا کنند و گیشه تابستان روزهای چندان پررونقی را سپری نمی‌کند. در ادامه مطلب، فروش 7 فیلمی را که از 17 خرداد همزمان روی پرده رفتند، بررسی کرده‌ایم.

a76107f8-2c44-4b0e-881f-def9dfbb0b6e

شهر هرت

پس از فیلم پرفروش «فسیل»، ساخته دیگر کریم امینی یعنی «شهر هرت» به نمایش درآمد، اما این فیلم نتوانست به جایگاه «فسیل» نزدیک شود. «شهر هرت» در اکران تابستان رقیب مهمی ندارد و بین این 7 اثر، صدرنشین شده است. این فیلم فعلا حدود 21 میلیارد فروش داشته و احتمالا تعداد مخاطبانش در روزهای آینده به 500 هزار نفر خواهد رسید.

با توجه به ژانر کمدی فیلم و حضور پژمان جمشیدی انتظار می‌رفت این فیلم کریم امینی هم فروش بهتری را تجربه کند، اما فعلا این اتفاق رخ نداده است. «شهر هرت» هفته اول 5 میلیارد و 327 میلیون، هفته دوم 5 میلیارد و 875 میلیون و هفته سوم 5 میلیارد و 920 میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم برخلاف دیگر آثار که فروش‌شان طی سه هفته افت و خیز داشته، رو به صعود بوده است.

کت چرمی

در میان فیلم‌های غیرکمدی اکران تابستان، فیلم «کت چرمی» به واسطه ستاره‌هایش موفق شده از دیگر آثار سبقت بگیرد. اولین ساخته حسین میرزامحمدی فعلا 131 هزار مخاطب داشته و حدود 6 میلیارد و 300 میلیون فروخته است. فروش این فیلم در اوایل اکران، نشان می‌دهد حضور ستاره محبوب مخاطبان جواد عزتی، کمک ویژه‌ای به فروش بالای فیلم نکرده است. علاوه بر این، «کت چرمی» اکران جشنواره‌ای داشت و بازیگرانی مانند صابر ابر، پانته‌آ پناهی‌ها، ستاره پسیانی و گلاره عباسی در آن حضور دارند، اما فیلم فروش قابل توجهی کسب نکرده است.

عروسی مردم

ساخته جدید مجید توکلی «عروسی مردم»، پس از «شهر هرت» و «کت چرمی» در رتبه سوم جدول فروش قرار دارد. این فیلم لحظات شیرین و فضای شادی دارد، اما ظاهرا ضعف‌های قصه و پایان‌بندی عجیب آن باعث شده عده‌ای از مخاطبانی که فیلم را تماشا کرده‌اند، «عروسی مردم» را به دیگران پیشنهاد ندهند و در نهایت پس از تقریبا یک ماه این فیلم به فروش تقریبا 4 میلیاردی برسد و طی این مدت کمتر از 100 هزار مخاطب داشته باشد. نازنین بیاتی و شکیب شجره بازیگران اصلی فیلم هستند و احترام برومند و زهرا داوودنژاد نیز در آن حضور دارند.

مصلحت

فیلم «مصلحت» ساخته حسین دارابی در جشنواره سی‌ونهم فجر اکران شد، اما 3 سال بعد توقیف بود و اجازه نمایش نداشت. این فیلم به دلیل بیلبوردهای حاشیه‌سازش، تبلیغات پر سروصدایی هم داشت، اما فعلا در اوایل اکران به فروش فراوانی دست پیدا نکرده. «مصلحت» با وجود سوژه‌ ملتهب و مضمون سیاسی‌اش، از نظر فروش اختلاف کمی با آن دارد. این فیلم تا به حال حدود 3 میلیارد و 973 میلیون فروش داشته و 97 هزار تماشاگر داشته است. با توجه به فروش هفتگی فیلم در سه هفته اول، بعید است در روزهای آینده رقم فروش «مصلحت» افزایش عجیب و غریبی داشته باشد.

نگهبان شب

رضا میرکریمی فیلم ساز خوش‌سابقه‌ای است، اما با «نگهبان شب» حضور موفقی در گیشه ندارد. این فیلم طی 26 روزی که از اکرانش می‌گذرد، تنها حدود یک میلیارد و 100 میلیون فروخته و 25 هزار تماشاگر داشته است. «نگهبان شب» که مضمونی عاشقانه و اجتماعی دارد، از حضور ستاره‌ها بی‌بهره است. تورج الوند نیز به عنوان بازیگر اصلی فیلم چهره مشهوری برای مخاطبان نیست، بنابراین فروش پایین آن عجیب نیست. فروش هفتگی «نگهبان شب» نشان می‌دهد رقم فروش آن طی سه هفته افزایش زیادی نداشته است.

تصور

فیلم «تصور» ساخته علی بهراد پس از «نگهبان شب» در رتبه‌‌های پایین جدول فروش قرار گرفته است. این فیلم با بازی لیلا حاتمی و مهرداد صدیقیان، بیشتر در فضای خیابان می‌گذرد و اثر عامه‌پسندی نیست بنابراین فروش پایین آن دور از انتظار نیست. «تصور» تنها فیلم این فهرست است که فروش آن در هفته‌های دوم و سوم با اُفت فروش مواجه شده، بنابراین بعید است جایگاهش در گیشه تغییر کند. این فیلم فعلا 16 هزار مخاطب داشته و حدود 800 میلیون تومان فروخته است.

ارثیه فامیلی

فیلمی که با کمترین میزان فروش در قعر جدول قرار گرفته، «ارثیه فامیلی» به کارگردانی حامد رضی است. این فیلم کمدی که سال 99 ساخته شده، ستاره‌ای ندارد و چهره‌هایی مانند محمد متوسلانی، مهشید افشارزاده، ساعد هدایتی، خشایار راد و مهران ضیغمی در آن ایفای نقش کرده‌اند. «ارثیه فامیلی» تنها 864 نفر مخاطب داشته و 34 میلیون تومان فروخته است.

منبع: خراسان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    الآن چقدر بشه، رونق حساب می شه؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها