«شماره 10» در تلویزیون سانسور شد

تهیه‌کننده فیلم «شماره ۱۰» از صداوسیما بابت پخش فیلم‌های سینمایی اکران‌نشده انتقاد کرد.

«شماره 10» در تلویزیون سانسور شد

ابراهیم اصغری، با اشاره به پیامی که خطاب به پیمان جبلی (رئیس صداوسیما) ارسال کرده و خواستار این شده بود که با توجه به موضوع فیلم «شماره ۱۰» و به منظور احترام به اسرای دفاع مقدس، دستور داده شود تا با همان شرایط قرارداد پخش تلویزیونی، نمایش فیلم به سالروز ورود آزادگان (۲۶ مرداد) موکول شود، بیان کرد: «متاسفانه مدیران سازمان (صداوسیما) بدون توجه به موضوع فیلم که به اسرای دفاع مقدس می‌پردازد، فیلم را در دو نوبت از تلویزیون پخش کردند، در حالی که این پیام ۱۰ روز پیش از پخش فیلم ارسال شده بود و فرصت کافی برای تغییر وجود داشت.»

او در پاسخ به این که آیا برنامه‌ریزی برای اکران این فیلم همچنان برقرار است؟ گفت: «هنوز به طور قطعی نمی‌دانیم وضعیت اکران چطور پیش خواهد رفت، ولی در تدارک هستیم تا همزمان با عید فطر و در اردیبهشت و خرداد «شماره ۱۰» را در سینماها نمایش دهیم.»

وی در پاسخ به این که آیا سینمادارها موافقت می‌کنند فیلمی که در تلویزیون پخش شده، روی پرده برود؟ افزود: «احتمالاً در این مسیر با سختی مواجه خواهیم شد اما از آن جا که «شماره ۱۰» ویژگی‌های جذابی برای نمایش روی پرده سینما دارد که اصلاً در صفحه نمایش تلویزیون دیده نمی‌شود امیدواریم شرایط برای اکران فیلم در سینماها مهیا شود.

به خصوص آن که نمایش فیلم در تلویزیون با سانسور چند صحنه نیز همراه بود که مشخص هم نیست چه دلیل موجهی داشته‌اند.»

اصغری در پایان در پاسخ به این که آیا آماری از میزان مخاطبان فیلمش در تلویزیون دارد، گفت: «آمار را سازمان صداوسیما باید ارائه کند که البته برای همین دو نوبت پخش در ۱۲ و ۱۳ فروردین روزهای خوبی را انتخاب نکردند؛ با این حال امیدوارم بتوانیم فیلم را روی پرده سینما با همراهی سینماداران نمایش دهیم و آن دسته از مخاطبانی که فیلم را در تلویزیون دیده‌اند نیز برای تماشا به سالن‌های سینما بیایند تا فیلم را بدون سانسور و با کیفیت فنی بالایی   ببینند؛ کیفیتی که حتما با آن چه از تلویزیون پخش شده تفاوت دارد.»

منبع: خراسان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    تا حالا کجا دیده اید فیلم سینمایی را ابتدا در تلویزیون پخش کنند و بعد در سینما اکران عمومی شود؟! فیلم سینمایی ابتدا توسط تلویزیون خریداری و پخش می شود که در سینما مخاطب نداشته باشد! با این تفسیر نتیجه گیری می شود اکران عمومی فیلم شماره ۱۰ در سینما برای آن مخاطب چندانی پیش بینی نمی شده که تهیه کننده آن اجازه فروش آنرا به تلویزیون اعطاء کرده تا از ورشکستگی نجات یابد!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها