تهیه‌کننده «برادران لیلا» و خطر قاچاق فیلم

تهیه‌کننده «برادران لیلا» درخواست کرد فیلمش برای اکران قانونی داخل کشور تعیین تکلیف شود.

تهیه‌کننده «برادران لیلا» و خطر قاچاق فیلم

جواد نوروزبیگی درباره آخرین وضعیت پروانه نمایش این فیلم که قرار است به زودی نسخه‌ بلورِی آن در فرانسه نمایش داده شود و این که این اتفاق امکان دانلود و پخش کپی غیرقانونی فیلم را به وجود می‌آورد، توضیح داد: «پس از پایان جشنواره کن، در چند مرحله طی جلسات حضوری متعدد و نیز به صورت کتبی درخواست دادم که فیلم «برادران لیلا» در شورای پروانه نمایش بررسی و شرایط برای اکران آن مهیا شود، اما واکنش‌ها نشان می‌داد که انگار چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. او افزود: «به نظرم مقاومت شورا بر این بود که چرا قبل از اطلاع و بازبینی آن‌ها فیلم به جشنواره کن ارسال شده بود، چون می‌شنیدم که می‌گویند فیلم که به خارج از کشور ارسال شده، دیگر چه دلیلی دارد آن را ببینند؟» او ادامه داد: «همچنین این اتفاق در حالی رخ داده بود که طبق سال‌های گذشته فیلم‌ها به محض آماده شدن به جشنواره‌های بین‌المللی ارائه می‌شدند و متناسب با پذیرش در این رویدادها مراحل آماده‌سازی و گرفتن مجوز توسط فیلم‌سازان پیگیری می‌شد تا اصلاحات احتمالی هم انجام شود ولی جلوه‌های ویژه رایانه ای «برادران لیلا» خیلی دیر یعنی دو، سه روز مانده به مهلت پایانی کن تکمیل شد.

درواقع تا پیش از آن، فیلم اصلا آماده نبود که به شورا ارائه دهیم. با این حال، یک گروه 5 نفره که از طرف رئیس سازمان سینمایی تعیین شدند، فیلم را تماشا کردند و اصلاحاتی وارد شد که بخشی از آن را انجام دادیم و بخشی را هم تعهد دادیم که پس از بازگشت از جشنواره انجام شود.»

نوروزبیگی در پاسخ به این که آیا صحت دارد که شنیده می‌شود برای او یک پرونده قضایی تشکیل شده و آیا این موضوع با فیلم «برادران لیلا» ارتباطی دارد؟ گفت: «این پرونده قضایی درباره فیلم «برادران لیلا» است و وقتی به دادسرا رفتم هم عنوان اتهامی من به صراحت ساخت این فیلم مطرح شده بود.

البته در آن جا به بازپرس محترم هم گفتم که من براساس قانون یک فیلم ساخته‌ام و می‌توانید از سازمان سینمایی استعلام بگیرید. پرونده نیز اکنون در مرحله دادسرا و بررسی و طی کردن مراحل حقوقی است و خودم هم فعلا به قید کفالت آزاد هستم.»

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها