آقای وزیر برای خروج سینما از رکود پیش‌قدم شوید/ یک انتظار ۷ ساله

تهیه‌کننده سینما با اشاره به درخواست اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از هنرمندان برای بازگشت به میدان فعالیت، تأکید کرد برای عبور از رکود فعلی این دولت است که باید پیشقدم شود.

آقای وزیر برای خروج سینما از رکود پیش‌قدم شوید/ یک انتظار ۷ ساله

مهدی کوهیان درباره وضعیت این روزهای سینما و رکود حاکم بر فضای تولید و اکران گفت: چندی پیش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از هنرمندان دعوت کردند تا به فعالیت‌های خود مانند گذشته ادامه دهند، اما من به آقای وزیر می‌گویم که در حال حاضر ۲ فیلم سینمایی دارم که در شورای پروانه نمایش وزارت ارشاد یکی به مدت ۷ سال و دیگری به مدت ۴ ماه باقی مانده و پروانه آن صادر نمی‌شود تا بتوانم آن‌ها را اکران کنم.

وی تاکید کرد: البته فیلم دیگری نیز دارم که به دلیل چنین شرایطی تمایلی ندارم که برای آن درخواست پروانه نمایش بدهم تا نکند به سرنوشت دیگر فیلم‌هایم دچار شود.

فیلم‌ها می‌سوزد و کسی کاری ز دستش بر نمی‌آید

این تهیه‌کننده سینما ادامه داد: در واقع باید گفت نیازی نیست از ما دعوت به ادامه فعالیت شود، چرا که اگر فضای کسب و کار را تسهیل شود می‌توانیم به فعالیت عادی خود ادامه دهیم. اگر مدیران فرهنگی تا قبل از این وظیفه خود را انجام می‌دادند، امروز این اندازه فضا بسته و راکد نبود تا کسی دست و دلش به کار نرود.

کوهیان گفت: فکر می‌کنم برای خروج از رکود فعلی هم این دولت است که باید پیشقدم شود و ابتدا کارهایی را انجام دهد. شرط این خروج این است که همه بتوانند کار و شغل خود را بدون محدودیت، سانسور و بدون الزام به پاسخگویی به نهادهایی که مدام در جهت مانع زایی حرکت می‌کنند نه مانع زدایی، ادامه دهند.

وی با اشاره به پروژه‌هایی که برای آن‌ها درخواست پروانه نمایش داده است توضیح داد: فیلم سینمایی «پاریس تهران» به کارگردانی کاوه اویسی یکی از فیلم‌هایی است که برای آن نزدیک به ۷ سال است درخواست پروانه نمایش داده‌ام. فیلم دیگر هم یک مستند با نام «کوچه بیوک» با موضوع نوحه‌خوانان هیات‌های یزدی و مشکلات آن‌هاست که ۴ ماه پیش برای آن درخواست پروانه نمایش داده‌ام و پروانه آن هم هنوز صادر نشده است.

کوهیان در پایان گفت: فیلم دیگر من «در انتهای روز» است که کارگردانی آن را بابک بهرام بیگی برعهده دارد و تولید آن به پایان رسیده است اما در حال حاضر تمایلی برای دریافت پروانه نمایش برای آن ندارم چرا که اصلاً مشخص نیست شرایط اکران چه زمانی مناسب می‌شود.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها