اکران مجدد «مرد عنکبوتی» به مناسبت روز جهانی سینما

هالیوود در آستانه روز جهانی سینما بار دیگر فیلم «مرد عنکبوتی-راهی به خانه نیست» را به چرخه اکران باز گردانده است.

اکران مجدد «مرد عنکبوتی» به مناسبت روز جهانی سینما

«مرد عنکبوتی-راهی به خانه نیست» پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۱ بود و حال با اکران مجدد خود می تواند به باشگاه دو میلیارد دلاری های سینمای جهان بپیوندد، این فیلم تا امروز ۱/۹ میلیارد دلار فروخته است، تاکنون پنج فیلم در سینمای جهان موفق به فروشی بیش از ۲ میلیارد دلار شده اند.

آواتار، اونجر-پایان بازی، تایتانیک، جنگ ستارگان و اونجر-جنگ بی نهایت پنج فیلمی هستند که مرز دو میلیارد فروش را رد کرده اند، مرد عنکبوتی در رتبه ششم پرفروش‌ترین آثار سینمای جهان قرار دارد.

فیلم سینمایی «مرد عنکبوتی-راهی به خانه نیست» بدون شک موفق‌ترین فیلم سینمای جهان در دوران پاندمی کرونا است، فیلمی که توانست با وجود اکران در دوران کرونا رکوردهای مختلفی را به ثبت رسانده و آثاری همچون تایتانیک، پلنگ سیاه و پارک ژوراسیک در گیشه امریکا پشت سر بگذارد.

سرانجام توانست با پشت سر گذاشتن فیلم سینمایی «آواتار» با گذر از مرز فروش ۷۶۰ میلیون دلار به عنوان سومین فیلم پرفروش تاریخ هالیوود خودش را معرفی کند.

این فیلم هم اکنون با فروشی بیش از یک میلیارد و هشتصد میلیون دلار در رتبه ششم پرفروشترین فیلم تاریخ سینما قرار دارد، فیلم سینمایی «اونجر-اینفینیتی وار» با فروشی معادل ۲ میلیارد دلار هم اکنون در رتبه پنجم این جدول قرار دارد.

فروش فوق العاده فیلم سینمایی «مرد عنکبوتی-راهی به خانه نیست» در حالی رخ داده که سویه تازه بیماری کرونا در جهان کشف شده است، اتفاقی که شاید می‌توانست ضربه مهلکی به این فیلم بزند، اما انگار مخاطبان بیش از حد به این فیلم علاقه‌مند شده اند.

کارگردانی مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست بر عهدهٔ جان واتس از فیلم‌نامه‌ای نوشتهٔ کریس مک‌کنا و اریک سامرز است. در این فیلم تام هالند در نقش پیتر پارکر / مرد عنکبوتی، در کنار زندیا، بندیکت کامبربچ، جیکوب باتالون، جان فاورو، مریسا تومی، جی. بی اسموو، بندیکت وانگ، آلفرد مولینا، جیمی فاکس، ویلم دفو، توماس هیدن چرچ، و ریس ایفانز ایفای نقش می‌کند.

در این فیلم پارکر از استیون استرنج (کامبربچ) می‌خواهد تا هویت مرد عنکبوتی خود را پس از افشای عمومی در دور از خانه دوباره مخفی کند که در نهایت منجر به بازشدن ناگهانی مولتی‌ورس می‌شود.

ساخت سومین فیلم مرد عنکبوتی از دنیای سینمایی مارول در سال ۲۰۱۷ حین توسعهٔ بازگشت به خانه در نظر گرفته شده بود. تا اوت ۲۰۱۹، مذاکرات میان سونی و مارول استودیوز که با هم فیلم‌های مرد عنکبوتی را تولید می‌کنند برای اصلاح قرارداد با خروج مارول استودیوز از این پروژه به پایان رسید.

با این وجود، واکنش منفی طرفداران، یک ماه پس از آن منجر به بستن یک قرارداد جدید میان دو کمپانی شد. در آن زمان برنامه‌ریزی شده بود که جان واتس، کریس مک‌کن، اریک سامرز و تام هالند برگردند.

منبع: میزان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها