هندوانه خورها بخوانند!

فصل، فصل هندوانه است، بد نیست غیر از خوردن این میوه خوش طعم اندکی هم به خواص این ماده فکر کنیم.

هندوانه خورها بخوانند!

به گزارش خبر فوری و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هندوانه رقیق کننده غلظت خون است. این میوه به اعضایی از بدن مانند کبد کمک می‌کند که در ترشح صفرا یا پروتئین هایی که مورد نیاز بدن است، تعادل را ایجاد کند. اگر در عضوی مانند کلیه، سنگ به صورت‌های مختلف شکل گرفته باشد، مصرف هندوانه سبب تسهیل دفع آن می‌شود. ۷۰ تا ۸۰ درصد از سنگ‌های کلیه به وسیله خود کلیه قابلیت دفع دارند.

مصرف این میوه علاوه بر اینکه به تعادلِ حرارت معده کمک می‌کند در جابجایی غذا از معده به روده نیز نقش دارد و اشخاصی که ماندگاری غذا در معده آنها بیشتر است باید هندوانه مصرف کنند.

افرادی که گرم مزاج هستند باید مربای پوست هندوانه را داخل سکنجبین حل کرده و میل کنند، مصرف پوست هندوانه نیز در مبتلایان به وسواس ذهنی ضروری است، مربای پوست هندوانه نیز نقش ملین در افراد مبتلا به یبوست را دارد.

اشخاصی که دچار ضعف هضم در معده هستند باید پس از غذا مربای پوست هندوانه استفاده کنند و این مربا در تقویت هاضمه در معده و کل اعضای بدن تاثیرگذار است.

مصرف هندوانه برای همه سنین مفید است و افرادی که مزاج سرد دارند به خصوص جوانان باید آب هندوانه را با ۲ قاشق غذاخوری سکنجبین در یک لیوان مخلوط کنند، سپس این ترکیب را قرقره کرده و بنوشند. مصرف این نوشیدنی به مدت سه تا چهار هفته سبب دفع سودای حاصل از صفرا از سیستم اعصاب مرکزی می‌شود.

نوشیدن آب هندوانه با سکنجبین، آب هندوانه و عسل برای میانسال و کهنسالان و آب هندوانه به تنهایی برای افرادی که مزاج گرم و خشک دارند، مفید است. آب هندوانه به هضم غذا کمک می‌کند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها