کرملین: موضع آمریکا درباره "استارت جدید" روشن نیست/از سفر مادورو بی‌اطلاعیم

سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) گفت، مسکو درکی از موضع آمریکا درباره احتمال تمدید مذاکرات پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک جدید (استارت) ندارد و انتظار دارد واشنگتن درباره آن شفاف‌سازی کند.

کرملین: موضع آمریکا درباره "استارت جدید" روشن نیست/از سفر مادورو بی‌اطلاعیم

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا جمعه به خبرنگاران گفت به زودی مذاکراتی دوجانبه با روسیه درباره یک توافق کنترل تسلیحات هسته‌ای جدید خواهد داشت که طبق آن دو طرف زرادخانه‌های خودشان را کاهش می‌دهند. او همچنین افزود مذاکرات می‌تواند توسعه یابد تا چین هم عضو آن شود. با این حال پکن گفته است تمایلی به پیوستن به هرگونه مذاکره بالقوه ندارد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه مرتبا تاکید می‌کند موضع ما در راستای تمدید استارت جدید است که تنها سند باقیمانده معتبر در حوزه خلع سلاح محسوب می‌شود. با این حال، هرگونه کاری در این حوزه بدون موضع روشن ایالات متحده ممکن نیست. در حقیقت این موضوع در تماس تلفنی اخیر میان دو رئیس‌جمهوری مورد بحث قرار گرفت اما تاکنون هیچ درک روشنی وجود ندارد که نشان دهد واشنگتن آماده تمدید پیمان تسلیحات استراتژیک است و به چه شکلی.

پسکوف افزود، مسکو منتظر شفاف‌سازی موضع واشنگتن است و برای گفت‌وگو در چارچوبی که "امکان‌پذیر و قابل تحقق" باشد آماده است.

"از سفر مادورو اطلاعی نداریم"

سخنگوی کرملین همچنین گفت، هیچ اطلاعاتی درباره سفر احتمالی نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا برای شرکت در نشست آتی "مجمع اقتصاد بین‌المللی" در سن پترزبورگ ندارد.

پیش از این خورخه آریزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا گفته بود مادورو احتمالا برای شرکت در نشست مذکور از ششم تا هشتم ژوئن حاضر خواهد شد. پسکوف اما به خبرنگاران گفت: ما اطلاعی نداریم و تاکنون اطلاعاتی درباره آن به دستمان نرسیده است.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها