ژاپن: آمریکا رفتار نظامیانش در اوکیناوا را کنترل کند

یک مقام ارشد دولت ژاپن به دنبال مناقشه اخیر مربوط به اقدام یک نظامی آمریکایی در قتل یک زن ژاپنی‌ از مقام‌های آمریکا خواست رفتار سربازانشان در پایگاه نظامی خود در اوکیناوای ژاپن را کنترل کنند.

ژاپن: آمریکا رفتار نظامیانش در اوکیناوا را کنترل کند

تاکشی ایوایا، وزیر دفاع ژاپن به خبرگزاری ان.اچ.کی این کشور گفت، قصد دارد از رهبران نظامی آمریکا بخواهد انضباط را در میان نیروهایشان اعمال کنند.

اوایل ماه جاری میلادی گزارش شد که یک نظامی ۳۲ ساله آمریکایی با چاقو اقدام به قتل یک زن ژاپنی که به او علاقه داشته، کرده و سپس با همان چاقو دست به خودکشی زده است.

وزیر دفاع ژاپن به خبرگزاری ان.اچ.کی تصریح کرد، از مقام‌های نظامی آمریکا خواهد خواست تدابیری جامع را برای جلوگیری از رخداد دوباره این شکل از حوادث در پیش گرفته و مردم محلی را دچار اضطراب نکنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، چند روز پیش نیز تاکئو آکیبا معاون وزیر خارجه ژاپن از ویلیام هاگرتی، سفیر آمریکا خواست تا به این خشونتها اعتراض کرده و بر اجرای انضباط در میان نیروهای آمریکایی تاکید کند.

ژنرال اریک اسمیت، فرمانده نیروهای آمریکایی در اوکیناوا و فرمانده تفنگداران دریایی آمریکا در ژاپن در نامه‌ای به مقام‌های زیردستش فرمان داد که سربازان آمریکایی باید با ساکنان حوزه پایگاهشان در اوکیناوا ابراز همبستگی کنند. در این نامه به آنها هشدار داده شد که این اتفاق باعث جریحه دار شدن شدید احساسات مردم شده و آنها نباید در روز خاکسپاری از پایگاه به بیرون بروند.

حدود ۲۷ هزار نظامی آمریکایی در جزیره اوکیناوا مستقر هستند و سوابق زیادی در ارتکاب تخلفات و جرایم از سوی این نظامیان در این منطقه وجود دارد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها