یونکر نیمی از سفرهای کاری خود در ۲۰۱۸ را با جت اختصاصی انجام داده است

آمارهای رسمی نشان می‌دهد که ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا از پرواز اختصاصی برای تقریبا نیمی از ماموریت‌های بین‌المللی خود در سال ۲۰۱۸ استفاده کرده است.

یونکر نیمی از سفرهای کاری خود در ۲۰۱۸ را با جت اختصاصی انجام داده است

بر اساس قوانین کمیسیون اتحادیه اروپا این به اصطلاح «تاکسی‌های هوایی» تنها باید هنگامی که پروازهای تجاری مناسب برای انجام ماموریت‌ها یافت نشوند، مورد استفاده قرار بگیرند.

با این حال تحلیل دیلی میل فاش می‌کند که یونکر تقریبا از مجموعه ۴۳ سفر رسمی در فاصله ژانویه تا نوامبر ۲۰۱۸ برای ۲۱ سفر از جت‌های اختصاصی اجاره‌ای استفاده کرده است.

این افشاگری باعث شده که فشارها برای انجام تحقیقاتی درباره رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در خصوص استفاده افراطی از پروازهای شخصی که با پول مالیات دهندگان اتحادیه اروپا انجام شده‌اند، بالا بگیرد.

به عنوان مثال هزینه سفر یک شبه با جت اختصاصی به تونس به ۳۲ هزار و ۹۴۳ پوند رسیده است. کمیسیون اتحادیه اروپا از دادن صورتحساب دقیق خودداری کرده اما تایید کرده یونکر با یک هیات ۱۳ نفره پرواز کرده و هزینه سفر آنها به ۲۳۵۷ پوند برای هر شخص رسیده است.

او در سفرش به تونس در ماه اکتبر با مقام‌های تونسی به منظور بحث درباره پروژه‌های بین این کشور و اتحادیه اروپا مذاکره کرده است. در عین حال مشخص شده که یونکر در حالیکه بعد از افزایش حقوق، بیش از ۳۵۰ هزار پوند در سال دریافتی خواهد داشت، ادعای ۴۲۸ پوند برای یک هتل و ۴۷ پوند برای مقرری روزانه کرده است.

در عین حال هزینه سفر دیگر او با جت شخصی در ماه نوامبر در پایتخت فنلاند جایی که او نشستی با رهبران جهان پیش از شرکت در کنفرانس حزب مردم اروپا داشت به ۲۳ هزار و ۴۲۲ پوند رسیده است. در این مورد هم کمیسیون اتحادیه اروپا از ارائه صورتحساب دقیق خودداری کرده است گرچه تایید کرده که یونکر با هیاتی ۱۱ نفره این سفر را انجام داده و هزینه آن متوسط ۱۹۵۳ پوند برای هر شخص بوده است.

گران‌ترین سفر او با جت اختصاصی بر اساس آمارهای «هزینه بر شخص» مربوط به سفر یک شبه به مادرید برای سخنرانی و دیدار با پادشاه فلیپه ششم اسپانیا و شرکت در یک مراسم اعطای جایزه بوده که هزینه‌اش به ۶۷۳۴ پوند برای هر شخص رسیده اما مجموع هزینه مربوط به این جت هم فاش نشده است.

پیشتر در سال ۲۰۱۷ فاش شد که یونکر یک جت اختصاصی ۲۴ هزار پوندی را برای پرواز به رم با یک هیات ۹ نفره چارتر کرده است.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها