وعده کمک 2 میلیارد یورویی در کنفرانس برلین برای مقابله با بوکوحرام

در یک کنفرانس بین المللی کمک رسانی در برلین، شرکت کنندگان وعده دادند مبلغ 2.17 میلیارد یورو برای کمک به کشورهای درگیر مقابله با بوکوحرام اختصاص دهند.

وعده کمک 2 میلیارد یورویی در کنفرانس برلین برای مقابله با بوکوحرام

وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرد که این کمک در سال‌های آتی به کشورهای نیجریه، جمهوری چاد، نیجر و کامرون اختصاص می‌یابد؛ این کشورها درگیر مقابله با گروه افراط گرای بوکوحرام هستند که به صورت منظم حملات تروریستی انجام می‌دهد.

این کنفرانس با شرکت آلمان، نروژ و کشورهای دریافت کننده کمک‌ها به همراه سازمان ملل برگزار شد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد، مبلغ 467 میلیون دلار دیگر نیز قرار است به صورت وام کم بهره به این کشورها اعطا شود. دولت برلین گفته است که می‌خواهد 100 میلیون یوروی دیگر در قالب کمک‌های بشردوستانه به منطقه تا سال 2020 اعطا کند و مبلغ 40 میلیون یورو دیگر هم برای جلوگیری از بروز درگیری و بی‌ثباتی این منطقه اختصاص دهد.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان گفت:‌ این کنفرانس نشان داد زمانی که همه با هم باشیم، می‌توانیم به آنچه که می خواهیم برسیم.

در کنفرانس سال گذشته میلادی مبلغ 672 میلیون دلار جمع آوری شد.

پیش از کنفرانس سال جاری میلادی،‌ حدود 10 سازمان غیردولتی فعال در منطقه گفتند که 11 میلیون نفر در این منطقه ناآرام نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند.

سازمان های مردم نهاد برگزار کننده این کنفرانس شامل شورای آوارگان نروژ، نجات کودکان و اقدام علیه گرسنگی اعلام کردند: اقدامات نظامی و شبه نظامی در سراسر این چهار کشور حوزه دریاچه چاد باعث بی‌خانمان شدن 2.4 میلیون تن و قرار گرفتن پنج میلیون تن دیگر در ناامنی غذایی شده است. همچنین این درگیری‌ها باعث کاهش فعالیت‌های اقتصادی در این منطقه شده است.

درگیری‌ها در منطقه مذکور اوضاع انسانی را به شدت وخیم کرده است.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها