آمریکا تمام کمک های خود به آوارگان فلسطینی را قطع کرد

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که کمک های مالی خود به آژانس امداد سازمان ملل برای (آنروا) را قطع و آن را عملیاتی دارای نقص می داند.

آمریکا تمام کمک های خود به آوارگان فلسطینی را قطع کرد

به نقل از شبکه خبری ان بی سی، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن دیگر به تامین مالی آنروا که مسئولیت تامین امداد و کمک های انسان دوستانه به آوارگان فلسطینی را برعهده دارد، پایبند نیست.
وزارت خارجه آمریکا همچنین آنروا را «عملیات دارای نقص جبران ناپذیر» توصیف کرد و گفت که برای کمک به کودکان فلسطینی راهکارها و الگوهای دیگری را بررسی می کند.
از زمان هری ترومن (سی و سومین رئیس جمهوری آمریکا)، رییسان جمهوری ایالات متحده، بودجه آنروا را تامین کرده اما دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی آمریکا از زمان به قدرت رسیدن تهدید به قطع این بودجه کرد.
دولت ترامپ 80 درصد از تامین مالی این نهاد وابسته به سازمان ملل را کاهش داد که باعث فشار به کودکان برای خروج از مدرسه می شود.
روز سه شنبه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره دلیل قطع کمک به آنروا (آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی) گفته بود که ترامپ درباره کمک به فلسطینی ها بازنگری می کند چرا که باید اطمینان می یافت این کمک ها در راستای منافع مالیات دهندگان آمریکایی صرف شده است.
دبیر کل سازمان ملل هشدار داده است که ناکامی در مورد کمبود بودجه 217 میلیون دلاری آنروا، پیامدهای جدی بشر دوستانه و توسعه ای دارد و بر ثبات منطقه ای اثرگذار است.

منبع: ایرنا

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها