سفیر روسیه در لبنان: بیروت و دمشق برای حل مساله آوارگان باید روابط خود را ازسر بگیرند

سفیر روسیه در لبنان اعلام کرد که برقراری دوباره روابط میان لبنان و سوریه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و همکاری این دو کشور و حمایت روسیه از آن‌ها باعث حل و فصل پرونده آوارگان سوری خواهد شد.

سفیر روسیه در لبنان: بیروت و دمشق برای حل مساله آوارگان باید روابط خود را ازسر بگیرند

الکساندر زاسپکین، سفیر روسیه در لبنان اظهار داشت: اقدامات معمول روسیه درباره آوارگان سوری شامل انتقال از مشارکت نظامی به بازسازی و بازگشت آوارگان می‌شود. در حال حاضر اماکن زیادی در سوریه امن شده است بنابراین چرا منتظر مراحل بعدی هستیم.

زاسپکین گفت: همکاری میان بیروت و دمشق پرونده آوارگان سوری را به پیش می‌برد و چنانچه امکانات سوریه و لبنان به همراه کمک‌های روسیه یکجا جمع شوند پرونده آوارگان نیز حل و فصل خواهد شد.

وی درباره برقراری دوباره روابط بیروت و دمشق نیز تصریح کرد: این موضوع از اهمیت بسزایی در پرونده آوارگان برخوردار است و دو طرف باید با یکدیگر در ارتباط باشند و این موضوع فقط و فقط به سود لبنان است نه هیچ طرف دیگری. ما مخالف تصمیم اتحادیه عرب درباره سوریه هستیم چراکه تصمیم آن‌ها تاثیر منفی بر خاورمیانه می‌گذارد.

این مقام روسی در ادامه تاکید کرد: مقامات سوریه خواستار بازگشت تمامی شهروندانشان هستند و هیچ شکی در این رابطه وجود ندارد و من نیز به خاطر مصلحت لبنان می‌گویم که آن‌ها نیز به دنبال تحقق این امر هستند.

سفیر روسیه در لبنان خاطرنشان کرد: آمریکا قصد دارد تا از پرونده آوارگان به عنوان دستاویزی برای اعمال فشار بر سوریه استفاده کند.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها