در موصل عراق؛

مادر شهیدی که 22 فرزند شهید را سرپرستی می کند

مادر سه شهید و دو مفقود الاثر قربانی جنایات گروهک تروریستی تکفیری داعش در شهر موصل عراق، اکنون از 22 نوه خود سرپرستی می کند.

مادر شهیدی که 22 فرزند شهید را سرپرستی می کند

از خبرگزاری السومریه نیوز عراق، پس از آنکه داعش پدران این 22 کودک را کشت، مادر بزرگشان آنها را در کنار خود جمع کرده و به صورت پاره وقت کار می کند تا خوراک و پوشاک آنها را تامین کند.
'سناء ابراهیم الطائی' مادر بزرگ موصلی به همراه همسرش که از بیماری آلزایمر رنج می برد در یک آپارتمان چهار اتاقه به همراه دختر جوانشان و دو بیوه پسران خود و 22 نوه که میانگین سنی آنها از 2 تا 16 سال می باشد، زندگی می کنند.
زندگی مشترک آنها در یک آپارتمان کوچک و عدم دریافت کمک قابل ذکر از سوی دستگاه های مربوطه، کار بسیار دشواری است و این خانواده برای پرداخت اجاره خانه خود و خرید لباس و ملزومات ادامه تحصیل به کمک های خیریه متکی هستند.
این مادر بزرگ که در شرق موصل زندگی می کند در انتظار است تا ببیند که دولت عراق حقوق فرزنداش (به مبلغ ماهانه 500 هزار دینار معادل 420 دلار) را که در ارتش و پلیس این کشور خدمت کرده اند را پرداخت می کند.
این زن 60 ساله ای که از بیماری در تارهای صوتی خود رنج می برد گفت امیدوار است که مقامات مربوطه حقوق و مخارج این یتیمان را پرداخت کند.
این مادر بزرگ گواهی شهادت سه فرزندش را تحویل گرفته و می گوید که دو فرزند آخرش در یک گور دست جمعی ناشاخته دفن شده اند و هنوز نتوانسته اند پیکرهای آنها را پیدا کند.
این به این معنی است که آنها به عنوان مفقودالاثر به حساب می آیند و مادر بزرگ گواهی شهادت آن دو را ندارد و نمی تواند حقوق آنها را درخواست کند.
پس از آنکه داعش در سال 2014 مساحت وسیعی از زمین های عراق را اشغال کرد، خانواده های بسیاری به سرنوشتی مشابه این مادر موصلی دچار شدند.
گفتنی است که نیروهای عراقی در دسامبر 2017 (10 آذر تا 10 دی 1396) توانستند گروه های تروریستی داعش را از این کشور بیرون کنند.
دولت عراق همزمان اعلام کرد برای بازسازی شهر موصل که داعش آن را به ویرانه ای تبدیل کرده است، به 100 میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد.



منبع: ایرنا

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • شیعه
    0

    چقدر هم تولید مثل این عرب ها زیاده ما ایرانی های شیعه یاد بگیریم تا جمعیت سنی های ایران زیاد نشه همه مردم سر مرزهای ایران در چهار سمت ایران غیر شیعه هستن حتی توی مشهد امام رضا سنی ها زیادتر شدند واااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای به حال شیعه ایران خیلی کم نسل شده اید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها