رسانه صهیونیستی مدعی شد:

حماس و رژیم صهیونیستی بر سر غزه توافق کردند

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی جمعه در گزارشی مدعی شد که رژیم صهیونیستی و حماس بر سر طرح مصر برای پایان درگیری ها در غزه به توافق رسیدند.

حماس و رژیم صهیونیستی بر سر غزه توافق کردند

به گزارش شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی، حماس و رژیم صهیونیستی به میانجیگری مصر در چهار بند به توافق رسیدند.
بنابراین گزارش،حماس و رژیم صهیونیستی توافق کردند تا گذرگاه مرزی رفح بازگشایی شده و به صورت منظم فعالیت کند و رژیم صهیونیستی نیز امتیازاتی در گذرگاه های مرزی خود با غزه اعطا خواهد کرد و ملزم به پایبندی به تعهداتش شده است.
همچنین فتح و حماس بر سر پرداخت حقوق کارکنان دولت در غزه و برگزاری انتخابات طی 6 ماه آینده در این باریکه توافق کردند.
بنابراین گزارش، بازسازی غزه و ارتباط بندر این باریکه به بندر بورسعید واقع در شمال شرق مصر برای ترانزیت کالا از بندهای این توافق به شماری می آید.
این رسانه های صهیونیستی افزوده است: آتش بس 5 تا 10 ساله میان حماس و رژیم صهیونیستی و موضوع تبادل اسرا از دیگر موارد این توافق است.
به گزارش شبکه 13 تلویزیونی رژیم صهیونیستی، رهبران حماس در نشست پنجشنبه شب در غزه با طرح مصر موافقت کردند و در انتظار پاسخ رژیم صهیونیستی پس از نشست یکشنبه آینده دولت صهیونیستی هستند.
درهمین حال روزنامه صهیونیستی هاآرتص جمعه اعلام کرد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی سفر خارجی خود به کلمبیا در آمریکای جنوبی را به خاطر تحولات اخیر در غزه و احتمال دستیابی به یک توافق لغو کرده است.
پیش تر نیز «نیکلای ملادینف» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه با بنیامین نتانیاهو و سامح شکری وزیر امور خارجه مصر برای توقف خشونت ها در غزه گفت و گو کرده بود.

منبع: ایرنا

61

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها