کاهش روابط تجاری آمریکا و انگلیس، خبر خوبی برای استرالیا!

وزیر تجارت، گردشگری و سرمایه‌گذاری استرالیا گفت کاهش روابط تجاری آمریکا و انگلیس به نفع کانبرا است.

کاهش روابط تجاری آمریکا و انگلیس، خبر خوبی برای استرالیا!

به نقل از خبرگزاری شین هوا، استیون سیوبو، وزیر تجارت، گردشگری و سرمایه‌گذاری استرالیا، گفت کاهش روابط تجاری آمریکا و انگلیس می‌تواند به نفع استرالیا باشد.

او افزود در صورتی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، همانگونه که پیشتر در ژوئیه گفته بود توافق تجاری را با انگلیس نقض کند، صادرکنندگان استرالیایی از همه منافع اقتصادی و تجاری بهره‌مند خواهند شد.

ترامپ در گفتگو با مطبوعات محلی انگلیس در خلال دیدار از این کشور گفت: برنامه «برکسیت نرم» ترزا می‌، نخست وزیر انگلیس، هر توافق تجاری بین کشور‌ها را نابود خواهد کرد.

سیوبو تاکید کرد اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه تضعیف موقعیت تجاری انگلیس سبب تقویت صادرات تولیدات تجاری به بازار استرالیا می‌شود را کاملا می‌پذیرد.

او تصریح کرد در صورتی که استرالیا با انگلیس توافق تجارت آزاد جامع داشته باشد صادرکنندگان استرالیایی می‌توانند در مقایسه با کسانی که چنین توافق تجارت آزاد را ندارند در دوران پس از برکسیت بهره‌های اقتصادی بیشتری ببرند.

وزیر تجارت استرالیا افزود اگرچه استرالیا موضوع انعقاد توافق تجارت آزاد با انگلیس را پیگیری می‌کند، چه بسا آینده برکسیت احتمالا می‌تواند این توافق را لغو کند.

سیوبو خاطر نشان کرد صرفنظر از اینکه شرایط انگلیس پس از خروج از برکسیت چگونه خواهد بود، اما استرالیا موضوع انعقاد توافق تجارت آزاد جامع با این کشور را پیگیری می‌کند.

جیوانی دی لیوتو، کارشناس امور تجاری از دانشگاه موناش، نیز اظهارات ترامپ درباره روابط تجاری را خبر خوبی برای استرالیا دانست. او گفت اظهارات رئیس جمهور آمریکا رفته رفته سبب تضعیف موقعیت و جایگاه انگلیس شده و به نفع استرالیا خواهد بود.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها